• Anonym (Orolig pappa)

Mina barn är försvunna!

Hejsan nu har min värsta mardröm slagit in! 
    för tre veckor sen försvann mina barn med sin mamma. hon sa att dom skulle ut o leka, men kom aldrig tillbaka. fick ett sms att dom är flyttade med soc men ringde soc dagen efter och dom är inte inblandade alls. har haft kontakt med dom sen dess både polisen och advokat. Jag gjorde en egenmäktighet med barn anmälan. som ligger hos polisen. 
    Vi har gemensam vårdnad av barnen dom är 11 månader och 2,5 år som går på dagis här mm.hon hade ringt dit o sagt att han ej kommer på ett tag.
    har gjort en orosanmälan men dom kan ej göra den för dom vet inte vart hon finns, 
    så undrar nu vad kan jag göra? jag har riktig panik har inte varit från mina barn så länge nån gång. 

• Svar på tråden Mina barn är försvunna!
  • EnAnonumius
    Anonym (Typsikt) skrev 2017-03-29 09:55:58 följande:
    Om ts hade varit en kvinna och hennes man stuckit med barnen då du absolut inte skrivit det. Men om en kvinna tar barnen så har mannen automatiskt misshandlat henne fysiskt eller psykiskt.
    Jag måste hålla med här.
    Det är så mentalitet är tyvärr och det är en skrämmande mentalitet.
    Är man man och vill ha hjälp, och det handlar om en kvinna som gjort eventuellt fel, så blir han automatiskt utpekad som den egentliga boven i dramat.

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Poascenko
    EnAnonumius skrev 2017-03-29 17:34:57 följande:
    Äterigen. Du frågade ju för fasiken om hon blivit dömd.
    Nu fick du svaret på din fråga och då helt plötsligt så spelar det ingen roll.

Så varför ställa frågor om du inte anser att eventuellt svaret på frågan inte har relevans för diskussionen?
    Vad tycker du själv då har hänt? 
    Du påstår att hon inte lämnat honom med barnen utan att de "bara försvunnit", vilket skulle innebära att någon tredje part är involverad. 

Skulle så vara fallet, undrar jag varför varken polisen eller någon annan myndighet gör något åt saken? För att han är man som vissa här vill påstå?
  • Poascenko
    EnAnonumius skrev 2017-03-29 17:32:19 följande:
    Återigen så finns det "Visa Endast' under nicken på inläggen tryck på den så får man upp vad enskild person skriver i en tråd..
    Men jag kan ge dig en hint. Läs inlägg #20 i denna tråd, så har du svaret på din fråga i det inlägget. 
    Du verkar så otroligt säker på att ts talar sanningen här. Hur kan du vara det? Vet du mer än vi andra?

Det jag läser här är; ts fru och barnen har enbart försvunnit. Frugan knaprar piller och blivit dömd för stöld. Ändå tänker varken soc eller polisen göra något åt saken. Hur kommer det sig, tro?
  • molly50
    Poascenko skrev 2017-03-29 20:29:54 följande:
    Du verkar så otroligt säker på att ts talar sanningen här. Hur kan du vara det? Vet du mer än vi andra?

Det jag läser här är; ts fru och barnen har enbart försvunnit. Frugan knaprar piller och blivit dömd för stöld. Ändå tänker varken soc eller polisen göra något åt saken. Hur kommer det sig, tro?
    Men då kan man väl ställa samma fråga till dig. Hur kan du vara så säker på att TS ljuger? Vet du mer än vi andra?

Sen måste jag återigen fråga dig om du hade tänkt likadant om TS hade varit en kvinna och mannen hade stuckit med barnen?
    Jag har frågat dig det flera gånger,men du har undvikit att svara på det.
    Det skulle vara intressant att veta hur du hade tänkt om rollerna varit de motsatta.
    Carpe Diem
  • Poascenko
    molly50 skrev 2017-03-29 21:16:54 följande:
    Men då kan man väl ställa samma fråga till dig. Hur kan du vara så säker på att TS ljuger? Vet du mer än vi andra?

Sen måste jag återigen fråga dig om du hade tänkt likadant om TS hade varit en kvinna och mannen hade stuckit med barnen?
    Det skulle vara intressant att veta hur du hade tänkt om rollerna varit de motsatta.
    Läs om. Läs rätt.
  • Poascenko
    molly50 skrev 2017-03-29 21:16:54 följande:

Är du klart med läsningen, förstår du väl att det inte var jag som tog upp könskortet här?

Låt oss påstå att jag är helt fel ute. Återstår ändå frågan: Varför gör inte någon något åt deras försvinnande?

Nu försvinner väl folk i Sverige enbart sådär utan att någon bryr sig om det? Kalla mig gärna idiot nu.
  • molly50
    Poascenko skrev 2017-03-29 21:43:46 följande:
    Läs om. Läs rätt.
    Kan du svara på frågorna istället?

Varför undviker du det?
    Carpe Diem
  • molly50
    Poascenko skrev 2017-03-29 21:49:09 följande:
    Är du klart med läsningen, förstår du väl att det inte var jag som tog upp könskortet här?

Låt oss påstå att jag är helt fel ute. Återstår ändå frågan: Varför gör inte någon något åt deras försvinnande?

Nu försvinner väl folk i Sverige enbart sådär utan att någon bryr sig om det? Kalla mig gärna idiot nu.
    Nej,men jag tycker ändå det skulle vara intressant att veta hur du tänker i den frågan.
    Många av de som har dragit könskortet här har själva sagt att de hade tänkt annorlunda om TS varit en kvinna.

Men vad är det som säger att ingen gör något åt det? Vad vet vi om det?

Visst händer det att folk försvinner utan att någon reagerar. Men det är kanske inte så vanligt.
    Och det rör sig då kanske ofta om sådana som saknar anhöriga.
    Carpe Diem
  • Poascenko
    molly50 skrev 2017-03-29 21:49:10 följande:

Varför undviker du det?
    Vilken fråga har jag inte svarat på? Vad är det som jag undviker? Berätta gärna!
  • Anonym (Försiktig)
    molly50 skrev 2017-03-29 21:49:10 följande:

Varför undviker du det?
    Det är nog bättre att du tar till dig rådet att läsa ordentligt. Du verkar så uppfylld av dina egna tankar att du inte har en aning om vad andra skriver eller vad du svarar på. Du säger samma saker om och om igen, även om du redan fått svar i text.
Svar på tråden Mina barn är försvunna!