• Anonym (Orolig pappa)

Mina barn är försvunna!

Hejsan nu har min värsta mardröm slagit in! 
    för tre veckor sen försvann mina barn med sin mamma. hon sa att dom skulle ut o leka, men kom aldrig tillbaka. fick ett sms att dom är flyttade med soc men ringde soc dagen efter och dom är inte inblandade alls. har haft kontakt med dom sen dess både polisen och advokat. Jag gjorde en egenmäktighet med barn anmälan. som ligger hos polisen. 
    Vi har gemensam vårdnad av barnen dom är 11 månader och 2,5 år som går på dagis här mm.hon hade ringt dit o sagt att han ej kommer på ett tag.
    har gjort en orosanmälan men dom kan ej göra den för dom vet inte vart hon finns, 
    så undrar nu vad kan jag göra? jag har riktig panik har inte varit från mina barn så länge nån gång. 

• Svar på tråden Mina barn är försvunna!
  • Anonym (Försiktig)
    molly50 skrev 2017-03-29 23:03:33 följande:
    Jag tycker att det är ganska dömande att genast ta för givet att TS är boven i dramat när hans flickvän har stuckit med deras barn.
    Bara för att det är vanligare att kvinnor tar barnen med sig och lämnar en våldsam man än att de gör det av andra orsaker så betyder det ju inte att det är så i det här fallet.
    Om du läst ordentligt hade du sett att jag skrivit att inget tagit detta för givet, däremot varit försiktiga eftersom vi inte kan vara säkra på att TS historia stämmer, och hans avsikter. Det är INTE samma sak som att ta för givet att så är fallet. Ingen känner TS, ingen vet något. Ingen säger att TS definitivt är en misshandlande kriminell person.

Du missar hela poängen med att även polisen varnar för att hjälpa folk att hitta sina anhöriga på FB och i trådar som den här. Nej, snälla, dra inte hela harangen igen om att "TS har inte bett om hjälp" och "det är ingen som försökt hjälpa till". Försök i så fall istället läsa tidigare inlägg och försök förstå vad du läser.
  • Anonym (Försiktig)
    molly50 skrev 2017-03-29 23:06:15 följande:
    Jag har läst det och det var inte ett svar på frågan.

Det kan jag såklart inte vara. Därför så ändrade jag det också i nästa kommentar till h*n.

Då har du problem med läsförståelsen.
    Frågan som ställdes var:
    Hade du skrivit så om det hade varit en kvinna som startat tråden?
    Svaret blev:
    Absolut! Spelar könen någon roll här?

Hur kan det inte vara ett svar på din fråga. Poascenco tycker uppenbarligen inte att könen spelar någon roll.
  • Anonym (Försiktig)
    molly50 skrev 2017-03-29 23:10:21 följande:
    Ja,men varför skulle det inte kunna vara sant det TS skriver?
    Det skulle kunna vara sant. Ingen har sagt något annat.
    Det finns vissa märkligheter som antyder att det kanske inte är sant, men det skulle fortfarande kunna vara sant.
  • molly50
    Anonym (Försiktig) skrev 2017-03-29 23:10:38 följande:
    Om du läst ordentligt hade du sett att jag skrivit att inget tagit detta för givet, däremot varit försiktiga eftersom vi inte kan vara säkra på att TS historia stämmer, och hans avsikter. Det är INTE samma sak som att ta för givet att så är fallet. Ingen känner TS, ingen vet något. Ingen säger att TS definitivt är en misshandlande kriminell person.

Du missar hela poängen med att även polisen varnar för att hjälpa folk att hitta sina anhöriga på FB och i trådar som den här. Nej, snälla, dra inte hela harangen igen om att "TS har inte bett om hjälp" och "det är ingen som försökt hjälpa till". Försök i så fall istället läsa tidigare inlägg och försök förstå vad du läser.
    Men att ifrågasätta om TS talar sanning eller ej är väl ändå att misstro TS.
    Ingen av er som misstror TS har medgett att mamman faktiskt kan ha stuckit med barnen av andra orsaker än misshandel.

Jag VET att polisen varnar för att hjälpa folk.
    Så varför envisas du med att dra upp det igen?
    Jag kan inte svara på det på annat sätt än genom att ingen här har hjälpt honom eller att han själv har bett om hjälp.
    Vad vill du egentligen ha för svar på det?
    Carpe Diem
  • Poascenko
    molly50 skrev 2017-03-29 23:10:21 följande:
    Ja,men varför skulle det inte kunna vara sant det TS skriver?

Men vad vet vi egentligen om vad polisen gör och inte?
    Det är väl inget som framgår av det TS har skrivit,vad jag har kunnat se.
    Då ser du fel. Det var ts som berättat här att polisen inte gör någonting.
    Läser du egentligen i dessa trådar du svarar i?
  • molly50
    Anonym (Försiktig) skrev 2017-03-29 23:13:14 följande:
    Då har du problem med läsförståelsen.
    Frågan som ställdes var:
    Hade du skrivit så om det hade varit en kvinna som startat tråden?
    Svaret blev:
    Absolut! Spelar könen någon roll här?

Hur kan det inte vara ett svar på din fråga. Poascenco tycker uppenbarligen inte att könen spelar någon roll.
    Det har jag inte. Jag tycker inte att en motfråga är ett svar.
    Anonym (Försiktig) skrev 2017-03-29 23:14:38 följande:
    Det skulle kunna vara sant. Ingen har sagt något annat.
    Det finns vissa märkligheter som antyder att det kanske inte är sant, men det skulle fortfarande kunna vara sant.
    Ja,men varför då ifrågasätta TS?
    Carpe Diem
  • EnAnonumius
    Anonym (Försiktig) skrev 2017-03-29 23:10:38 följande:
    .Du missar hela poängen med att även polisen varnar för att hjälpa folk att hitta sina anhöriga på FB och i trådar som den här. Nej, snälla, dra inte hela harangen igen om att "TS har inte bett om hjälp" och "det är ingen som försökt hjälpa till". Försök i så fall istället läsa tidigare inlägg och försök förstå vad du läser.
    Ja det är sant att polisen säger att man inte skall hjälpa folk att hitta sina anhöriga på Diskussionsforum eller FB etc.
    Så jo det är bra att upprepa harangen med "TS har inte bett om hjälp med att hitta kvinnan". "och det är ingen som försöker hjälpa till".

Det är därför det är så dumt säga till andra att de skall läsa och försöka förstå vad som de läser. När du själv brister på det grovt.

Du kanske SKALL ta till dig det rådet till dig själv först och leva som du lär ut innan du kräver av andra, för du missar just att läsa och försöka förstå vad du läser.

Som sagt det är en jävla signifikant skillnad mellan att "fråga efter hjälp att hitta någon" och undra "vad mer kan man göra".

Och innan DU gapar på mig, så har jag inte ens svarat på TS undran över vad mer man kan göra än det han redan gjort.

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • molly50
    Poascenko skrev 2017-03-29 23:15:50 följande:
    Då ser du fel. Det var ts som berättat här att polisen inte gör någonting.
    Läser du egentligen i dessa trådar du svarar i?
    Ja,det gör jag. Men just det har jag kanske missat då.
    Men vad polisen gör och inte gör kan nog bara TS eller polisen själva svara på.
    Carpe Diem
  • Anonym (Försiktig)
    molly50 skrev 2017-03-29 23:18:25 följande:
    Det har jag inte. Jag tycker inte att en motfråga är ett svar.
    Men "absolut" kanske är ett svar?
  • Anonym (Försiktig)
    molly50 skrev 2017-03-29 23:18:25 följande:
    Ja,men varför då ifrågasätta TS?
    Om du inte förstår det nu, efter alla dessa kommentarer är det nog lika bra att ge upp.
Svar på tråden Mina barn är försvunna!