Inlägg från: man och nöjd |Visa alla inlägg
  • man och nöjd

Moderaternas moraliska haveri och vägen mot botten

nihka skrev 2017-07-24 23:45:32 följande:
    Jag är förstås inget troll utan har haft ett och samma konto i 10 år och är en av de många borgerliga väljare som anser att det är uteslutet att stödja ett parti som samarbetar med SD.

Inget konstigt alls.
    Säg mig, varför postar du samma sak typ 20 gånger på en dag?
  • man och nöjd
    nihka skrev 2017-07-25 00:03:14 följande:
    Jo, eftersom du inte bara är otrevlig och pepprar dina inlägg med personangrepp så de försvinner utan är fullständigt faktaresistent har jag inget intresse av att diskutera något med dig.

Fortsätt att inbilla dig att undersökningar som ligger ute på Göteborgs Universitet med länkar till undersökarnas professionella bloggar där de diskuterar sina undersökningsresultat är lögn. Jag vill inte befinna mig ens i närheten av din paranoida föreställningsvärld.
    Jaha, då förstår jag. Jag har också förstått att du inte gillar mig. Det är okej. Men...tror du verkligen att andra forum-besökare vill läsa samma sak 20 gånger per dygn?

Ha en trevlig tisdag.
  • man och nöjd
    FDFMGA skrev 2017-07-25 07:04:03 följande:
    Nej, det är inget svek mot partiets väljare från SD:s sida. Åkesson har ju förklarat att de kommer att ställa krav.

Din förhoppning att SD ska lägga sig platt för alliansen vore däremot ett svek.

Ett svek som förmodligen skulle innebära början till slutet för SD, vem vill rösta på ett parti som inte håller vad de lovat och som lägger sig platt utan att ens få något i utbyte.
    SD kommer självfallet att driva sin egen politik. Det är ett ansvar man har gentemot sina väljare. Dessutom förstår SD att man har större möjligheter att påverka en moderatledd regering än en sosse-styrd. Och eftersom SD är i en position att man kan völja regering så kommer det att bli så.

Du verkar tro att sd's väljare blir nöjda om de släpper fram vänsterpolitik och att allt annat vore ett svek. Kan du förklara det närmare. Jag har lite svårt att se före detta moderater gör vågen över att marginalskatten höjts till 63% t.ex.

Det stora sveket denna mandatperiod är ju som bekant DÖ. Vem vill rösta på en koallition som läggersig platt för skattehöjar-vänstern?

• man och nöjd
    nihka skrev 2017-07-25 09:45:00 följande:
    Det jag inte gillar är att du inte bara är otrevlig och pepprar dina inlägg med personangrepp så de försvinner utan är fullständigt faktaresistent så jag har inget intresse av att diskutera något med dig.

Fortsätt att inbilla dig att undersökningar som ligger ute på Göteborgs Universitet med länkar till undersökarnas professionella bloggar där de diskuterar sina undersökningsresultat är lögn. Jag vill inte befinna mig ens i närheten av din paranoida föreställningsvärld.
    Vad sägs om att ta detta i PM?

Ha en trevlig dag!
  • man och nöjd
    FDFMGA skrev 2017-07-25 09:07:43 följande:
    Tycker du inte bara slarvar med att meddela Annie Lööf, Kinberg Batra och Jan Björklund hur de kommer att agera utan även Jimmie Åkesson.

Ingen av dessa partiledare tycks vara medveten om vad du bestämt att de ska tycka när du pysslat i din leklåda.

Åkesson t ex lever i villfarelsen att han förklarat att de ställer krav på fyra områden för att släppa fram en moderatledd regering, däribland migrationspolitiken. Vilka krav han ställt för att släppa fram en C-ledd alliansregering, som är mer sannolik iom att C håller på att växa om M, har han däremot inte gått in på.

Du är en smula slapp med dina order till  partiledarna. Ingen tycks alltså vara medveten om att det är du som bestämmerSkrattande
    Jag tycker istället att du borde ringa partiledarna och tala om för dem att de kommer bedriva vänsterpolitik. Det är nämligen häpnadsväckande på riktigt.

Jag behöver väl knappast ringa Annie Lööf och tala om för henne att hon vill bilda en Allians-regering. Det står hon ju själv och säger från diverse talarstolar. Det är istället du som borde tala om för henne att hon tänker byta sida och börja jobba för skattehöjningar.

Det hör till sakens natur att det ställs en massa krav innan valet. Minns du MP som skulle lägga ner Bromma flygplats och stoppa förbifart Stockholm. Nu vet vi hur det gick.

Alla krav du talar om kan inte uppfyllas samtidigt. När man har ett valresultat och krav som inte går ihop så måste man jämka. Om du tror att oförenliga krav innebär att Alliansen ska släppa fram vänsterpolitik så kommer du bli grymt besviken.
  • man och nöjd
    nihka skrev 2017-07-25 11:01:00 följande:
    Ja! Jag vill jättegärna som ett komplement till att läsa det i trådarna få PM från dig om hur jag är kommunist, har en IQ lägre än fiskmås och hur forskarna ljuger. Välkommen!
    Tackar. Då är vi överens.
  • man och nöjd
    nihka skrev 2017-07-25 09:41:34 följande:
    Som oftast har du bara ditt tyckande i bagaget när du uttalar dig. Nedan lite rediga fakta i ämnet från SCB och Statistikskolan.

Sammanfattning: forskning visar att resultat från självrekryterande webbpaneler ofta är av undermålig tillförlitlighet.
    Nyckelordet är väl "OFTA" i detta fall.

Det finns helt enkelt inga bevis för att Web-paneler är sämre när det gäller att mäta SD.
  • man och nöjd
    FDFMGA skrev 2017-07-25 11:52:42 följande:
    Nja, jag nöjer mig med att göra en konsekvensanalys, ett underskattat nöje i vissa kretsarSolig

Åkesson kräver inflytande över bland annat migrationspolitiken för att släppa fram en alliansregering som leds av Kinberg Batra.

Vare sig Kinberg Batra eller i än mindre utsträckning Annie Lööf eller Jan Björklund är villiga att ge honom detta inflytande.

Din förhoppning är att någon part ska svika sina väljare och sina löften, den förhoppningen kommer att komma på skam.
    Bara den som har egen majoritet har möjlighet att uppfylla alla löften. Ingen får egen majoritet och därmed kommer väljarna få hålla tillgodo med kompromisser.

Vad gäller Åkesson så säger min konsekvens-analys att han kommer få nöja sig med extremt lite inflytande i migrationsfrågan. Men ett extremt litet inflytande är fortfarande ett inflytande så han sviker inte löftet.
  • man och nöjd
    klyban skrev 2017-07-25 11:56:59 följande:
    Menar då innan man dissar den totalt, för det blir bara fel om man antar.
    Precis. Undersökningen har säkert sin poäng, men den erkänner ju redan i rubriken att det finns fall där web-paneler är lika bra. Så vi ska nog inte dissa Sentio totalt.
  • man och nöjd
    nihka skrev 2017-07-25 12:28:38 följande:

Sentio är toppen!

Det är webbtidningen Nyheter Idag som skriver för en extremhöger och främlingsfientlig publik som bjuder in sina läsare att registrera sig i deras självrekryterande webbpanel så man får redan på vad "svenska folket" tycker i olika frågor som exempelvis stödet för SD. Domännamnet Nyheter Idag registrerades ursprungligen av SDs Kent järnrörsEkeroth.

Men enligt undersökningen är ju informationen från web-paneler ibland tillförlitlig.
Svar på tråden Moderaternas moraliska haveri och vägen mot botten