Padirac skrev 2017-10-05 21:33:06 följande:
Så du anklagar mig för att blanda en skattehöjning med nazism och rasism och sen får jag inte veta vad det är du anklagat mig för? Om det handlar o matt Partierna förhandlat med eller kommit överens med SD så är det osant. Om det handlat om att SD röstat lika som något av blocken så är det sant, de gör det hela tiden. Utan att något av de andra partierna förhandlat eller kommit överens med dem. Som jag skrev tidigare, komma överens är inte samma som att vara överens. Jag tror du är ute på tunn is och därför är det enklare att säga att du inte bryr dig - för att jag säger at tkejsare när utan kläder.
Om du såg demonstrationerna mot och polisens insats i Göteborg då NRM marscherade så vet du att folk bryr sig fortfarande.
Vilka belägg har du för att jag har fel och är SDs nyttiga idiot. Om man tittar på hur danska folkepartiet hanterats så visar det på att varken isolering eller att tas som ett vanligt parti påverkar stödet för dem. Ett sånt här parti växer för att det är populistiskt, p åsamma sätt som det är SDs strategi.
www.gp.se/ledare/isoleringen-av-sd-har-n%C3%A...
Varför vågar du inte säga att kejsaren är utan kläder, då det är precis det han är - för att ta en annan analogi.
Vet inte om du tror du ska läsa in jätte saker här.
Vi pratade om en smart politiskt strategi att sätta en kil i blocken genom skattehöjningen, då börja svamla om nazister och rasister som var helt irrelevant för ämnet.
Jag tänkte tagit upp marschen, men fullkomligt irrelevant för SD och skattehöjningen, som påpekats nu ett par ggr.
Vad är det med kejsaren som jag inte förstår menar du?
Vad är det för kontext till denna menar du?
Så jag ens förstår vad du har i åtanke.
Dock så tycker jag det är anmärkningsvärt att du inte greppar ropa varg..., och problematiken där.
Låter mer som du inte är så ung, och sitter fast i hur media porträttera rasism förr, där allt var rasism ett tag.
Och tror det fungerar, detta har lett till ett parti utan röster, snart kommer ha 20-25%.
Du förstår inte du springer SD ärende, genom urvattna orden rasism och nazism.
Padirac skrev 2017-10-05 22:03:33 följande:
Fine för mig, det är väl inte deras ansvar om SD inte kan den parlamentariska och politiska hantverket, dvs samarbeta och kompromissa istället för att försöka och hota med att utpressa
ska det stå
Finns väl inget som säger man inte får samarbeta med man vill i riksdagen, har inte detta var anit-SD slagord innan?
Det är väl upp till partierna själva ock välja.
Men verkar inte vara så nu när det är en tvärtom fråga, finner det rätt roande och besvärande faktiskt, i hur man inbillar sig ingen ser denna och det EXTREMA hyckleri som följer med.