Inlägg från: Anonym (Hallå) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Hallå)

socanmälan??

Hade ni bara bokat av första kallelsen och meddelat att ni går hos annan tandläkare då hade ni inte hamnat i detta och samhällets resurser sparats. Så det är helt ert eget fel.

• Anonym (Hallå)

Går ni hos tandläkare i Sverige?

• Anonym (Hallå)

Det är ju superenkelt att maila folktandvården. Gör jag jämt.

• Anonym (Hallå)

Går ni hos tandläkare i Sverige?

• Anonym (Hallå)

Kontakta tandläkaren ni regelbundet gått hos. De lär veta hur man gör. Du får väl ett intyg på att barnet är registrerat där gissningsvis. Går ni i Sverige? Trodde nog det registrerades automatiskt, måste fråga min bror som är privat tandläkare.

• Anonym (Hallå)

Hur illa kan ett barn fara?? De flesta föräldrar klarar av att borsta??

Hur kan man tala emot detta system som fångar upp barn som inte får grundläggande omsorg enbart och endast för att man är så lat att man inte kan avboka kallelser?? Herregud! Jag fattar att det kan hända, men fattar inte varför du fortsätter försvara dig och ditt slöseri av skattemedel. Vad sägs om att någon gång i livet säga 'jag gjorde fel'.

• Anonym (Hallå)

Harvester: det är det inte heller. Du ringde ju. Ringer du inte tillbaka så kallar de barnet igen såsmåningom.

• Anonym (Hallå)

Och när man som du inte har en aning om hur något funkar och inte heller försöker ta reda på det trots upprepade kallelser under ett par års tid. Då är det en varningssignal.

Då skickas det vidare att det behövs kollas upp vad det är som brister och om stöd behövs.

• Anonym (Hallå)

Jag vet att Folktandvården har ett uppdrag och ett ansvar, ja.

Viktigast är att när det är något man inte förstår så frågar man. Du kommer komma i fler sådana här situationer med barn. Då kan man inte säga 'jag visste inte att man har skolplikt' eller 'jag visste inte att aga är förbjudet.'

• Anonym (Hallå)

Ja nu har hur många som helst försökt förklara för dig TS. Förstår du fortfarande inte så är det väl toppen att ni sitter ner med soc och får förklarat vad som ingår i omsorgen om ett barn.

Känner du att du har koll nu, så erkänn för dig själv 'jag hade fel, jag lärde mig något' och skicka in intyg från tandläkaren ni varit hos så är det klart där.

• Anonym (Hallå)

Tror 'inte varit högprioriterat' är det närmaste 'jag gjorde fel' TS kommer.

Svar på tråden socanmälan??