• Anonym (qq)

socanmälan??

Anonym (ts) skrev 2017-04-08 12:49:44 följande:
    Jag har försökt nå dem utan att lyckas. Har inte tid eller ork att jaga dem. Att jag inte ska behöva avboka tandläkarbesök som jag aldrig bokat känns rätt självklart.

Men skit samma. Det jag undrade är vad som händer nu? Och var jag ska redovisa barnets tandvård så jag får saken ut världen? Räcker det att jag skickar journalkopior till socialtjänsten?
    Du har gjort saker mer arbetsamma för dig själv än de behövt vara bara för att du "av princip" vägrar avboka folktandvårdens inbokade möte. Väljer man ett annat alternativ är det som sagt bara att säga det till dem. 

Nu är det som det är och då ska du hålla på och jaga journalkopior? Det är ju mer jobb det. Ring soc, tala om vilken tandläkare barnet gått hos, soc ringer denne och du behöver inte göra något mer 
  • Anonym (qq)

Jag tror grundproblemet här är att TS inte verkade känna till att alla barn automatiskt kallas av Folktandvården (det hörs ju tom på namnet) och därför måste man tala om om man tar sitt barn till någon annan tandläkare som inte ingår i Folktandvården. 
    TS verkar inte förstå att det finns  både BVC och Folktandvård, båda kan socanmäla om de inte får kontakt med föräldrarna, inget konstigt alls. 

Nu bör du fått svar TS, alla i tråden har försökt förklara för dig att ett enkelt samtal hade löst alla dina bekymmer men nu har detta tagit hur mycket tid som helst från dig + att du dessutom fått en kallelse till soc. 
    Inse att det hela ligger på dig själv. Hur man kan vara svensk och inte känna till hur Folktandvården fungerar är märkligt men nu vet vi ju att det var så i TS fall. Svälj lärdomen och red upp detta nu så kan du andas ut sen.

Svar på tråden socanmälan??