Inlägg från: Anonym (Varningssignaler är allvar) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Varningssignaler är allvar)

socanmälan??

TS, du brister ju i ditt föräldraansvar om du inte ens förmår avboka tiderna utan istället bara uteblir. Det är en indikation om att något är galet.

DU kommer inte behöva ge soc några uppgifter för de kommer själv begära ut de uppgifter de behöver. Det har de rätt till. Sannolikt kallas du till möte med so. och därefter beslutar soc om att öppna utredning eller inte. Om de öppnar utredning kommer det att få ta sådana kontakter som utredningen kräver. Och det är ju då bla tandläkarns journaler. Både den du går till och den du inte ens avbokar till.

Anonym (ts) skrev 2017-04-08 13:09:40 följande:
    Så jag behöver inte göra någonting?
    Inte om inte soc ber dig.
    De kommer efterfråga sådan info de önskar. Av dig eller av andra.

Har du blivit kallad till möte? Pratat med soc? Eller bara fått hem kopia på tandläkarns anmälan?
    Anonym (ts) skrev 2017-04-08 18:49:37 följande:
    Ursäkta? Jag har faktiskt inte gjort någonting.
    DET ÄR JU DET SOM ÄR PROBLEMET. ATT DU INTE AGERAT OCH AVBOKAT.

Jösses.
    Lär dig att meddela dig och gå på soc-mötet med bevis på att du trots detta tillkortakommande inte vanvårdar ditt barn så är det hela ur världen.

Soc vill inte utreda i onödan. Förutsatt att barnet faktiskt får tandvård (och blir omhändertaget i övrigt) så är du totalt ointressant för soc. De vill gärna slippa öppna utredning. Mötet är till för att avgöra så om du gör det lätt för dem så är det över snabbt.
    Anonym (ts) skrev 2017-04-08 10:48:06 följande:
    Vi går till tandläkaren. Men inte till den som anmält oss.

Undrar mest vad som kommer hända? Har inte tid eller att springa på socmöten i onödan. Och vill slippa få barnet omhändertaget.

Jag fattar inte!! Jäkligt irriterad. Inte trodde jag att de skulle socanmäla oss bara för att vi inte dyker upp på deras uppbokade möten.
    "Och vill slippa få barnet omhändertaget."
    Detta är ett rätt... märkligt sätt att uttrycka sig på, tycker jag. Som om det mest beror på bekvämlighet, eller något.

Men om du har gjort allt rätt förutom att avboka så har du ditt på det torra så snart soc kommer underfund med att du har gått till en annan tandläkare.
Svar på tråden socanmälan??