• Tjolahejtjolahopp

Vattenavgång v.18

Hej alla.

Jag ligger just nu på lasarettet på avdelning 85.

Haft stor blödning i v10 , en större med sammandragningar varannan minut i nio timmar och med massor av klumpar och blod i vecka 15.

Det har varit alla gånger i samband med mitt jobb när jag lyfter och ingen ville lyssna på mig. De har sagt att man kan jobba som vanligt när man är gravid och att de inte kan säga vad det beror på.

Hade inte fått någon sjukskrivning än men tänkte kämpa för det och skulle ringa igår. Fick istället tryck nedåt i måndags och i tisdags på jobbet. Onsdagen så misstänkte jag att vattnet gick och ringde 1177. De sa åt mig att vänta och ringa gyn på morgonen efter.

Kom hit och de konstaterade att allt vatten är borta. De sa att de inte kan göra något och de vill ha mig här några dagar för att sen sätta igång mig om det inte kommer igång av sig självt. Nu är jag jätteledsen och de säger att fostret tar skada ju längre det går så de hellre sätter igång mig. Jag vill verkligen inte att de ska göra det.

Det har inte kommit mer vatten sen undersökningen igår och jag har inte ont och inga bruna eller röda flytningar.

Hur gör jag nu?

Jag undrar även om fostervattnet har gått, och det finns inget fostervatten kvar, borde det fortsätta att sippra ut lite vatten ändå efter någon dag eller slutar det helt när hinnan har spruckit?

• Svar på tråden Vattenavgång v.18
  • stocktown85

STORT GRATTIS!!!
    Du och din dotter imponerar mig så otroligt mycket och jag önskar dig och din familj all lycka till i framtiden!

• Snuttis2

Här går det undan, : ) Hänger inte med i svängarna !

STORT GRATTIS till er dotter! Helt fantastiskt : ) att höra!

Ni är helt otroliga båda två!

• Xxtipptipp

Detta gör mig otroligt glad! Vi har följts åt hela vägen. Samma problematik med graviditeten. Vi har stöttat varandra genom resan. Min bebis kämpar vidare i magen än . Men nu kämpar din på utsidan. Håller tummarna för din starka tjej ??????????????????????????????????????????

• Xxtipptipp
    Xxtipptipp skrev 2017-05-25 21:36:03 följande:

Detta gör mig otroligt glad! Vi har följts åt hela vägen. Samma problematik med graviditeten. Vi har stöttat varandra genom resan. Min bebis kämpar vidare i magen än . Men nu kämpar din på utsidan. Håller tummarna för din starka tjej ??????????????????????????????????????????

frågtäknena skulle vara hjärtan
  • Emza128

En till som följt er från början men inte skrivit något. Wow, stort grattis till flickan! Vilka kämpar ni är, både mor&dotter! Håller tummen hårt att allt fortsätter sig väl. Åter stort grattis! Fortsätter och följa när du orkar skriva. Akademiska är fantastiska!

• LejonSa

Men så fantastiskt TS!!!! Som alla skrivit: vilka kämpar båda två! Stort grattis <3 ni har nu en neo resa framför er. Som stundtals kan kännas jobbig och tärande men vilken trygghet ni kommer känna också. Att ni är på eätt ställe!! Folk som kämpar med er!!!

Rå om varandra, och njut av din lilla kämpe!! Var nära nära, så nära det går <3

Massa kramar till er.

• Linneisen

Åh, grattis!!! Hoppas att allting fortsätter gå bra! Håller tummarna som bara den!

Svar på tråden Vattenavgång v.18