Inlägg från: FDFMGA |Visa alla inlägg
  • FDFMGA
    oOOo oOOo skrev 2019-04-18 13:20:44 följande:
    Vad var det nu du blev kränkt av? Att jag påpekar det omoraliska i ditt beteende att debitera arbetstimmar när du sitter och tjattrar på nätet? Skrattande
    Nja, ett av mina uttalade syften med att skriva här är just att visa på vurmarmentaliteten, så jag uppskattar din medverkanSkrattande

Min tes är att få om ens någon vurmare är har förmåga att skilja mellan person och sak och att vurmarna är koleriska till sin läggning.

Nåja, jag ser att bidragsmoderatens beteende nu är föremål för åklagarmyndighetens uppmärksamhet.

Du funderar inte på att anmäla hanteringen till Europadomstolen för de mänskliga rättigheterna - för enligt din analys var det ju sossarnas fel och då måste det ju vara än värre nu nu han riskerar åtal.

Ni vurmare her verkligen gjort en konst av att ständigt skylla på andra - tur ändå att majoritetskulturen är arbetsam och ansvarstagande.
    Solig
  • FDFMGA
    oOOo oOOo skrev 2019-04-18 13:44:03 följande:
    Jaja, dags för nonsenssvaren nu då ja.
    Ha en fin påsk nu Solig
    Kom ut i solen lite vet ja. 
    Senare kanske.

Somliga har ju ett jobb att sköta, men vid halvfyra tror jag att jag kan stänga macen.

Låt oss nu alla stå upp för den stackars moderata riksdagsledamoten som av sossarna tvingats bidragsfuskaSkrattande

Såg du förresten artikeln i Expressen/kvällsposten - tänk så lite det behövs för att rasism ska bli en del av skolans värdegrund.

Glad påskSolig
  • FDFMGA
    vänstervurmare skrev 2019-04-18 18:07:54 följande:
    Tack. Då vet vi. Du kallar alla som inte tycker som du för vurmare, och nu förstår alla att detta är vad du lever för. Stackare.

Jag är ju en av dig utpekad vurmare. Kan dock skilja på person och sak. Stefan Löfvén är t.ex en person. Min Tesla är en sak. Och du är en grönsak.

Det har såvitt jag vet hänt många gånger att både moderater och sossar blivit misstänkta för brott. Vill minnas att S vägrade agera när deras partiledare anklagades förliknande brott. Kan inte riktigt minnas att nån sosse krävde att åklagaren skulle ingriipa då. Undrar om sossens upprördhet är 100% styrd av partitillhörighet på den misstänkte? Har du nån teori, mr G?

Sossarna har skapat många mygelsystem som de flitigt utnyttjar. Så är det. Borde inte varje riksdagsledamot ombesörja sitt eget boende, med skattade pengar? Det är otvetydligen en förmån att få bo i Stockholm innerstad och denna borde givetvis beskattas med värdens högsta marginalskatt, eller vänta...då drabbar ju tokbeskattningen vissa sossar. Det går inte för sig.
    Nej, för tusan, de flesta människor, oavsett partitillhörighet, är inte lättstötta kverulanter med obefrintlig förmåga att tolka de enklaste av sammanhang.

Ta tråden som Digestive tog upp där vurmaren som skapar ett par nya nick om dagen fick TS och några av FL:s andra vurmare att bli hysteriska.

Jag menar, en sängliggande person ska inte ge sig ut i skogen på flykt undan muslimerna, i synnerhet inte om hen tänker sig till Norrbotten och också tänker sig ta med barnbarnen ut i skogen.

Det fanns ju många vettiga människor, oavsett partitillhörighet och personer som normalt inte deltar i den politiska debatten som försökte få ts att lugna ner sig.

Men vurmarna var i extas och triggade ts fantasier om flykt från muslimerna och det kommande inbördeskriget.

jag är inte så naiv att jag ens för ett ögonblick inbillar mig att den genomsnittliga SD-anhängaren är så fullständigt renons på vett och sans som FL:s SD-vurmarskaraSkrattande
  • FDFMGA
    nihka skrev 2019-04-18 20:11:51 följande:
    Sensmoralen där är om du kommer med rasistiska påståenden försvinner inläggen och du blir avstängd. Det är inte alls svårt att förstå, men ändå envisas alltid några med att det är "mobbing". Jo tjenare.
    Tiden går, det är fyra år sen den tråden var aktuell.

Nästan synd at den blev bortmodererad, det enda som återstår är väl ts andra tråd där hen förklarade att hen skulle bojkotta FL eftersom hen inte fick bestämma vad folk skrev i tråden.

Jag minns inte så mycket av den längre -  men ett guldkorn var vurmaren som trodde att tusentals flyktingar vandrade genom Norrrbottens skogar på väg till Finland, varav några frös ihjäl, vilket förtegs av PK-media.

Fast jag minns det inte som att det främst var rasistiska inlägg som togs bort medan tråden fortfarande levde, snarare att några av vurmarna blev så exalterade vid tanken på det kommande inbördeskriget att personangreppen stod som spön i backenSkrattande
  • FDFMGA
    nihka skrev 2019-04-18 23:40:30 följande:
    Det handlade förstås också om karaktären på dessa typer som strök runt i de norrbottniska skogarna.

Om jag skulle säga något om dem själv så torde de, om de nu hade existerat mer än i någons fantasier, ha varit riktigt begivna på vinterorientering. Och det vet ju alla att det är ju bara SÅ typiskt Somalia
    Tja, jag tycker nog att tråden hade sina poänger, men Thoreau's "Skogsliv vid Walden som skrevs 160 år tidigare är betydligt vassare.
  • FDFMGA
    KillBill skrev 2019-04-19 09:31:48 följande:

Bra debattartikel:

https://www.aftonbladet.se/debatt/a/0nBLjg/signalen-det-ar-ok-for-moderater-att-fuska

Ja, det är svårt att förstå varför de inte agerat mot bidragsfuskaren, i synnerhet som han brukar ondgöra sig över andras bidragsfusk.

L agerade ju snabbt och korrekt när deras bidragsfuskare avslöjades.

Den moraliska krisen inom M måste vara djupare än man kunde ana - och Ulf Kristerssons ledarskapsförmåga så gott som obefintlig.

Moderata anarkistpariet styrt av ett gäng småpåvar som drar åt olika håll och som håller på att slita sönder den viljesvaga marionettdockan Ulf.
  • FDFMGA
    Digestive skrev 2019-04-19 16:18:06 följande:
    Det var en skribent som vid tidpunkten var i en uppenbar svacka mentalt (läs: i ett psykosliknande tillstånd) som tydligt kunde identifieras bortom markörer som FDFMGA tog upp
    Digestive skrev 2019-04-19 16:33:01 följande:
    Korrekt, det var den människan som jag menade och jag förstår behovet att avhumanisera.
    Digestive skrev 2019-04-19 16:33:01 följande:
    Korrekt, det var den människan som jag menade och jag förstår behovet att avhumanisera.

Det är ganska lumpet av dig att dels nämna personens nick och dels påstå att hen befann sig i ett prykosliknande tillstånd.

Enligt min uppfattning så var hen bara en av många anonyma SD-skribenter som såg flyktingströmmen till Sverige som en fientlig invasion.

Nåja, skribenten är avreggad från FL sen länge men om du verkligen trodde att det handlade om en begynnande psykos så borde du inte ha tillhört dem som uppmuntarde fantasierna om att fly med barnbarnen till Norrbottens skogar.

Dessutom - i och med att du kände till vem som låg bakom den anonyma trådstarten så borde du enkelt kunnat konstatera att hen var en av de mest aktiva SD-skribenterna under många år, i synnerhet som anonym.

Jag skulle aldrig få för mig att likna ohederlig politisk aktivism vid psykos.

Vurmarnas vurm för att ställa diagnoser på nätet är ett oskick.
  • FDFMGA
    Digestive skrev 2019-04-19 18:21:13 följande:
    Nu var det dock flera av er som kom till samma slutsats, både inledande och allt eftersom. Är då min synd att använda medicinskt korrekta termer eller vad vill du komma fram till?

Naturligtvis uppmuntrade jag inte sådana handlingar eller eldade på fantasierna bakom dem. Var en av de få som försökte tala lugn och sans i vederbörande samt lyckades någorlunda väl med det också. Vill även minnas att du berömde mig för denna sak...

Ärligt talat så förvånar det mig när du aktivt knyter ann dig själv till händelsen när jag lämnade fältet anonymt och säkrade antagonisternas identitet. Aja, du har säkert dina anledningar.
    Tja, dina slutsatser om psykosliknande tillstånd får vanligt kvacksalveri att framstå som en seriös sysselsättning.

Du har juu namngett nicket och kan alltså utan problem konstatera att hen var aktiv i två år efter att tråden modererades bort, trots att hen skulle bojkotta FL.

Nu sysslar jag inte med nätkvackande, men jag kan inte se att ditt diagnosförsök hade någon bäring mot bakgrund av det personen skrev under de två år som gick efter att tråden togs bort.

Det är förövrigt inte särskilt ovanligt att personer blir upprörda när deras politiska agenda blir tydliggjord.

Jag gissar att det framstod som fullständigt osannolikt för alla utom för diagnossättarna att ts skulle göra allvar av sitt hot om att fly till de norrbottniska skogarna med barnbarnen.

Och du - fick du någonsin korn på alla de där tusentals flyktingarna du påstod vandrade genom skogarna på väg till FinlandSkrattande
  • FDFMGA
    Digestive skrev 2019-04-19 18:21:13 följande:
    Nu var det dock flera av er som kom till samma slutsats, både inledande och allt eftersom. Är då min synd att använda medicinskt korrekta termer eller vad vill du komma fram till?

Naturligtvis uppmuntrade jag inte sådana handlingar eller eldade på fantasierna bakom dem. Var en av de få som försökte tala lugn och sans i vederbörande samt lyckades någorlunda väl med det också. Vill även minnas att du berömde mig för denna sak...

Ärligt talat så förvånar det mig när du aktivt knyter ann dig själv till händelsen när jag lämnade fältet anonymt och säkrade antagonisternas identitet. Aja, du har säkert dina anledningar.
    Förresten.

Vore jag du skulle jag anmäla alla inlägg som behandlar den här personen med början från ditt inlägg där du nämner vilket nick personen hade.

Det är egentligen rätt obehagligt att diskutera någon som inte är närvarande, i synnerhet eftersom du har synpunkter på personens mentala stabilitet.

Jag tror inte att du kommer att få några problem med att få alla inlägg som diskuterar den gamla tråden att tas bort, inklusive detta.

Ett visst mått av anständighet borde det kunna finnas även på FL.
Svar på tråden Moderaternas moraliska haveri och vägen mot botten