nihka skrev 2017-05-12 00:33:24 följande:
Låtsas på du. Att det inte finns någon distinktion mellan organiserad brottslighet och grov organiserad brottslighet. Ingen skillnad mellan brottslighet och grov brottslighet heller kanske?
Kvalificerat skitsnack är när du påstår att alla invandrare som är knutna till ett gäng som sysslar med kriminalitet sysslar med grov organiserad brottslighet. Förutom att du inte har någon källa för det påståendet faller det på sin egen orimlighet. All kriminalitet är inte grov.
Det du påstår får du belägga. Det är inte personen som talar om för dig att du inte har belägg för dina påståenden som ska belägga motsatsen. Tills du har bevisat motsatsen utgår jag från att det du påstår inte stämmer.
Och du kan inte tjata dig till att få någon annan att ta över bevisbördan för dina påståenden.
Visa var jag påstått att "alla invandrare som är knutna till ett gäng sysslar med grov organiserad brottslighet".
Nej just det. Det har jag inte sagt.
Vad jag DÄREMOT har sagt, och visat (visat betyder alltså att man har en källa), är att 76% av de gängkriminella har utländsk bakgrund.
Jag har också visat att det är "den grova organiserade brottsligheten"/"grovt gängkriminella"/"organiserade grovt kriminella aktörer" som står för de signifikanta välfärdsbedrägerierna.
Till slut har jag visat att den organiserade brottsligheten i Sverige i huvudsak består av förortsbaserade gäng, etniska ligor och klaner. MC-gängen finns kvar, men nyrekryteringen sker via förortsgängen.
Samtidigt har du först påstått att folk med utländsk bakgrund inte är en majoritet av de gängkriminella. Utan källa.
Du har sedan påstått att de 76% av de gängkriminella som visst hade utländsk bakgrund iaf inte ägnar sig åt organiserad eller grov organiserad brottslighet. Utan källa.
Nu påstår du att det finns en tydlig distinktion mellan grov organiserad brottslighet och organiserad brottslighet. Källan du lämnar beskriver, citat: "Att avgöra var gränsen går mellan organiserad brottslighet och grov organiserad brottslighet är svårt. Det finns inte vedertagna definitioner att förhålla sig till."
Jag har belagt mina påståenden. Du ska belägga dina nu.