• Anonym (Orolig pappa)

Mina barn är försvunna!

Hejsan nu har min värsta mardröm slagit in! 
    för tre veckor sen försvann mina barn med sin mamma. hon sa att dom skulle ut o leka, men kom aldrig tillbaka. fick ett sms att dom är flyttade med soc men ringde soc dagen efter och dom är inte inblandade alls. har haft kontakt med dom sen dess både polisen och advokat. Jag gjorde en egenmäktighet med barn anmälan. som ligger hos polisen. 
    Vi har gemensam vårdnad av barnen dom är 11 månader och 2,5 år som går på dagis här mm.hon hade ringt dit o sagt att han ej kommer på ett tag.
    har gjort en orosanmälan men dom kan ej göra den för dom vet inte vart hon finns, 
    så undrar nu vad kan jag göra? jag har riktig panik har inte varit från mina barn så länge nån gång. 

• Svar på tråden Mina barn är försvunna!
  • Anonym (Försiktig)
    molly50 skrev 2017-03-29 22:51:39 följande:
    Den åsikten får stå för dig.
    Det som frustrerar mig är inte att folk inte delar min åsikt. Det är helt ok.
    Det är något man får räkna med i ett diskussionsforum.
    Men det som frustrerar mig är däremot att man dömer TS bara för att han är en man och att allt annat avfärdas som skitsnack,i stort sett.
    Så om det är någon här som vägrar inse att det kan finnas en annan sanning än deras egen så är det väl ändå de som ser TS som boven i dramat.
    Ingen har dömt ts, men däremot påtalat att det finns många suspekta saker i historien. Det har dock varit noga med att påpekas att det inte är självklart att TS är misshandlande man. Du läser det du vill läsa och tolkar på det vis du utgår ifrån att folk menar mellan raderna.
    Varför kan du överhuvudtaget inte fokusera på annat än genusfrågan här? Så intressant är inte just detta.
  • Poascenko
    EnAnonumius skrev 2017-03-29 22:44:04 följande:
    Fru är en titel man använder om gifta kvinnor.

TS har inte i något i sin inlägg sagt att han är gift. Så hur vet du att TS är gift med kvinnan?
    TS har sagt lagt förslag på att gå isär  (vilket man kan göra oavsett om man är gift eller sambo), men han har aldrig sagt huruvida han är gift eller bara sambo med barnens mamma.

Kan du hänvisa till det inläggs numret där han hävdar att han är gift?
    Eller har du annan bakgrunds info om TS som TS inte lämnat ut i sin tråd då du verkar ju så tvärsäker på att han är gift.
    Har du något vettigt att bidra?
  • Anonym (kolan)
    Anonym (Försiktig) skrev 2017-03-29 22:53:34 följande:

Återigen läste du inte ordentligt utan svarade på något helt annat. Jag svarade på ett inlägg där du vill veta hur Poascenco skulle tänkt om det var en kvinna i TS. Jag skrev att du borde läsa ordentligt. "Visa endast" är ett tips.Lite intressant är det ändå att läsa hur hon resonerar :)

Jag skulle tro att det görs bäst i att inte ge ts tips om vart frun och barnen kan befinna sig, då vi ju inte vet ts egentliga avsikter.
  • molly50
    Anonym (Försiktig) skrev 2017-03-29 22:53:34 följande:
    Återigen läste du inte ordentligt utan svarade på något helt annat. Jag svarade på ett inlägg där du vill veta hur Poascenco skulle tänkt om det var en kvinna i TS. Jag skrev att du borde läsa ordentligt. "Visa endast" är ett tips.
    Anonym (kolan) skrev 2017-03-29 22:09:12 följande:
    Så blir hon ofta när hon blir frustrerad över att man inte håller med henne.
    Det är bara att ignorera henne, om det blir för mycket.

Jag har läst Poascenkos kommentarer och ingenstans har han svarat på frågan jag ställde.
    I så fall hade jag inte ställt frågan igen.
    Carpe Diem
  • Anonym (Försiktig)
    molly50 skrev 2017-03-29 22:58:41 följande:
    Jag har läst Poascenkos kommentarer och ingenstans har han svarat på frågan jag ställde.
    Ok, läs inlägg #137.
  • Anonym (Försiktig)
    molly50 skrev 2017-03-29 22:58:41 följande:
    Hur kan du vara så säker på att Poascenko är en "han"?
  • molly50
    Anonym (Försiktig) skrev 2017-03-29 22:55:58 följande:
    Ingen har dömt ts, men däremot påtalat att det finns många suspekta saker i historien. Det har dock varit noga med att påpekas att det inte är självklart att TS är misshandlande man. Du läser det du vill läsa och tolkar på det vis du utgår ifrån att folk menar mellan raderna.
    Varför kan du överhuvudtaget inte fokusera på annat än genusfrågan här? Så intressant är inte just detta.
    Jag tycker att det är ganska dömande att genast ta för givet att TS är boven i dramat när hans flickvän har stuckit med deras barn.
    Bara för att det är vanligare att kvinnor tar barnen med sig och lämnar en våldsam man än att de gör det av andra orsaker så betyder det ju inte att det är så i det här fallet.
    Carpe Diem
  • Poascenko
    molly50 skrev 2017-03-29 22:54:31 följande:
    Jag har redan ställt frågan en gång till. Men får väl upprepa mig igen.
    Hur hade du tänkt om TS varit en kvinna och mannen varit den som stuckit med barnen?
    Poascenko skrev 2017-03-29 22:30:23 följande:

Tack för svaret, Molly 50.

Så lite så. Då kanske du kan svara på frågan  nu.
    Som redan sagt, precis likadant. 
    Jag stör mig inte på att ts är man eller kvinna. Jag enbart ifrågasätter ts trovärdighet.

Skulle det verkligen varit så att ts frugan knaprar pillar och är dömd för stöld, borde det nog finnas något ärendenr. kring detta?

Är det så att ts inte utgår ifrån att hon och barnen lämnat honom utan enbart försvunnit, reagerar väl så tämligen alla poliser här i Sverige. Tydligen gör de inte det. Varför?
  • molly50
    Anonym (Försiktig) skrev 2017-03-29 23:01:08 följande:
    Ok, läs inlägg #137.
    Jag har läst det och det var inte ett svar på frågan.
    Anonym (Försiktig) skrev 2017-03-29 23:01:58 följande:
    Hur kan du vara så säker på att Poascenko är en "han"?
    Det kan jag såklart inte vara. Därför så ändrade jag det också i nästa kommentar till h*n.

Carpe Diem
  • molly50
    Poascenko skrev 2017-03-29 23:05:14 följande:
    Som redan sagt, precis likadant. 
    Jag stör mig inte på att ts är man eller kvinna. Jag enbart ifrågasätter ts trovärdighet.

Skulle det verkligen varit så att ts frugan knaprar pillar och är dömd för stöld, borde det nog finnas något ärendenr. kring detta?

Är det så att ts inte utgår ifrån att hon och barnen lämnat honom utan enbart försvunnit, reagerar väl så tämligen alla poliser här i Sverige. Tydligen gör de inte det. Varför?
    Ja,men varför skulle det inte kunna vara sant det TS skriver?

Men vad vet vi egentligen om vad polisen gör och inte?
    Det är väl inget som framgår av det TS har skrivit,vad jag har kunnat se.
    Carpe Diem
Svar på tråden Mina barn är försvunna!