LVU - Tvångsomhändertagande av barn
Jag är medveten om detta är känsligt ämne!
Det är givet att man får svara som anonym!
Hur många av er stackars föräldrar har fått barn omhändertagna under LVU?
Under vilka grunder?
Kunde dom ge grund/bevis och hur styrkte dom dessa?
Jag själv är ett barn som hamnade på barnhem för 22 år sen.
Vi va en skara av 5 barn.
3 av 5 av oss barn fick återkomma hem och växa upp i vår familj men 2 sattes under LVU.
Min mamma stämplades med MbpS - Munchausen by proxy syndrom
Min näst yngsta bror gick bort i sitt vårdhem pga sitt handikapp 7 år gammal den 18 Feb 2001
Min yngsta bror omhändertogs på BB av socialen som ryckte bort honom från mammas bröst när han ammades och har inte fått tillbaka honom sen 1995 och är även force adopterad av fosterfamiljen.
Bakgrunden va att man "trodde" min mamma gjorde min näst yngsta bror sjuk och orsakat hans sepsisattacker som ledde till hjärnskada och infektioner han fick. Trots han separerades blev han sämre i vårdhemmet och han fick nya infektioner.
Bakgrunden startade med att man misstänkte immunbrist på min näst yngsta bror då han hade otroligt mycket infektioner kroppsligt men läkaren kunde ej finna orsak och valde att stämpla min mamma som skyldig för att det inte fanns diagnos att sätta på min näst yngste bror.
Men anmälan till socialen kom inte direkt utan den inkom efter att min mamma hade gått ut offentligt till radio om att läkaren hade sagt och skrivit i journal att min näst yngste bror inte skulle få livsåtgärder om han blev sämre och att han inte är ett fall för intensivvården då han blivit ett "vårdpaket" så min mor anmälde läkaren ang detta och därefter rykte hon och läkaren ihop och han lämnade då in en anmälan om att min mamma är ett fall för MbpS
Man kunde styrka underlag att han dog av naturlig sjukdom
Vi hade styrkt på papper via obduktion, utredning, åklagare som la ner polisanmälan, psykologiska utredningar som inte visade att mamma va sjuk.
Men tyvärr står/stod socialen över även Regeringsrätten så vi kämpar ännu!
Socialen fick därför välja uttlåtande i avgörande och hänvisade till vetenskapen istället till pappersunderlagen vi hade. Så Socialen stödde B.Lundin och R.Meadows vetenskap!