Inlägg från: nihka |Visa alla inlägg
  • nihka

Moderaternas moraliska haveri och vägen mot botten

anaxo skrev 2017-08-06 13:31:10 följande:

Äntligen har AKB ökat sitt förtroende genom att ta avstånd från Anders handlingar, men det kvarstår en viktig punkt för att få tillbaka min röst och det är att hon även tar avstånd från SD

+1
    Om du vill ha tillbaka min röst Batra, får du ge SD foten!
  • nihka
    anaxo skrev 2017-08-06 13:31:10 följande:

Äntligen har AKB ökat sitt förtroende genom att ta avstånd från Anders handlingar, men det kvarstår en viktig punkt för att få tillbaka min röst och det är att hon även tar avstånd från SD

Fast vad som faktiskt hände är ju fortfarande inte faststält så det handlar inte om vad han har gjort utan vad han misstänks ha gjort. Borg själv var tydligen såpass berusad att han själv inte vet vad han gjorde och sa så utredningen får ge svar.
  • nihka
    anaxo skrev 2017-08-06 11:02:04 följande:

Tex: polisen har fest som slutar i en orgie och tre kvinnor anmäler sina kollegor, skatteverket åker på en kickoff där flera av kvinnorna anmäler ofredande, kommunal har fest och bjuder in strippor, Lundsberg privatskola, riksdagsman ?som tycker att så här gör alla män?, Twitter ?gör som Trump det är tillåtet ta på alla invandrar kvinnor?, riksdagsmän som nyttjar prostituerade, Instagram ?ord som ho och fi får kvinnor tåla?, politiker o företagsledar som ofredar kvinnor kallas för ?blackout? och engångsföreteelse. osv

Jag bevittnade en förnedrande kvinnosyn som inträffade när jag studerade som har satt spår i mitt liv

Det hela började med

Synen finns kvar bara att den inte längre ges utlopp för i samma utsträckning då universiteten går ut med information inför nollning gällande värdegrund och obligatorisk plan mot kränkande behandling. Lättare att sätta emot då och naturligtvis har man fått ner det här på papper just för att det behövs.
  • nihka
    FDFMGA skrev 2017-08-08 21:12:20 följande:
    Nja, inte använder jag begreppet skrikhöger för att reta någon, jag tycker det är ett utmärkt begrepp för högerpopulistiska åsikter av den okunnigaste sorten.

Till exempel om någon påstår att andelen kvinnor som blir våldtagna i Sverige är högre än i något annat land så är ju det ett utmärkt exempel på hur illa det kan gå när man inte förstår vad som är möjligt att jämföra.

Internationellt är väl annars Donald Trump sinnebilden för skrikhöger.
    Keep up the good work!
  • nihka
    FDFMGA skrev 2017-08-09 09:12:48 följande:
    Tja, främsta syftar på samtliga riksdagsledamöter, vilket innebär att vi har gett dem förtroendet att styra Sverige, i det förtroendet ingår att partierna suveränt kan avgöra vilka de samarbetar med och i så fall under vilka former.

Nej, decemberöverenskommelsen tillkom efter att sverigedemokraterna frångått praxis vid budgetomröstningar på ett sätt som hotade möjligheten för blocken att bilda minoritetsregeringar.
    Precis. SD ville rita om spelplanen och då valde andra att också göra det. Schackmatt.
  • nihka
    FDFMGA skrev 2017-08-09 09:17:02 följande:
    Nja, problemet är att du inte förstår att jämförelsen inte låter sig göras.

Att sen varje våldtäkt i sig är en för mycket är ett annat och mycket allvarligare problem än att du fått för dig att sverige toppar världens våldtäktsstatistik.
    Kom ihåg att enligt statistiken är det mycket farligare att släppa ut din dotter i Stockholm än i Soweto. Alla förstår ju att det beror på att det är mycket vanligare med våldtäkt i Stockholm än i Soweto
  • nihka
    FDFMGA skrev 2017-08-09 09:12:48 följande:
    Tja,
    Oooooo. Ser att du får peka-med-hela-handenbehandlingen: "Förstått" "Lär dig det". Blir du inte rädd eller iaf böjer lite kuvat på nacken, eller minst börjar rösta på ett parti med hög skrikhögerfaktor?
  • nihka
    anaxo skrev 2017-08-09 20:56:23 följande:
    Enligt statistiken så är det farligare att låta din dotter att gifta sig eller ingå ett förhållande eftersom det sker mer än 50% fler våldtäkter i ett förhållande eller närstående än vad det sker på stan.
    Ja, det vanligaste är att offret känner förövaren och att förövaren är en partner eller annan person hon har en nära relation till.
  • nihka
    FDFMGA skrev 2017-08-09 22:56:53 följande:
    Nja, nu är det ju de partier som hoppade av överenskommelsen som har problem. Dessutom började ju moderaternas fria fall i opinionen först när man med all önskvärd tydlighet visade att lagt ord inte ligger på den moderata planhalvan.

Jag tror själv att många före detta moderater dels hade problem med att man inte kan lita på partiet och dels att Kinberg Batra började vänslas med Åkesson.

Tycker lite synd om henne om jag ska vara ärlig. I grunden tillhör hon väl egentligen den numer utrotningshotade liberala falangen inom partiet. Men det kan inte vara lätt att stå emot när skrikhögerfalangen inom M börjar gapa om SD-samarbete.
    Frågan är om de ens vill ha tillbaka oss.
Svar på tråden Moderaternas moraliska haveri och vägen mot botten