Padirac skrev 2017-11-19 19:34:15 följande:
Ja, det är samma sak som sker i varje ändpunkt, här finns en beskrivning på vad som händer på vägen till radikalisering.
Några lösryckta delar som känns igen i debatten
"Oavsett vilka orsaker som får en individ att dras in i en radikaliseringsprocess, brukar en fortsatt utveckling kännetecknas av följande:
en kognitiv utveckling mot en alltmer ensidig, svart-vit verklighetsuppfattning, som inte ger utrymme för alternativa perspektiv en vidareutveckling där verklighetsuppfattningen upplevs så akut och allvarlig att drastiska handlingar är nödvändiga och rättfärdiga ? ändamålet helgar medlen"
"De är frustrerade av upplevelsen av att traditionellt politiskt engagemang inte leder till någon förändring."
samtalskompassen.samordnarenmotextremism.se/v.../
Det är dessa vi idag har berett plats, men vet redan att snart trycks de tillbaka när normalt folk tröttnar.
Att bli radikal, innebär alltid att man slutar tänka, eller inte klarar av.
Personligen så har det blivit så att jag ger mig på Trumpnissarna, då de ljuger så för jävla mycket.
SD har blivit att jag försvar dom lite, då folk hittar på så tokiga saker om SD ibland.
Men Trump var en dag för länge sedan, en person som brydde sig om folk, så man vet aldrig i framtiden.
En sak som jag förstår lite med högerstollarna, det är detta med för mycket lagar.
Bara det att dom inte förstår själva att många lagar är 100% nödvändiga, så därför blir det rätt konstigt där.
Men som nån i USA(tror jag), kräver man har rökdetektorer i nya bilarna, så inte barnen steks upp.
Sånt är tokigt, att man måste ha tekniska hjälpmedel för inte skita i sitt barn.