man och nöjd skrev 2017-05-28 00:52:41 följande:
Att du bortsåg från nedlagda röster är inte konstigare än att du bortser från Åkessons chanser i valet 2022. Vad vet du om hur många IS-attentat som begåtts i Sverige när vi är där? Saker förändras och inte mycket pekar i positiv rikting just nu.
Det är korrekt att vad jag tror är irrelevant. Vad som också är irrelevat är också hur illa de väljare som står längst ifrån en tycker om en. (sorry, komplicerat resonemang, hoppas du hänger med). Vad som är ännu mer irrelevant är vila öknamn du sätter på olika partiledare.
Jag tror folk inte märker om Åkesson är tråkig. Han brukar aldrig släppas in i tv-sända debatter, vilket ger honom massor av sympati-poäng. pk-media är kontraproduktiva och korkade.
Så chanslös är inte Åkesson 2022. Det räcker att övriga block inte vågar samarbeta. Dessutom ligger kd och m rätt så nära. Allt kan hända.
Enligt de opinionsinstitut som historiskt varit bäst på att mäta sd, så är de stadigt Sveriges klart största parti. Det är inte en fantasi. Det är inte ens önsketänkande - tvärtom. Det är den verklighet du inte vill se.
S har inte 30% idag och kommer inte ha det i valet heller. Max 25% kommer de få.
Att jag bortsåg från nerlagda röster gjorde ingen praktisk skillnad. Fortfarande så kommer inte en så stor procent att rösta på Sveriges
(ihop med Fridolin) mest impopulära partiledare som jag uttryckligen sa att jag inte ger öknamn. Jag kan ju naturligtvis inte hjälpa att andra ger Åkesson öknamn. Jag kan inte heller hjälpa att du insinuerar att jag inte hänger med i komplicerade resonemang, men vad som skulle vara så jävla komplicerat med att förstå att ditt resonemang går ut på att 61% av väljarna står längst ifrån Åkesson vet jag inte. Att du sedan drar slutsatsen att en stor andel av dessa 61% som står längst ifrån Åkesson skulle rösta på honom, ja där erkänner jag villigt att jag inte hänger med.
När jag skrev inlägget hade S 29%, men i senaste opinionsundersökningen som jag redovisade här hade de tappat 3%, men är fortfarande Sveriges största parti.
Konstigt. Jag har sett Åkesson i massor av TV-sända debatter, men du kanske inte är intresserad av att hänga med och missar varje gång. Du har dock inte missat mycket för han säger ungefär samma saker varje gång och framstår som lika urvattnad varje gång.