man och nöjd skrev 2017-10-08 22:19:35 följande:
F.ö anser jag att Jimmie sopade banan med vänsterblocket avseende nazister, vänsterextremister och islamister. Det blev pinsamt uppenbart att vänsterblocket accepterar både AFA och islamister.
Vi lever i en illusion att dessa extremister till vänster är goda människor.
De är de inte, de är lika illa ställt med dom.
Och märk väl nu, jag pratar om nazisternas motpol nu, så ingen inbillar sig nått annat.
Allt detta är som stå och titta på en lite flamma i ett grässtrå(SD), sen kommer någon och häller på bensin på detta.
Så brinner hela skogen, och ingen som står och häller bensinen på elden(SD), fattar varför det brinner mer när man häller bensin på eld.
Och jag som inte vill se SD vid makten alls, eller ens nära.
Blir perplex över detta beteende, och att jag sen får dragandes med detta parti.
Landet är kapat av dessa ytterligheter, SD hade inte varit en sak om man inte uteslutit dom ur den demokratiska processen.
Och glassat med detta i media.
Vet redan svaret som kommer, som då är man måste inte samarbeta.
Och det är dagens sanning, men kategoriskt vägra, då har man klivit in på ett område där man agiterar folk.
Och resultatet av denna vägran, agiterar väljarna än mer, då de inte ens om deras röst hamnar på Moderaterna.
Och hade man gjort det odramatiskt och samarbetat i allt utom överdrivna invandrar regleringar.
Så hade SD varit på sina 6-8% eller ens det.
Men men vad vet jag?
Samtidigt som SD går ju som en pil upp, som kommer plussa 8% mer i riksdagen.