• Jsv17

Gravida Dec-17 och stannar kvar på FL

Treasures skrev 2017-06-02 10:06:18 följande:

Pustar ut! Fina resultat på KUB och en pigg och sprattlig bebis som så här långt har allt på rätt plats. Flyttades fram två dagar så är då i v 12+4 idag med BF 10/12.

Åh grattis, vilken fin bild! <3
  • Jsv17
    Nykär15 skrev 2017-06-02 10:47:17 följande:

Inskrivning och UL idag, allt såg bra ut, är v 12+2 men mätte 12+5 men dateras om först efter RUL om liten är större då med, vart 3-4 dgr större båda sista UL så gissar jag ev får en tidigaresatt BF sen. Kommer få extra tillväxt-UL och flödeskontroll på slutet då jag är 40+ och även sättas igång en vecka tidigare än annars om det inte startar självmant, tror dock det startar före BF, aldrig gått över.

Grattis va skönt Då kommer vi nog hamna runt samma bf sen, jag kommer förmodligen bli flyttad 3-4 dagar åt andra hållet men hon ville också vänta till rul innan vi ändrar bf
  • Jsv17
    _Lini skrev 2017-06-03 09:12:18 följande:

Hade också kub igår.

Fick 1:20.000 på alla tre kromosomer :)

Är första barnet så det var helt underbart att få se!

Härligt! Grattis!
  • Jsv17
    SkogsstjärnN skrev 2017-06-03 09:37:23 följande:

Det är verkligen läskigt då alla gravidkrämpor försvinner. Har mått sämre denhär gången än tidigare graviditeter så det blir mycket större skilland nu. Druckit kaffe utan att må illa och är superpigg helt plötsligt. Har gått upp och ner senaste veckan men dethär tar rekordet.

Ser så fram emot nästa ultraljud för att se att liten fortfarande är med oss.

Ja dessa spökveckor är ingen höjdare! Nu har ju jag fått lite mage men det är det enda, känner mig som vanligt annars men det kan ju vara så i de här veckorna men jag hade nog föredragit liiite gravidkrämpor iaf kanske hade varit lite lugnande, nu har jag ju inget mer ul förrän rul i mitten på juli så det är bara "hålla ut" tills dess
  • Jsv17

Vi vill veta kön! om de kan se så klart

För min del handlar det inte om att det spelar någon som helst roll, men jag är sådan som inte gillar att inte ha kontroll och att inte veta hur det ska bli. Under en graviditet och förlossning är det så mycket som är ovisst ändå och som jag inte kan kontrollera alls vilket jag blivit tvungen att acceptera men för att balansera det så har jag valt att ta reda på allt jag kan och ha all kunskap jag kan få om bebis och graviditeten. Vi tror både fullt och fast att det är en liten pojke i min mage, men man vet ju aldrig Ser framemot rul, både för det och för att se vår lilla skatt igen så att allt är bra. Den här tiden mellan kub och rul känns vääääldigt lång och då alla symptom minskar och inget egentligen "känns" så har jag stunder när det känns som att jag inbillar mig att jag är gravid... rul är inte förns 17:e juli tills dess får jag helt enkelt lita på att allt är bra, tufft för någon med kontrollbehov haha

Nån annan som bär på lite övervikt och extra fluff på magen som varit gravid innan, som vet om det blir svårare att känna rörelser då? Eller om de bara blir svårare/tar längre tid att se/känna utanpå?

• Jsv17
    Cutiemommy skrev 2017-06-06 16:40:58 följande:

Hur många dagar kvar har ni alla till rul ?

Vet inte hur många dagar men 17:e Juli är det dags

Fick en ganska sen tid eftersom jag nog kommer bli flyttad lite, typ 3-4 dagar bakåt trodde hon vid kub bebis mätte 11+5 när jag var 12+1 enligt senaste mens, fast det har jag sagt hela tiden då jag vet att min ägglossning var sen, men hon ville inte ändra bf fören rul då man ibland växer ikapp i de hör veckorna. Men hon ville vara säker på att bebis skulle vara tillräckligt stor för att ulet skulle kunna utföras ordentligt så jag kommer var i v.20 då Ser framemot det sååå mycket
  • Jsv17
    Anonym (Orolig) skrev 2017-06-07 23:40:13 följande:

Hade precis sex efter en lång "torka" (:p)och fick en ljusbrun flytning efteråt.. Är säker på att det bara är sköra slemhinnor för jag var verkligen inte så våt som jag brukar.. men vad hjärtat stannar när man ser det där blodblandade på pappret :/ Hoppas verkligen inget är fel.. Någon mer som barot med om detta? Kollade ni uppb det eller lät det vara?

Det började så för mig, sedan blödde jag till och från i 3 veckor (från 10+5 till 13+5) en större blödning och massa små och så färgade flytningar jag kollade upp det 2ggr i mitt fall visade det sig vara moderkakan som delvis låg för och som det blev små bristningar i som blödde, skulle förmodligen växa bort när livmodern blir större. Nu har jag inte blött på 3 dagar så hoppas det betyder att det skett. Är du orolig kolla upp det, jag mådde jättedåligt tills jag fick komma in och se vårt lilla gryn som mådde hur bra som helst och sen när jag vi ul nummer 2 fick svar på vad det var, så jag säger kolla hellre än gång för mycket, du mår inte bra av att vara orolig och då gör inte bebis det heller
  • Jsv17
    vasg skrev 2017-06-08 09:12:10 följande:

Jag hinner inte kolla upp det förrän tidigast nästa vecka, för jag gifter mig i helgen så det är full rulle. Jag är rätt säker på att det bara blev någon lite reva eller så. Jag har inte ont, har inte fått någon mer blödning och allt såg ju bra ut för 9 dagar sedan. Jag avvaktar, skulle jag få en till blödning så kollar jag upp det, men annars så känner jag mig ändå rätt säker på att det inte är någon fara..<3

Ja har det inte kommit mer och du känner dig lugn då hade jag också avvaktat.

Ha ett fantastiskt bröllop! Hoppas på solsken till er
  • Jsv17
    princess77 skrev 2017-06-08 11:05:33 följande:

Jag äter också saltlakrits! Det enda godiset som är gott och som hjälper mot illamåendet. Idag skall jag ner och köpa blutsaft och jordgubbar för att bygga upp järnreserven lite :)

Blir jag illamående (har varit ganska förskonad från det) då är det bara lakrits som hjälper... så konstigt
  • Jsv17
    princess77 skrev 2017-06-08 17:21:57 följande:

Är det någon som har känt sin bebis än?

Jag är bara i vecka 14 men jag är helt 100% på att jag har jämnt bebisen några gånger nu.

Är som en liten luftbubbla på exakt samma ställe en bit under naveln :) Så häftigt!!

Förra gången kände jag inte sonen fören vecka 17-18 första gången.

Är ju första barnet och har moderkakan i framvägg men ganska säker på att jag känt små bubblor på vänster sida ett par ggr, inte känt nåt liknande förut så ganska säker på att det är bebis men 100% kan jag ju inte vara, men jag hoppas det, så skönt med små livstecken så man vet att det är liv där inne
Svar på tråden Gravida Dec-17 och stannar kvar på FL