Inlägg från: nihka |Visa alla inlägg
  • nihka

Moderaternas moraliska haveri och vägen mot botten

man och nöjd skrev 2017-07-24 22:06:18 följande:
    En variant kan ju vara att inte kommentera mina inlägg alls om du inte vill diskutera.

Ha en trevlig måndagkväll!
    En annan variant är att jag informerar vänligt att eftersom du inte bara är otrevlig och pepprar dina inlägg med personangrepp så de försvinner utan är fullständigt faktaresistent har jag inget intresse av att diskutera något mer med dig.

Fortsätt att inbilla dig att undersökningar som ligger ute på Göteborgs Universitet med länkar till undersökarnas professionella bloggar där de diskuterar sina undersökningsresultat är lögn. Jag vill inte befinna mig ens i närheten av din paranoida föreställningsvärld.

Ha ett trevligt liv!

Om du vill ha tillbaka min röst Batra, får du ge SD foten!
  • nihka
    FDFMGA skrev 2017-07-24 17:08:35 följande:
    Du insinuerar att Nihka är ett troll.

Under de år jag har skrivit här har hon haft samma signatur.

Det troll du syftar på hade redan på den tiden haft tusentals signaturer på nätet och var framförallt känd för sin rasism och sitt märkliga språk och sin tro på att kryotekninken skulle innebära evigt liv, bara man satsade pengarna på forskning i stället för att förslösa dem på flyktingmottagning.

Sedan SD kom in i riksdagen har just detta troll haft som främsta tes att man måste samarbeta med SD.Skrattande
    En del förstår ju bara inte när de inte är välkomna. Föreställ dig samma inställning bland grannar. Jag vill umgås med dig och därför ställer jag mig och skriker in genom ditt brevinkast Förvånad
  • nihka
    FDFMGA skrev 2017-07-24 23:11:21 följande:
    Visst och just därför har M drabbats så hårt av att Kinberg Batra antydde att de kan komma att svika sina väljare

Samtliga partier var mycket tydliga inför senaste valet att de inte kommer att samarbeta med SD partier har ett ansvar att inte svika sina löften.

C och L är fortfarande mycket tydliga med att de inte sätter sig i en regering som samarbetar med SD.

Klart att jag förstår att det finns borgerliga väljare som anser att det finns viktigare frågor och att ändamålet helgar medlen, men samtidigt finns inom mittenpartierna en stor majoritet som anser att samarbete med SD är uteslutet.
    man och nöjd skrev 2017-07-24 22:10:19 följande:
    En gång var jag med om en forummedlem som postade samma inlägg 20 gånger, vilket får anses som ett trevligt inslag en regnig måndag.
    Jag reagerade närmast på insinuationen att en debattör här skulle vara ett troll utifrån att anspela på det förmodligen mest frekventa trollet på svenska sajter de senaste 20 åren. Ett troll är en person som ständigt återkommer under nya nick till de forum trollet är bannat från.

Usenets troll är för övrigt verksam på FL i detta nu. Jag skulle däremot kunna käka upp den hatt jag inte har på att nattuw inte skulle känna igen detta troll om hen så snubblade över det.
    Jag är förstås inget troll utan har haft ett och samma konto i 10 år och är en av de många borgerliga väljare som anser att det är uteslutet att stödja ett parti som samarbetar med SD.

Inget konstigt alls.
  • nihka
    man och nöjd skrev 2017-07-24 23:52:10 följande:
    Säg mig, varför postar du samma sak typ 20 gånger på en dag?
    Jo, eftersom du inte bara är otrevlig och pepprar dina inlägg med personangrepp så de försvinner utan är fullständigt faktaresistent har jag inget intresse av att diskutera något med dig.

Fortsätt att inbilla dig att undersökningar som ligger ute på Göteborgs Universitet med länkar till undersökarnas professionella bloggar där de diskuterar sina undersökningsresultat är lögn. Jag vill inte befinna mig ens i närheten av din paranoida föreställningsvärld.

• nihka
    Flash Gordon skrev 2017-07-25 09:22:47 följande:
    Webundersökningar, självrekryterade eller inte, är alltid bättre på att förutspå kontroversiella ämnen. Som SD.

Finns gott om forskning på den biten.

Även länkat här X antal gånger.

Därför vet vi att det är fake news när KB vill låtsas om något annat.
    Som oftast har du bara ditt tyckande i bagaget när du uttalar dig. Nedan lite rediga fakta i ämnet från SCB och Statistikskolan.

Sammanfattning: 
    forskning visar att resultat från självrekryterande webbpaneler ofta är av undermålig tillförlitlighet.

"Ett problem med webbpaneler är att de inte kan företräda människor som inte använder webben."

"En kanske viktigare fråga är själva urvalsförfarandet, hur personer väljs ut till panelerna. "Sannolikhetsurval" är en metodik som sedan mitten av 1900-talet har legat till grund för de flesta undersökningar för samhällsstatistik som baseras på urval." 

"Det förekommer i och för sig att webbpaneler rekryteras utifrån sannolikhetsurval. Men bortfallet ligger ofta över 90 procent, vilket är avsevärt mycket högre än i vanliga undersökningar. Det skulle då behövas en synnerligen effektiv bortfallskompensation för att hålla kvaliteten under någorlunda kontroll."

"Rekrytering till webbpaneler kan till exempel ske via reklam på internet, och detta är inte någon strikt slumpmekanism. Panelen som fås är självrekryterad: respondenterna har själva valt att delta i panelen, och urvalsförfarandet är okontrollerat. Då går det inte heller att säga hur stort bortfallet är. En risk är att panelen kan bestå av ?proffstyckare? eller en högljudd minoritet. Det hjälper inte att för den enskilda undersökningen göra sannolikhetsurval från en självrekryterad panel, eftersom detta inte blir ett sannolikhetsurval från populationen."

"Senare års forskning om metoden med webbpanelundersökningar har visat att undersökningar från självrekryterade webbpaneler ofta har sämre tillförlitlighet än "traditionella" undersökningar med sannolikhetsurval, även efter bortfallsjusterande vägning. Dessutom varierar tillförlitligheten mer."

"I dagsläget bedöms inte undersökningar från självrekryterade webbpaneler genomgående hålla den kvalitet som krävs för officiell statistik och annan samhällsstatistik."

https://www.scb.se/sv_/Hitta-statistik/Artiklar/Undersokning-fran-webbpanel--sa-fungerar-det/

• nihka
    FDFMGA skrev 2017-07-25 07:04:03 följande:
    Nej, det är inget svek mot partiets väljare från SD:s sida. Åkesson har ju förklarat att de kommer att ställa krav.

Din förhoppning att SD ska lägga sig platt för alliansen vore däremot ett svek.

Ett svek som förmodligen skulle innebära början till slutet för SD, vem vill rösta på ett parti som inte håller vad de lovat och som lägger sig platt utan att ens få något i utbyte.
    Varför ska man lägga sig öppen för utpressare?

M står för integreringspolitik och SD för rasistisk assimileringspolitik. Det finns ingen som helst gemensam ideologisk grund för de båda partiernas migrationspolitik.
  • nihka
    FDFMGA skrev 2017-07-24 23:11:21 följande:
    Usenets troll är för övrigt verksam på FL i detta nu. Jag skulle däremot kunna käka upp den hatt jag inte har på att nattuw inte skulle känna igen detta troll om hen så snubblade över det.
    Notariet, Runes och otaliga andra avförda nick. Känns tydligt igen på stilen och de tvångsmässigt nya diskussions- och omröstningstrådar med helt galna alternativ. Och det här skulle föra tankarna till mig. Hahaha!
    Flash Gordon skrev 2017-07-25 09:30:45 följande:
    Den karln har jag stött på någon gång på nätet.

Han drevs väl av psykisk sjukdom vad jag minns sades?

Men alla har väl något skäl, får man anta.
    Ja, det har du och jag har sett på och skrattat varje gång du ryggdunkat honom utan att du fattat vem du har haft att göra med.

Du förstår, man måste noga välja vem man samtalar med och i synnerhet vem man samarbetar med. Gäller på internet bland privatpersoner och ända upp på högsta politiska nivå. En missbedömning kan kosta stort. Frågan är om M någonsin kommer hämta sig från sviterna av AKBs öppna-era-hjärtan-mot-SDfiaskot.
  • nihka
    man och nöjd skrev 2017-07-25 10:38:01 följande:
    Vad sägs om att ta detta i PM?

Ha en trevlig dag!
    Ja! Jag vill jättegärna som ett komplement till att läsa det i trådarna få PM från dig om hur jag är kommunist, har en IQ lägre än fiskmås och hur forskarna ljuger. Välkommen!
  • nihka
    Flash Gordon skrev 2017-07-25 12:06:30 följande:
    Web-paneler är bättre på att mäta kontroversiella ämnen, som SD.

Här är ett exempel på forskning kring detta, men har länkat många fler förr:

http://www.pewresearch.org/fact-tank/2015/05/14/where-web-surveys-produce-different-results-than-phone-interviews/
    Källkritik??? Pewresearch. Pew betyder kyrkbänk...

Och så glömde du den "lilla" detaljen om SJÄLVREKRYTERANDE - alla som vill anmäler sig hur många gånger som helst. Proxyserver säger jag bara.

Å så min länk till information från statistiker på SCB som förklarar varför resultaten från självrekryterande webbpaneler ofta är undermåliga gällande tillförlitligheten.

Eller förresten glöm det, och läs på någon extremhögerkonservativ religiös sajt.

Hallelulja!
  • nihka

Sentio är toppen!

Det är webbtidningen Nyheter Idag som skriver för en extremhöger och främlingsfientlig publik som bjuder in sina läsare att registrera sig i deras självrekryterande webbpanel så man får redan på vad "svenska folket" tycker i olika frågor som exempelvis stödet för SD. Domännamnet Nyheter Idag registrerades ursprungligen av SDs Kent järnrörsEkeroth.

Svar på tråden Moderaternas moraliska haveri och vägen mot botten