• Swn

För oss med BIM i april 2017

Jaha då dök mensen upp :( ser fram emot nästa ÄL, nu jäklar ska det ta sig!

Jag har BIM 1/4 någon som vill följas åt?

• Svar på tråden För oss med BIM i april 2017
  • jhk88

Finns det fler här som väntar på ÄL? :)

• Anonym (Cc)
    Milou3 skrev 2017-04-08 13:52:49 följande:

Inte om du hade en senare äl än du tror :)

Upp mot 12 dagar kan man få det. Men vanligast är väl runt 6-9

Har dock inga andra gravidsymptom...lite illamående kanske o lite molvärk men känner inget i brösten...
  • FrökenE1985

Men alltså... äl+8 och har som mensvärk redan. Har normalt 13 dagar lutealfas. Värken började lite smått äl+6. Blir värre och mer ihållande för var dag. Undra om kroppen jäklas med en eller om det faktiskt händer nått fantastiskt där inne. Rädd att få upp förhoppningarna för mycket.

• Isathe
    jhk88 skrev 2017-04-08 13:59:16 följande:

Jag plussade i går morse på Ägglossningstest så borde ha ägglossning senast i morgon. Ingen direkt känning av att de ska ha varit eller är på väg. Möjligtvis lite molvärk.
  • Hedblomster
    FrökenE1985 skrev 2017-04-08 16:50:10 följande:

Men alltså... äl+8 och har som mensvärk redan. Har normalt 13 dagar lutealfas. Värken började lite smått äl+6. Blir värre och mer ihållande för var dag. Undra om kroppen jäklas med en eller om det faktiskt händer nått fantastiskt där inne. Rädd att få upp förhoppningarna för mycket.

Jag är på äl+5/6 och hade precis tänkt skriva att jag känner som lite mensvärk! Tycker det är så konstigt för jag har lutealfas på 14-16 dagar. Så det är alldeles för tidigt för mens men det är även alldeles för tidigt för något annat... Det är en väldigt, väldigt svag värk dock, men ändå. Kan inte påminna mig om att jag haft så förut, men tidigare har jag iofs inte känt efter så mycket heller.
  • Frekaj
    DellaM skrev 2017-04-08 11:55:46 följande:

Har direkt inga symtom , kissar mer dock har jag märkt men det verkar ha "lugnat sig" då för bara några dagar sen sprang jag på toa hela tiden kändes det som men nu inte lika ofta.

Men annars inget, inga ömmande bröst eller så. Lite mensvärk på morgana dock inget som gör ont.

Har du några? Har din mens vart såhär sen förr? Detta är första gången min är sen mer än 2 dagar, så på dag 3 hade man jo stora förhoppningar tills testen visade negativ :-/

Okej! Är de som vanlig mensvärk? Jag har molvärk i magen och ont i ryggslutet från och till under dagarna, började få grymt ont i bröstvårtorna igår plus finnar som jag aldrig haft tidigare.

Har gått på P-piller i 13 år så därför har jag alltid haft regelbunden mens och sedan jag slutade med dem i Januari detta året så har den varit hyfsat regelbunden. Känns så jobbigt när man inte vet va de beror på Men hoppet finns kvar så länge mensen inte dyker upp
  • Lillen 84
    Annisens81 skrev 2017-04-08 10:42:25 följande:

Känns dom mensen kommer hela tiden och det mer spänner i brösten än ömmar.

Molvärk och massa flytningar, vilket gör att det känns som mensen kommer.

Haft en ma, och detta är första försöket efter, så väntar med att testa nu och se om det höjs eller sänks. Så vågar inte hoppas ännu :) men tack

Har samma. Hur ser dina flytningar ut om man får fråga. :)
  • Ulrika34
    jhk88 skrev 2017-04-08 13:59:16 följande:

Ja jag *vinkar* har ägglossning inom 3 dagar, fick stegring på min digitala cB ,-)
  • FrökenE1985
    Hedblomster skrev 2017-04-08 17:08:40 följande:

Jag är på äl+5/6 och hade precis tänkt skriva att jag känner som lite mensvärk! Tycker det är så konstigt för jag har lutealfas på 14-16 dagar. Så det är alldeles för tidigt för mens men det är även alldeles för tidigt för något annat... Det är en väldigt, väldigt svag värk dock, men ändå. Kan inte påminna mig om att jag haft så förut, men tidigare har jag iofs inte känt efter så mycket heller.

Spännande att du känner ungefär samma. Jag har inte så höga förhoppningar och har inte direkt kännt efter denna gång då jag har lite annat fokusera på. Men det här går liksom inte att bortse från. Det är så påtagligt på något sätt. I förrgår stack det till ordentligt från ingen stans när jag åkte bil. Skrattade just då och satte nästan i halsen och sa aj. Sen dess har jag känt av denna, typ, mensvärken.
  • Annisens81
    Lillen 84 skrev 2017-04-08 17:12:37 följande:
    Har samma. Hur ser dina flytningar ut om man får fråga. :)
    De är rinniga samt vita, blandat typ. Känner det rinna till liksom. Fräscha klubben haha
Svar på tråden För oss med BIM i april 2017