Inlägg från: klyban |Visa alla inlägg
  • klyban

Moderaternas moraliska haveri och vägen mot botten

Padirac skrev 2017-10-05 18:54:07 följande:
    Jag förstår inte vilken skattreform du pratar om - kan du förklara en gång till. Jag tror att du pratar om att SD röstade för att stoppa ett jobbskatteavdrag. Vad det har med Ms moraliska kris i planerna att samarbeta med SD vet jag inte, det var f-ö ingen som samarbetade med SD vid detta tillfälle.

Men du pratade om en skattehöjning, vilken var det? Vad menar du med en samverkan med SDs politik och vilken kompromiss är det? 

Är det sätter SD driver opposition du vill prata om? att de vill utpressa andra partier pga att de sitter i vågmästarroll? Det är inte en smart strategi. Det har satt dem helt utanför den politiska makten/inflytandet. Smart, smart, nä smile2.gif  

Har du glömt skattefrågan?
    Makabert faktiskt.

Visst är det smart och sätta kilar i blocken, och öka chansen att det blir andra samarbeten.
    Det är en hur smart politisk strategi som helst, speciellt ifrån ett parti som man uteslutet ur den politiska processen(eller ja, viljan finns, men kommer bli ohållbart efter valet med deras 20-25% av rösterna).

Jag inser nu efter ett gäng inlägg, att saken för dig är att säga nazist och rasist.
    men du har aldrig förstått sensmoralen om pojken som ropade varg?
    För det är just detta du gör, och ny lyssnar få eller bryr sig längre.
    För när någon bar rasist, så blev folk upprörda och i dagar, nu vänder man sida i tidningen och sen är det glömt.

hur många meter var det?
  • klyban
    Padirac skrev 2017-10-05 19:17:28 följande:
    Berätta mer om skattehöjningen och hur det gick till, jag är uppriktigt intresserad.Om jag kan lära mig något av dig eller någon annan gör jag gärna det. På riktigt.

Saken för mig är att om SD är rasister och deras politik speglar den rasismen så förtjänas det att sägas. Om du tycker att det är som pojken och vargen så är det så det är. För mig är det inte så. SD är vargen i fårakläder som står där. NRM är vargflocken som vill komma in, det finns många beröringspunkter mellan Sd och NRM även om JÅ nu tar avstånd från dem. JÅ behöver rensa upp ordentligt och skriva om partiprogrammet än mer ordentligt om han ska vara något annan än en varg i fårakläder.

www.etc.se/inrikes/lista-8-kopplingar-mellan-...

Bryr mig inte, då det är irrelevant med nazister och rasister när man pratar där om den.

Du behöver inte upprepa ditt hat emot SD, det är redan levererat att du tycker detta.
    Själv tycker jag SD ett skitparti, men inte för den delen så stor jag ropar varg hela tiden, för allt som sker är att färre och färre bryr sig när du ropar varg.'
    Verkar inte riktigt du hört talas om pojken som ropade varg och sensmoralen där.

Du springer SD ärenden utan ens själv inse detta, för vad är bättre för SD än att folk tappar intresset över läsa/höra om rasism och nazism när det är irrelevant eller inte ens rasism från början på massor av saker.
    Aftonbladet pysslade med detta du gör innan, de insåg relativt snabbt det ohållbara och kalla så många får rasister, och sltua med den bakåtvända retoriken

hur många meter var det?
  • klyban
    Padirac skrev 2017-10-05 21:33:06 följande:
    Så du anklagar mig för att blanda en skattehöjning med nazism och rasism och sen får jag inte veta vad det är du anklagat mig för?  Om det handlar o matt Partierna förhandlat med eller kommit överens med SD så är det osant. Om det handlat om att SD röstat lika som något av blocken så är det sant, de gör det hela tiden. Utan att något av de andra partierna förhandlat eller kommit överens med dem. Som jag skrev tidigare, komma överens är inte samma som att vara överens. Jag tror du är ute på tunn is och därför är det enklare att säga att du inte bryr dig - för att jag säger at tkejsare när utan kläder. 

Om du såg demonstrationerna mot och polisens insats i Göteborg då NRM marscherade så vet du att folk bryr  sig fortfarande.   

Vilka belägg har du för att jag har fel och är SDs nyttiga idiot. Om man tittar på hur danska folkepartiet hanterats så visar det på att varken isolering eller att tas som ett vanligt parti påverkar stödet för dem. Ett sånt här parti växer för att det är populistiskt, p åsamma sätt som det är SDs strategi.

www.gp.se/ledare/isoleringen-av-sd-har-n%C3%A... 

Varför vågar du inte säga att kejsaren är utan kläder, då det är precis det han är - för att ta en annan analogi.

Vet inte om du tror du ska läsa in jätte saker här.
    Vi pratade om en smart politiskt strategi att sätta en kil i blocken genom skattehöjningen, då börja svamla om nazister och rasister som var helt irrelevant för ämnet.

Jag tänkte tagit upp marschen, men fullkomligt irrelevant för SD och skattehöjningen, som påpekats nu ett par ggr.

Vad är det med kejsaren som jag inte förstår menar du?
    Vad är det för kontext till denna menar du?
    Så jag ens förstår vad du har i åtanke.

Dock så tycker jag det är anmärkningsvärt att du inte greppar ropa varg..., och problematiken där.

Låter mer som du inte är så ung, och sitter fast i hur media porträttera rasism förr, där allt var rasism ett tag.
    Och tror det fungerar, detta har lett till ett parti utan röster, snart kommer ha 20-25%.
    Du förstår inte du springer SD ärende, genom urvattna orden rasism och nazism.

Padirac skrev 2017-10-05 22:03:33 följande:
     Fine för mig, det är väl inte deras ansvar om SD inte kan den parlamentariska och politiska hantverket, dvs samarbeta och kompromissa istället för att försöka och hota med att utpressa

ska det stå 

Finns väl inget som säger man inte får samarbeta med man vill i riksdagen, har inte detta var anit-SD slagord innan?
    Det är väl upp till partierna själva ock välja.
    Men verkar inte vara så nu när det är en tvärtom fråga, finner det rätt roande och besvärande faktiskt, i hur man inbillar sig ingen ser denna och det EXTREMA hyckleri som följer med.

hur många meter var det?
  • klyban
    Padirac skrev 2017-10-06 07:32:03 följande:
    SDs framgång beror på andra saker, vilket jag visat med informationen om DF tidigare, det är snarare så att man går SDs ärenden genom att säga att kejsaren har inga kläder.

Självklart beror deras framgångar på mer än en sak.

hur många meter var det?
  • klyban
    nihka skrev 2017-10-06 23:27:00 följande:
    Så du vill införa reglerad invandring.

Jag skulle vilja införa något som kallas skatt. Det går ut på att alla lägger en viss andel av sin inkomst till det allmänna som sedan fördelar resurserna. 

Vi har massor av olika skatter, hur ska det gå införa något som vi redan har?
    Och skapa en skatt till är inte att införa, utan att utöka skattesystemet som funnits i några dagar.

Jag vill ha en invandring där vi tar hand om våra invandrare ordentligt, utan infrastrukturer får så extrema problem som vi har idag.

hur många meter var det?
  • klyban
    nihka skrev 2017-10-07 11:46:27 följande:
    Låter som jag vill poängtera att vi redan har en reglerad invandring.
    Och vad var syftet då och prata om skatt som vi alla vet vi redan har?
    MsBöna skrev 2017-10-07 12:55:54 följande:
    "Så du vill införa reglerad invandring".

Hur fick du det meddelandet att handla om det? Jag skrev inget om vad min åsikt är om invandring. Håll dig till att diskutera ämnet istället för att diskutera mig, jag är inte ämnet i diskussionen.
    Ja, det lär vi nog aldrig få reda på.
    hur många meter var det?
  • klyban
    Padirac skrev 2017-10-07 14:15:20 följande:
    Nej , jag kan inte förklara så att ni andra förstår. Det är omöjligt. Tyvärr.

Om du inte kan förklara dina åsikter och påståenden, det är samma som att du inte förstår dig på dom själv.

hur många meter var det?
  • klyban
    Padirac skrev 2017-10-07 15:29:29 följande:
    Nej, det är det inte. 

Det finns vetenskapliga kriterier för vad en rättshaverist är, det fanns till och med en diagnos för detta. Åkomman är i sig inte möjlig att behandla än mindre bemöta.

Så jag tror inte det är möjligt för mig att att förklara detta så att andra förstår. 

Over and out. 

Så nu börjar vi prata om diagnoser också.
    Okey, men då är vi kvar på att du inte förstår din åsikt, och ditt användande av rättshaverist är bara en argumentations poäng.
    Nått man kan kalla ad hominem också, vi ser rätt igenom dig här.
    Det är inget annat än att hantera "man och nöjd", som gör du säger den.

Over and out.

hur många meter var det?
  • klyban
    nihka skrev 2017-10-08 00:33:22 följande:
    Det där gick nog också långt över huvudet på målgruppen 

Hur är det ens möjligt när h*n inte ens kan berätta vad det menade här?
    Kan man inte förklara sin åsikt, så är chansen för att den är rätt väldigt liten.

hur många meter var det?
  • klyban
    Padirac skrev 2017-10-08 12:02:02 följande:
    ...

Så nej, jag kan inte förklara detta så att det går att förstå för den som inte vill eller kan se den andra sidan, då det per definition är omöjligt. Tyvärr.
    Du skulle bara bara skrivit detta, så vet jag du inte kan förklara detta påstående.
    Vilket betyder att vi kan gå vidare, och glömma och inse det var bara en ad hominem.
    hur många meter var det?
Svar på tråden Moderaternas moraliska haveri och vägen mot botten