• Svensksommar83

Kommer det bli krig i Sverige snart?

Jag känner mig rädd och orolig över allt som hänt på sistone (terrordåd etc) och vi har mycket IS- krigare etc. I Sverige idag och alla bilbränder, hot och våld mot polisen etc. Ja ni vet. Nu bor jag i en relativt lugn ort i mellersta Sverige men jag undviker stora städer och jag oroar mig för framtiden och för mina barn, min familj. Tänker ibland att jag inte ska skaffa fler barn ifall det blir krig och att det är svårare då om man har för många att skydda liksom. Samma med husdjur, byta bostad etc. Kanske inte ens någon idé att äga för mycket (vill ju bo på landet och ha liten gård) ifall man tvingas fly, lämna landet. Har hört många säga att det bara är en tidsfråga innan "skiten träffar fläkten" eller det "smäller här med". Jag är fullt allvarlig, jag är inte högerextrem eller så (men absolut inte kommunist) jag är realist och jag är förälder och jag är inte blind.... Så vad tror ni? Kan man chilia lite eller är rädslan befogad?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Kommer det bli krig i Sverige snart?
  • KillBill
    Svensksommar83 skrev 2017-04-28 11:26:01 följande:

Jag känner mig rädd och orolig över allt som hänt på sistone (terrordåd etc) och vi har mycket IS- krigare etc. I Sverige idag och alla bilbränder, hot och våld mot polisen etc. Ja ni vet. Nu bor jag i en relativt lugn ort i mellersta Sverige men jag undviker stora städer och jag oroar mig för framtiden och för mina barn, min familj. Tänker ibland att jag inte ska skaffa fler barn ifall det blir krig och att det är svårare då om man har för många att skydda liksom. Samma med husdjur, byta bostad etc. Kanske inte ens någon idé att äga för mycket (vill ju bo på landet och ha liten gård) ifall man tvingas fly, lämna landet. Har hört många säga att det bara är en tidsfråga innan "skiten träffar fläkten" eller det "smäller här med". Jag är fullt allvarlig, jag är inte högerextrem eller så (men absolut inte kommunist) jag är realist och jag är förälder och jag är inte blind.... Så vad tror ni? Kan man chilia lite eller är rädslan befogad?

Jag läser att SDs nya ordförande i Halland, Susanne Larsen, önskar att Vladimir Putin ska ta över Sverige. Vad ska vi göra åt alla dessa quislingar?
  • Anonym (Va)
    Svensksommar83 skrev 2017-04-28 17:42:33 följande:

Inbördeskrig är det jag syftar till för er som undrar. Å islamisering av Sverige är jag rädd för.

Inbördeskrig mellan vilka exakt?
  • Svensksommar83

Jag har till och med pratat med invandrare som bott i Sverige en längre tid och även dom är rädda och med all rätt- dom har en gång flytt från det och vet vad det handlar om. Så hemskt att många svenskar är så naiva och så förnekande. Har ni missat nånting? Av alla dessa mängder med människor som vält in i vårat land sista åren tror ni på allvarligt att majoriteten är hederliga medborgare? Om ni tror det- våga tänk tvärtom att majoriteten är IS krigare och andra terrorister som har en enda avsikt...

• KillBill
    Svensksommar83 skrev 2017-04-28 18:02:33 följande:

Jag har till och med pratat med invandrare som bott i Sverige en längre tid och även dom är rädda och med all rätt- dom har en gång flytt från det och vet vad det handlar om. Så hemskt att många svenskar är så naiva och så förnekande. Har ni missat nånting? Av alla dessa mängder med människor som vält in i vårat land sista åren tror ni på allvarligt att majoriteten är hederliga medborgare? Om ni tror det- våga tänk tvärtom att majoriteten är IS krigare och andra terrorister som har en enda avsikt...

Nazister i nätpublikationen megafonerna uppmanar folk att kartlägga och göra sig av med folk som är emot rasism. Det är en ganska skrämmande utveckling..
  • Aikido
    Jag tror allvarligt att de flesta är hederliga medborgare. Sedan räcker det tyvärr med en handfull rötägg för att ge en hel stadsdel dåligt rykte. Ungefär som när ett par stökiga elever ger en hel klass dåligt rykte. Eller hela skolan.
  • Anonym (oro)
    Equalizer skrev 2017-04-28 17:37:22 följande:

Krig är egentligen inget vi bör oroa oss över då Sverige ganska snabbt skulle bli besegrat varpå vi kan återgå till vardagslivet.

Kallar du det "återgå till vardagsliv" när den nya regimen inriktar sig på sådant som diktatur, kommunism, övervakning à la Stasi, sharialagar, korruption, högerextremism, militarism, förföljelse av minoriteter som samer, HBQT-folk, kristna, ateister och kritiker? Är det vardagsliv om välfärden skrotas och tortyr införs som förhörsmetoder.

Sannolikheten för att en ny regim värnar individens frihet, försörjning, trygghet samt miljön minst lika bra som den svenska har gjort under den senaste mansåldern får nog ses som rätt obefintlig.
  • Anonym (Nej)

Jag är en sådan där "högerextremist" och "rasist" men jag tror inte att det kommer bli krig i Sverige under överskådlig tid. Däremot är risken överhängande att Sverige långsamt glider in i ett så kallat failed state-läge.

Det vill säga, myndigheterna får allt svårare att upprätthålla grundläggande samhällsfunktioner. Polisen är redan pressad och får allt svårare att hinna med att reda upp alla grova brott. Till slut kommer mord lämnas ouppklarade utan att det finns utredningsresurser, och då accelererar de snabbt i antal eftersom de gäng som skjuter ihjäl varandra får fritt spelrum.

Det växer redan fram parallella samhällen med tiotusentals "papperslösa" som inte betalar skatt, som inte existerar i statistiken, och som föder barn in i ett utanförskap med skyhög kriminalitet och enormt bra mylla för terrorrekrytering.

Sedan tror jag att terrorism kommer bli vardag i Sverige. Det kommer snart smälla igen i Sverige, precis som det gör i London, Paris och Bryssel. Fem dödade på Drottninggatan är ingenting mot vad som väntar. Det kommer bli blodigt. Krig? Nej, men ett blodbad som jag tror få kommer riktigt fatta omfattningen av.

Jag tror att minst hundra svenskar kommer att dödas i terrordåd här i Sverige inom de kommande fem åren och jag tror att nästa terrordåd kommer inträffa innan året är slut.

• FDFMGA
    Jag tror att du har fallit offer för högerextremistisk propaganda.

Inte ens Sverigedemokraterna målar upp en bild av ett hotande inbördeskrig.

Bättre att försöka förebygga verkliga faror - att man krockar och blir skadad för livet, att man lever för osunt och drabbas av välfärdssjukdomar som diabetes eller...

Det kan inte vara sunt att vara så rädd för invandrare att man tvekar om att skaffa barn eller att man får för sig att majoriteten av flyktingarna som kommit hit är IS-krigare.
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • häntengånggh
    Anonym (Fly) skrev 2017-04-28 14:59:05 följande:

Är man så orolig för framtiden att man överväger att inte skaffa fler barn eller äga bostad bör man nog göra något åt sin räddsla. Flytta t ex.

Så alla som oroar sig för terrordåd och det nya trygga sverige ska flytta?Varför kan inte ni som gillar terrorism och mångkultur flytta MED terroristerna till deras hemländer typ Saudiarbien Syrien eller Iran .du röstar ju för sånt och gillar terrorism 
  • häntengånggh
    KillBill skrev 2017-04-28 18:11:43 följande:
    Nazister i nätpublikationen megafonerna uppmanar folk att kartlägga och göra sig av med folk som är emot rasism. Det är en ganska skrämmande utveckling..
    Nazsister? Källa på att dom är medlemar i Hitlers parti NSDAP, du vet ju inte ens vad en nazist är ,nazister kallades medlemar ur hitler parti det finns inga nazister idag men det finns nationalsocalister .Bilda dig själv lilla ignoranta barnet om du vill att nån ska ta dig på allvar 
Svar på tråden Kommer det bli krig i Sverige snart?