• Anonym (Orolig pappa)

Mina barn är försvunna!

Hejsan nu har min värsta mardröm slagit in! 
    för tre veckor sen försvann mina barn med sin mamma. hon sa att dom skulle ut o leka, men kom aldrig tillbaka. fick ett sms att dom är flyttade med soc men ringde soc dagen efter och dom är inte inblandade alls. har haft kontakt med dom sen dess både polisen och advokat. Jag gjorde en egenmäktighet med barn anmälan. som ligger hos polisen. 
    Vi har gemensam vårdnad av barnen dom är 11 månader och 2,5 år som går på dagis här mm.hon hade ringt dit o sagt att han ej kommer på ett tag.
    har gjort en orosanmälan men dom kan ej göra den för dom vet inte vart hon finns, 
    så undrar nu vad kan jag göra? jag har riktig panik har inte varit från mina barn så länge nån gång. 

• Svar på tråden Mina barn är försvunna!
  • molly50
    Poascenko skrev 2017-03-29 11:20:15 följande:
    Absolut. Åtminstone skulle det vara någon förklaring för hennes beteende. 

Missförstå mig rätt. Jag tänker inte påstå något om ts, men inte heller tror jag att hon enbart lämnade honom bara sådär. Om jag inte är helt fel ute, har du också man och barn. Skulle DU göra så utan någon anledning? Knappast.

Med tanke på soc. Har hon berättat om för honom att soc tar hand om dem, behöver det inte vara något lögn, enbart för soc svarar att de inte vet om någonting.

T.ex. hjälper soc till någon misshandlad kvinna (barn) att få plats på något kvinnofridshus, ger dem inte längre ut några informationer till någon. Bara en tanke.
    Ja,det är klart att det måste finnas en förklaring. Det tror ju jag med.
    Ja,du minns rätt. Nej,jag skulle själv aldrig lämna min familj utan orsak.

Om hon knaprar piller så kan det ju vara så att hon av någon anledning inte mår bra. Och då tänker man ju inte heller alltid klart.
    Hon har dessutom blivit dömd för ett brott och försöker kanske fly undan rättvisan.

Absolut! De får väl inte ge ut någon information om de hjälper en person som blivit misshandlad.
    Framförallt inte till den som misshandlat personen.
    Men det kan ju likaväl vara så att de inte vet något.
    TS ger mig inte känslan av att vara en kvinnomisshandlare.
    Snarare orolig för sina barn.
    Vilket vem som helst hade varit i den situationen.
    Carpe Diem
  • Poascenko
    LFF skrev 2017-03-29 13:50:43 följande:
    För att det är en mamma som försvunnit med barnen. Tyvärr så är det så att pappor ligger i underläge i det fallet. Inte första gången och inte sista. Och sen kan mamman säga "jag tog barnen av rädsla för mannen" och sen är mannen körd hos myndigheterna även om kvinnan ljuger arslet av sig. Tyvärr. 
    Sverige är fortfarande angelägen att agera när diverse barn bara "försvinner". Kvittar vilket kön, religion, sexläggning eller politisk tillhörighet bakgrunden har.

Varför söker polisen inte efter hans fru eftersom hon är så "farligt" då? För att han är man? Seriöst?
  • Poascenko
    molly50 skrev 2017-03-29 14:03:26 följande:
    Ja,det är klart att det måste finnas en förklaring. Det tror ju jag med.
    Ja,du minns rätt. Nej,jag skulle själv aldrig lämna min familj utan orsak.

Om hon knaprar piller så kan det ju vara så att hon av någon anledning inte mår bra. Och då tänker man ju inte heller alltid klart.
    Hon har dessutom blivit dömd för ett brott och försöker kanske fly undan rättvisan.

Absolut! De får väl inte ge ut någon information om de hjälper en person som blivit misshandlad.
    Framförallt inte till den som misshandlat personen.
    Men det kan ju likaväl vara så att de inte vet något.
    TS ger mig inte känslan av att vara en kvinnomisshandlare.
    Snarare orolig för sina barn.
    Vilket vem som helst hade varit i den situationen.
    Återigen, åkte hon dit för stöld utan några konsekvenser i somras?
  • molly50
    Anonym (justsayin') skrev 2017-03-29 12:54:30 följande:

Ingen som reagerat på att TS inte varit aktiv i tråden sen i måndags...

Antingen har han väl fullt upp med att leta efter sina barn eller så har han gett upp tråden med tanke på alla som misstänker honom för att vara en kvinnomisshandlare.
    Carpe Diem
  • Poascenko
    Anonym (justsayin') skrev 2017-03-29 12:54:30 följande:

Ingen som reagerat på att TS inte varit aktiv i tråden sen i måndags...

Dock, jag.
  • Anonym (Typsikt)
    Poascenko skrev 2017-03-29 13:46:01 följande:
    Absolut! Spelar könen någon roll här? I slutändan handlar det ända om deras barn. Och just pga det undrar jag varför varken polisen eller soc ingriper här. 
    För könen spelar visst roll i mångas ögon. Mammor kan sticka utan konsekvenser men pappor? Nej, nej! Då hade det varit fart i polisen och soc. Alla vet det.
    LFF skrev 2017-03-29 13:50:43 följande:
    För att det är en mamma som försvunnit med barnen. Tyvärr så är det så att pappor ligger i underläge i det fallet. Inte första gången och inte sista. Och sen kan mamman säga "jag tog barnen av rädsla för mannen" och sen är mannen körd hos myndigheterna även om kvinnan ljuger arslet av sig. Tyvärr. 
    Det är ju sant. Det är alltid en godtagbar ursäkt som nästan alltid funkar, även för den som ljuger. Säger inte att alla ljuger men det händer oftare än man tror. Tar mamman barnen så händer det inget men tar pappan barnen ja, då händer det lite mer. 
    Poascenko skrev 2017-03-29 14:04:06 följande:
    Sverige är fortfarande angelägen att agera när diverse barn bara "försvinner". Kvittar vilket kön, religion, sexläggning eller politisk tillhörighet bakgrunden har.

Varför söker polisen inte efter hans fru eftersom hon är så "farligt" då? För att han är man? Seriöst?
    Varför så förvånad? Hade ts tagit barnen och försvunnit så hade de letat igenom varje vrå tills de hittade honom. Tar en kvinna barnen och försvinner så görs det knappt något. 
  • Anonym (Typsikt)
    molly50 skrev 2017-03-29 14:07:00 följande:
    Antingen har han väl fullt upp med att leta efter sina barn eller så har han gett upp tråden med tanke på alla som misstänker honom för att vara en kvinnomisshandlare.
    Tror på nummer ett och två.
  • Poascenko
    molly50 skrev 2017-03-29 14:07:00 följande:
    Men det gör inte du? Vad tycker du själv har hänt då?
  • molly50
    Poascenko skrev 2017-03-29 14:06:57 följande:
    Återigen, åkte hon dit för stöld utan några konsekvenser i somras?
    Hon blev dömd för en stöld. Står att läsa i TS inlägg # 20.
    Sen vet jag inte om det framkommit om domen har blivit verkställd.
    Carpe Diem
  • molly50
    Poascenko skrev 2017-03-29 14:13:48 följande:
    Men det gör inte du? Vad tycker du själv har hänt då?
    Nej,jag väljer hellre att fria än att fälla när vi inte har mer information än vi har.
    Bara för att TS är en man så innebär det inte per automatik att han är en kvinnomisshandlare.
    Hade du tänkt likadant om TS varit en kvinna och mannen hade varit den som stuckit med barnen?
    Carpe Diem
Svar på tråden Mina barn är försvunna!