socanmälan??
Socanmäld av folktandvården för att mitt barn inte kommer på deras besök. Wtf! Vad kommer att hända?
Socanmäld av folktandvården för att mitt barn inte kommer på deras besök. Wtf! Vad kommer att hända?
Vi går till tandläkaren. Men inte till den som anmält oss.
Undrar mest vad som kommer hända? Har inte tid eller att springa på socmöten i onödan. Och vill slippa få barnet omhändertaget.
Jag fattar inte!! Jäkligt irriterad. Inte trodde jag att de skulle socanmäla oss bara för att vi inte dyker upp på deras uppbokade möten.
En alltså vadå inte fått tag på och inte orkat ringa och jaga.. Seriöst hur jobbigt kan det vara att ringa ngr samtal och de tandläkare jag haft kontakt med har alla haft antingen telefonsvarare för att tala in meddelande eller att man fått välja när man kommit fram... Men även att man ringer in lämnar nummer och dom ringer sedan upp.. Ingen har varit onåbar
Jäkla ohyfsat att inte boka av vara för att man inte orkat tiden själv.
Min dotter blev kallad av tandläkaren för kontroll, tid och datum var redan bokade. Jag ringde tillbaka och talade in på telefonsvararen att vi valt en privat tandläkare istället. Efter det har vi inte blivit kallade. Det tog min 1 minut och vi har inte blivit soc-anmälda.
Bara för att DU inte bett om en tid så bör du respektera systemet. Ert uteblivna besök hade kunnat gå till någon annan som nu kanske får vänta länge på en tid. Hos oss får man betala vid uteblivna besök, detta gäller även barn även fast de har gratis tandvård.
Nu förstår jag varför, för om fler gör som er så blir det ohållbart i längden.
Istället för att vara sur och tvär så var tacksamt för att våra barn får gratis tandvård här i Sverige.
Går ni redan hos en annan tandläkare säg då bara det till folktandvården
Min dotter blev kallad av tandläkaren för kontroll, tid och datum var redan bokade. Jag ringde tillbaka och talade in på telefonsvararen att vi valt en privat tandläkare istället. Efter det har vi inte blivit kallade. Det tog min 1 minut och vi har inte blivit soc-anmälda.
Bara för att DU inte bett om en tid så bör du respektera systemet. Ert uteblivna besök hade kunnat gå till någon annan som nu kanske får vänta länge på en tid. Hos oss får man betala vid uteblivna besök, detta gäller även barn även fast de har gratis tandvård.
Nu förstår jag varför, för om fler gör som er så blir det ohållbart i längden.
Istället för att vara sur och tvär så var tacksamt för att våra barn får gratis tandvård här i Sverige.
Går ni redan hos en annan tandläkare säg då bara det till folktandvården
Och när man som du inte har en aning om hur något funkar och inte heller försöker ta reda på det trots upprepade kallelser under ett par års tid. Då är det en varningssignal.
Då skickas det vidare att det behövs kollas upp vad det är som brister och om stöd behövs.
Och när man som du inte har en aning om hur något funkar och inte heller försöker ta reda på det trots upprepade kallelser under ett par års tid. Då är det en varningssignal.
Då skickas det vidare att det behövs kollas upp vad det är som brister och om stöd behövs.
Jag tror grundproblemet här är att TS inte verkade känna till att alla barn automatiskt kallas av Folktandvården (det hörs ju tom på namnet) och därför måste man tala om om man tar sitt barn till någon annan tandläkare som inte ingår i Folktandvården.
TS verkar inte förstå att det finns både BVC och Folktandvård, båda kan socanmäla om de inte får kontakt med föräldrarna, inget konstigt alls.
Nu bör du fått svar TS, alla i tråden har försökt förklara för dig att ett enkelt samtal hade löst alla dina bekymmer men nu har detta tagit hur mycket tid som helst från dig + att du dessutom fått en kallelse till soc.
Inse att det hela ligger på dig själv. Hur man kan vara svensk och inte känna till hur Folktandvården fungerar är märkligt men nu vet vi ju att det var så i TS fall. Svälj lärdomen och red upp detta nu så kan du andas ut sen.
Visste DU om att man får en socanmälan om man inte avbokar möten som man aldrig bokat?