Moderaternas moraliska haveri och vägen mot botten
Hur Sverige skulle se ut om vi inte hade haft någon invandring vet ingen, somliga - läs sverigedemokrater - tycks tro att vi skulle ha varit inkarnationen av Schlaraffenland medan andra har uppnått lite större matematisk förmåga och inser att man inte kan beräkna hur invandringen påverkar Sveriges eller dess infrastruktur.
Jag kan komma med ett lika inskränkt påstående som ditt men utifrån ett annat tunnelseendetillstånd: Utan invandring hade Sveriges infrastruktur kollapsat, ta Stockholm som exempel där kollektivtrafiken fungerar tack vare att första generationens invandrare tagit de jobb bortskämda svenskfödda ratat.
Men jag är rätt bra på matte men mindre bra på att fantisera - så jag kan lugnt erkänna att jag inte har en susning om hur infrastrukturen påverkats av invandring.
Infrastrukturen går på knäna, hur kan du missat detta?
Och hur kan du bara utesluta invandrare som också belastar infrastrukturen.
Du är inte tillräckligt bra på matte för ha siffror rätt här.
Även är området så gigantiskt, så det är även där orimligt för dig att ha detta uträknat.
Men vad är syftet och säga infrastrukturen inte blivit påverkad av invandring, när det så extremt uppenbart är tvärtom?
Hela ditt prat här, låter som någon som stoppat huvudet i sanden.
Det är rätt roande hur du inte tror flera hundra tusen inte ska påverka infrastrukturen och det vet du minsann då du kan matte.