Moderaternas moraliska haveri och vägen mot botten
Blir rätt tokigt om jag ska förklara
Om du säger hela tiden SD är ett rasistiskt parti
Sen kommer du till biten där du tror att du inte alla säger väljarna är rasister.
Väljarna röstar ju på detta rasistiska parti, men inte är rasister.
Noll logik.
Du valde att inte säga det var en enda persons personliga åsikt
Jo, Hitler gjorde massa gott
Jo, det var urplockat ur ett större stycke text
Sen avslutar du med att citera en mening där du inte ens tar med alla orden.
SD är ett rasistiskt parti, men nej, alla som röstar på ett rasistiskt parti behöver inte vara rasister. Alla som röstar på KD behöver inte vara troende och alla som röstar på Centern behöver inte vara bönder. Helt logiskt.
Jag pratade om rasism och hur uppfriskande det var med lite ärliga rasister. Bra exempel tyckte jag. Klart jag sa att det var en persons åsikt. "Någon" är ett opersonligt pronomen i singularis = en person.
Nej, det är inte fakta att Hitler gjorde en massa gott. Det är en åsikt. Din åsikt. Gott och ont hör aldrig till faktavärlden utan till etik- och åsktsvärlden. Att inte kunna skilja på dessa är en del av din okunnighet.
Jag har inte plockat något ur sitt sammanhang. SD är mycket tydliga med att de anser att det finns en "nedärvd essens". De kan ju inte plocka bort all rasism ur sitt principprogram och retorik för risken är att de tappar bland sina rasistiska sympatisörer som väl redan tycker att SD börjat bli lite väl urvattnat.
Om du inte vill förklara vad du menar med helt obegriplig text som "det ologiska varför en inte rör sig alls(nästan) så låt bli då. Man kan ju inte mer än fråga vad du menar.