AK78 skrev 2017-08-13 14:57:03 följande:
Jag drack inte kaffe innan jag blev gravid med första barnet utan började under den graviditeten. Förra året, som slutade i tidigt MA, och under denna graviditet har jag tappat sugen på kaffe men dricker ändå en kopp varje morgon. Beroende.. Folk har alltid åsikter. Om allt. Apropå kläder; satsar ni på strl 50 eller 56? Ekonomiskt är det kanske "onödigt" med strl 50.. men man vill ju så gärna ha något fint första plagg som sitter perfekt! Haha.. eller kan strl 50 vara för litet?! I-landsproblem..
Jag har köpt en del i strl 50, ett par pyjamaser och några omlott bodys, satsat på nästan endast 56 i byxor (då man kan vika upp muddarna på dom) Tänkte köpa en hjälmmössa kanske nån byxa i 50. Jag har valt att köpa en del i minsta storleken då vi båda är korta och var små när vi (jag o min man) föddes, trots att vi båda var fullgångna, min mamma hade dockmössor på mig till jag var 3 månader! Haha Vet att det kanske inte är ärftligt på det viset men jag tror att vi ev. Kommer få en liten bebis så jag kostat på mig lite grann iaf, men inte för mycket, skulle han vara liten och man behöver mer så får man skicka ut nån att komplettera tänker jag
Sen är det ju många plagg man kan vika upp så de fungerar ändå. Har satsat på en lite dyrare "åka-hem-outfit" helt i 50
Ni som har barn sen innan, hur tänker ni med overall? Han kommer ju i December så nåt ytterplagg måste man ju ha men hur ska man tänka med storlek?