• Anonym (Glidaren)

Skulle du kunna vara tillsammans med en slampa?

Om du fick reda på att en tjej har legat runt med många killar skulle du ändå kunna tänka dig att bli tillsammans med henne?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Skulle du kunna vara tillsammans med en slampa?
  • Anonym (Erfaren man)
    Anonym (Erfaren man av sexköp?) skrev 2017-02-21 18:32:36 följande:

Vad har du erfarenhet måste jag fråga om? Att ligga med horor?

Eftersom du blir så upprörd att män inte vill bli tillsammans med slampor så måste jag fråga vad detta kan bero på....

Beträffande kvinnor har jag några längre förhållanden och ett antal kortare förhållanden i bagaget. Samtliga med självständiga, framgångsrika och fria kvinnor som inte låtit sig begränsas av trångsynthet. Såna kvinnor är synnerligen attraktiva som jag ser det, även om de råkar vara sexuellt frigjorda. De kan möta mig på den nivå jag själv befinner mig, i alla avseenden. Jag har däremot ingen erfarenhet av prostituerade som du insinuerar. Den definition av slampa som du använder existerar inte överhuvudtaget i min föreställningsvärld. Möjligen skulle man kunna tillskriva dig själv det epitetet på basis av vad du låter oss förstå i det du skriver. Förutsatt att manliga slampor existerar förstås.

Beträffande mina övriga erfarenheter är det såna som traditionellt brukar anses som mycket manliga. Men det var väl inte dessa du frågade efter.

Avslutningsvis krävs det en hel del mer än dina inskränkta inlägg för att göra en man som mig upprörd. Jag roas snarare av dem. Annars skulle jag inte bemöda mig att besvara dig.

Jag är tämligen trygg i min manlighet och behöver inte förhäva mig på andras bekostnad, framförallt inte på kvinnors.
  • Anonym (..)
    Anonym (Erfaren man) skrev 2017-02-21 23:48:24 följande:

Beträffande kvinnor har jag några längre förhållanden och ett antal kortare förhållanden i bagaget. Samtliga med självständiga, framgångsrika och fria kvinnor som inte låtit sig begränsas av trångsynthet. Såna kvinnor är synnerligen attraktiva som jag ser det, även om de råkar vara sexuellt frigjorda. De kan möta mig på den nivå jag själv befinner mig, i alla avseenden. Jag har däremot ingen erfarenhet av prostituerade som du insinuerar. Den definition av slampa som du använder existerar inte överhuvudtaget i min föreställningsvärld. Möjligen skulle man kunna tillskriva dig själv det epitetet på basis av vad du låter oss förstå i det du skriver. Förutsatt att manliga slampor existerar förstås.

Beträffande mina övriga erfarenheter är det såna som traditionellt brukar anses som mycket manliga. Men det var väl inte dessa du frågade efter.

Avslutningsvis krävs det en hel del mer än dina inskränkta inlägg för att göra en man som mig upprörd. Jag roas snarare av dem. Annars skulle jag inte bemöda mig att besvara dig.

Jag är tämligen trygg i min manlighet och behöver inte förhäva mig på andras bekostnad, framförallt inte på kvinnors.

• Anonym (Valfrihet)
    Anonym (Erfaren man) skrev 2017-02-21 23:48:24 följande:

Tveksamt. Att du känner att du behöver skryta med dina agna sexuella framgångar och din egen person, samtidigt som du försöker trycka ned männen du svarar och kalla dem pojkar, visar att du sannolikt är allt annat än speciellt trygg.

Väldigt få faktiskt trygga män beter sig så, det är nästan alltid män som inte riktigt är nöjda, antingen med sin karriär, sina vänner eller sitt kärleksliv, eller något annat. Jag tror det är nåt som skaver.

Om du är faktiskt trygg så skulle du kunna bidra till tråden och lyfta fram kunskap och inte bara ägna dig åt dig själv och masturbera med dina egna demoner i den.
  • Anonym (Erfaren man)
    Anonym (Valfrihet) skrev 2017-02-22 10:12:18 följande:

Tveksamt. Att du känner att du behöver skryta med dina agna sexuella framgångar och din egen person, samtidigt som du försöker trycka ned männen du svarar och kalla dem pojkar, visar att du sannolikt är allt annat än speciellt trygg.

Väldigt få faktiskt trygga män beter sig så, det är nästan alltid män som inte riktigt är nöjda, antingen med sin karriär, sina vänner eller sitt kärleksliv, eller något annat. Jag tror det är nåt som skaver.

Om du är faktiskt trygg så skulle du kunna bidra till tråden och lyfta fram kunskap och inte bara ägna dig åt dig själv och masturbera med dina egna demoner i den.

Jag tycker inte jag skrutit över mina egna sexuella framgångar. Inte heller om mig själv i övrigt. Jag fick en fråga om mina erfarenheter som jag besvarade. För övrigt är det väl de som anser kvinnor med ett frigjort leverne vara slampor som tenderar att skryta i denna tråd. "Töm och glöm", "trycka på" osv.

Att jag tycker män som använder termer som "slampa" om kvinnor är omogna och outvecklade i sin människosyn, precis som pojkar är, är en åsikt som jag står för.

Jag är faktiskt trygg i min självuppfattning som man. Jag har hunnit med en hel del i livet och har därför en stadig plattform att stå på. Jag är nöjd med såväl karleksliv, karriär som mina vänner.

Vilken kunskap jag skulle kunna lyfta fram i detta sammanhang vet jag inte riktigt. Tråden visar med all önskvärd tydlighet att det finns vitt skilda åsikter om huruvida en frigjorda kvinna lever ett liv som ryms inom ramen för ens normer eller inte. Jag personligen tror på ett jämlikt samhälle där kvinnor och män bedöms på samma grunder. Gör du?
  • Anonym (Valfrihet)
    Anonym (Erfaren man) skrev 2017-02-22 11:37:11 följande:
    Jag tycker inte jag skrutit över mina egna sexuella framgångar. Inte heller om mig själv i övrigt. Jag fick en fråga om mina erfarenheter som jag besvarade. För övrigt är det väl de som anser kvinnor med ett frigjort leverne vara slampor som tenderar att skryta i denna tråd. "Töm och glöm", "trycka på" osv.

Att jag tycker män som använder termer som "slampa" om kvinnor är omogna och outvecklade i sin människosyn, precis som pojkar är, är en åsikt som jag står för.

Jag är faktiskt trygg i min självuppfattning som man. Jag har hunnit med en hel del i livet och har därför en stadig plattform att stå på. Jag är nöjd med såväl karleksliv, karriär som mina vänner.

Vilken kunskap jag skulle kunna lyfta fram i detta sammanhang vet jag inte riktigt. Tråden visar med all önskvärd tydlighet att det finns vitt skilda åsikter om huruvida en frigjorda kvinna lever ett liv som ryms inom ramen för ens normer eller inte. Jag personligen tror på ett jämlikt samhälle där kvinnor och män bedöms på samma grunder. Gör du?
    Så du svarar med ytterligare ett meddelande om dig själv och där du anser att det är andra människors fel att du uttryckt dig förklenande om män beroende på vilka åsikter de har.

Sen adderar du en floskel av stilen, men jag tycker ju bara att alla ska vara lika mycket värda och glada...

Inget av det här för ju diskussionen vidare eftersom det ignorer de underliggande mekanismerna som leder fram till den här diskussionen.

Om du tar frågeställningen på allvar som fenomen, istället för att skriva om dig själv, för det är inte speciellt intressant, varken du eller jag, om vi dog idag skulle världen och de här mekanismerna fortsätta exakt likadant, så genom att ta oss själva ur diskussionen så kan vi eventuellt se vad som pågår.

Så du tror på ett jämlikt samhälle. Vad exakt tror du på, och vad menar du med det.

Menar du att män och kvinnor har samma möjligheter till okomplicerat sex? Menar du att män och kvinnor har samma skyddsvärde? Att de ens har samma behov?

Utan en sån diskussion blir ju din tro just bara en tro, en barnatro baserad på en väldigt naiv syn på livet. Säkert bra på många sätt, men inte alls sann.
  • Anonym (Definiera)

Definiera slampa?, är det är tjej/kvinna som har haft sex med många så ser jag väl inte det som att hon vore en slampa, men skulle nog tänka mig för i ett förhållande, kanske hon inte kan hålla sig till en.

• simpson86

Jag tänker inte på att hon är besprutad av en hel arme bara. De rör mej inte i ryggen helt enkelt.

• Anonym (Ivan)
    Anonym (Glidaren) skrev 2017-02-06 18:23:06 följande:

Om du fick reda på att en tjej har legat runt med många killar skulle du ändå kunna tänka dig att bli tillsammans med henne?

Jag är mycket stolt över min flickvän och att hon har en bra bakgrund. Jag var noga redan i början att jag inte tycker om promiskuösa tjejer.
    Tjejer som haft många sexpartners går bort, det är abc. 
  • Gung Ho
    Pussan skrev 2017-02-21 23:11:43 följande:
    Det vill säga att det fanns tre alternativ, alla negativa
    Detta kan vara den larvigaste omröstningen någonsin. 

Men ni som vill göda era otidsenliga fördomar mot levnadsglada och njutningslystna kvinnor får naturligtvis göra det. 
    Medan vi som tillhör den senare kategorin (slampor alltså) njuter av livet och tycker lite, lite synd om er som fastnat i den gamla lutherska glädjedödarkatekesen.
    De kommer ändå inte fortplanta sig.... ;)
Svar på tråden Skulle du kunna vara tillsammans med en slampa?