FDFMGA skrev 2017-08-20 16:01:14 följande:
Mm, jag har förstått det.
Jag är av en annan uppfattning.
Jag anser inte att skrikhögern ska ha monopol på benämningar som kan uppfattas som nedsättande.
I den bästa av världar skulle all argumentaion vara saklig, så är det inte.
Fenomenet är intressant, i synnerhet som även USA:s president Donald Trump är ett utmärkt exempel på att ett språkbruk där de egentillverkade förolämpningarna är legio medan han förorättat skriker i högan sky om han själv förolämpas.
Kultur börjar med att man tvättar sig om fötterna, skrev en känd norrman. Jag är åtminstone medveten om när mina är otvättade, värre tycker jag när man inte känner odören från de egna men gapar om andras.
Här har du en tråd där du kan hitta hundratals förolämpande benämningar på MP och miljöpartister. Ställ dig gärna frågan varför i princip ingen har invänt mot skrikhögerns språkbruk i den tråden, trots att den innehåller över 135.000 inlägg.
gamla.familjeliv.se/Forum-26-65/m72532391.htmlJa, och helt otroligt att personer som själva strösslar sina inlägg med personnangrepp så hälften försvinner tar så illa upp när alliansen kallas för "Jönssonligan".
Men det är inte bara personrelaterat utan en trend som skapats bland följarna. Åkesson kallas i princip aldrig för något, själv har jag beskrivit honom som mellanmjölk, medan det går 13 på ett dussin på riktigt fula och nedsättande namn på politiker utanför SD.