socanmälan??
Socanmäld av folktandvården för att mitt barn inte kommer på deras besök. Wtf! Vad kommer att hända?
Socanmäld av folktandvården för att mitt barn inte kommer på deras besök. Wtf! Vad kommer att hända?
Hur illa kan ett barn fara?? De flesta föräldrar klarar av att borsta??
Hur kan man tala emot detta system som fångar upp barn som inte får grundläggande omsorg enbart och endast för att man är så lat att man inte kan avboka kallelser?? Herregud! Jag fattar att det kan hända, men fattar inte varför du fortsätter försvara dig och ditt slöseri av skattemedel. Vad sägs om att någon gång i livet säga 'jag gjorde fel'.
Jag borde fattat. Familjeliv i ett nötskal. Allt är mitt fel. Sjukt orolig för socanmälan. Och allt extraarbete det kommer innebära.
Ring och berätta att vi har haft en annan tandläkare när ni har bott utomlands.
Stämmer det att ni nu bor i Sverige? Då behöver du ju ändå ha en svensk tandläkare,
Denna nya tandläkare vill troligtvis ha ett besök så fort som möjligt och då kommer allt att lösa sig.
Måste säga att det är ett jävla oskick att inte avboka när du inte tänker komma. Förstår du inte att du tar upp tid/resurser som kan användas till andra?
Jag borde fattat. Familjeliv i ett nötskal. Allt är mitt fel. Sjukt orolig för socanmälan. Och allt extraarbete det kommer innebära.
Oavsett om soc tar sig an fallet så oroa dig inte! Du behöver inte avboka eller gå på mötet eftersom det inte intresserar dig, du har ju ändå inte bokat den mötestiden..
Undrar också hyr gammalt barnet är. Mitt är 3,5 och vi har inte kommit iväg än. Fick kallelse till tid som inte funkade (har inte så flexibelt jobb men oregelbundna arbetstider).
Ringde och avbokade, de undrade då om de skulle skicka ny kallelse eller om jag skulle höra av mig själv. Sa att jag återkommer då jag annars bara får ringa och boka av.
Verkade inte vara nån stor grej?
Harvester: det är det inte heller. Du ringde ju. Ringer du inte tillbaka så kallar de barnet igen såsmåningom.
TS, det finnas vetenskapliga studier som visar att barn som inte tas till tandvården oftare utsätts för oegentligheter än andra barn och har större tandvårdsbehov. På grund av detta är vi inom tandvården uppmärksamma på barn som uteblir.
Som förälder är det din skyldighet att se till att ditt barnfpr bästa tänkbara hälsa och karies är inte någon bagatell utan en sjukdom som leder till stort lidande både fysiskt och psykiskt för många.