Inlägg från: FDFMGA |Visa alla inlägg
  • FDFMGA

Moderaternas moraliska haveri och vägen mot botten

KillBill skrev 2019-02-15 12:56:34 följande:

Nu vill Moderaterna i Stockholm finansiera kollektivtrafiken genom att sälja namnen på Stockholms tunnelbanestationer.

www.svt.se/nyheter/lokalt/stockholm/m-salj-tunnelbanenamn-till-foretag

Vad tycker ni om moderaternas förslag som kan leda till att T-centralen byter namn till Vera&John, där Slussen i framtiden kommer heta Leovegas och där Odensplan byter namn till Bettson?

Fan vad länge jag sovit - redan 1 april!
  • FDFMGA
    nihka skrev 2019-02-15 17:42:36 följande:
    Och SD backar något. Alltid lika trevligt när SD tappar stöd.
    Fast mot bakgrund av det politiska kaos som inträffade efter valet så har det inte hänt särskilt mycket sett till styrkeförhållandena partierna emellan.

Däremot verkar det som att utvecklingen att partierna byter väljargrupper har accelererat.

C håller på att bli ett parti för högutbildade - och anknytningen till landsbygden bleknar alltmer.

KD har gått från att vara ett pensionärsparti till att kannibalisera på SD.

V plockar S-väljare.

M söker förtvivlat efter frågor där de kan profilera sig - utan att lyckas.

Vad MP sysslar med är det nog ingen som vet - allra minst de själva.

S tycks välja makten oavsett vilket pris de måste betala.

L är sig lika - velar i vanlig ordning.

Och SD väntar på Godot - det vill säga att KD och/eller M ska gå ut med att de kan tänka sig att förhandla med SD och därmed skapa ett alternativt regeringsunderlag.

Själv tror jag att Godot för en gångs skull kommer att komma - att vi så småningom får ett blåbrunt block där Ebba Busch Thor blir frontfiguren.
  • FDFMGA
    KillBill skrev 2019-02-16 10:35:36 följande:

Tolkar jag dig rätt att du ser på skatter som ett straff? La du i så fall lika mycket tid på analysen som kom fram till den ståndpunkten som du la på att hitta på ditt bebbenamn?

Haha, jag trodde först att du fått en mental härdsmälta så här på lördagsförmiddagen - men nu ser jag att det bara var tutingen som hade vaknat.

Hen får väl föreslå att Blåsuts tunnelbanestation ändrar namn till "Hen med navelludd" eller till Suffering som en gest till en tuting som ägnat minst 10 år av sitt liv att skapa miljoner nick på nätet. Nicke Navelludd vore ju också ett alternativSkrattande
  • FDFMGA
    KillSill skrev 2019-02-16 10:55:18 följande:
    Det enda intressanta är att hoppet väckts kring att 2 partier i regeringsunderlaget kommer åka ur riksdagen.
    Visst, ur ett navelperspektiv kan det te sig så om man vurmar för SD och dessutom lider av grava anpassningssvårigheterSkrattande

Nåväl - det ska erkännas att du alltid lyckas ge stöd och tröst till dina medvurmare här på FLGlad
  • FDFMGA
    bullshitfighter skrev 2019-02-23 18:26:14 följande:
    En betydligt större nyhet än att miljontals vårdsamtal publiceras på internet.
    Mm, som "Man med naveln böjd" brukade skriva. Moderaterna har mycket skit på sitt samvete. Och det är ju inte bara Ulf som är en slarver sett till förvaringen av sådant som inte ska vara tillgängligt för alla.

Nåja, så kan det gå som Kurt Vonnegut brukade skriva och min gamla mormor säga - fast hon med tillågget när inte haspen är på.Glad
  • FDFMGA
    bullshitfighter skrev 2019-02-23 19:36:43 följande:
    Ingen har bett om din åsikt, herr navel-fetischist.

Du förstår, det som finns i någons hem är inte tänkt att vara tillgängligt för alla. Men i det samhäller du drömmer om kommer varje invånare att drabbas av minst ett inbrott per dag. Har du inte lås på ditt kylskåp får du förvänta dig att nån framtidens svensk har ätit upp ditt halal-kött medan du underpresterade på jobbet.
    Min gamla mormor brukade på skämt säga "du har bara talan när katten skiter", vilket kunde tolkas som att hon avsåg att någons inflytande var relativt begränsat.

Du kan säkert rota runt i  din navel i hegemoni men utanför naveln har du vissa orienteringsproblem i ditt affektsökeriGlad
  • FDFMGA
    henkebenkerenkesänke skrev 2019-02-24 09:58:10 följande:
    Beklagar att du blev mobbad av din gamla mormor.
    Nja, du förstod nog inte mitt förra inlägg.

Det syftade på SD-krumeluren som ränner runt på FL och alltid upplever sig vara orättvist behandlad.

Jag menar - i det lilla perspektivet måste ju hen kunna aspirera på titlarna "Rättshaveristernas rättshaverist" och "Martyrernas martyr".

Det finns folk till allt och det är inte förvånande att det finns en SD-vurmare som skapat en handfull nick om dagen på FL under minst 10 år som inte desto mindre fortfarande snyftar om att hen är bannad och förföljd.

Sönderdaltad, skulle min gamla mormor kort och torrt ha konstaterat - men kanske också föreslagit att hon själv kunnat ta på sig uppgiften att göra folk av lipsillenGlad
  • FDFMGA
    henkebenkerenkesänke skrev 2019-02-24 10:54:13 följande:
    Fördelen med valhemligheten är att du inte kan veta vad andra röstat på. Du gör dig till ett rent åtlöje när du envisas med att påstå att jag röstat på SD. För det första är det inte sant. För det andra kan du inte veta.

Snyftar om att bli bannad? Är du fullständigt knäpp? Jag skapar ett nytt varje gång jag loggar in. Du snyftar över att du inte kan göra något åt det.
    Nja, fast den här krumeluren har vurmat för SD i minst 10 år och säkert med tusentals olika nick.

Visst kan man tycka synd om hen - men även om hen blev/blir sönderdaltad av mamma och pappa hemma så har hen ett personligt ansvar för att ta sig bort från sitt inre elände.

Det blir bara tragikomiskt med en rättshaverisk som havererat på FL som forum.

Jag menar - andra rättshaverister har åtminstone lite vidare vyer och är inte så oerhört gnälliga som hen.
  • FDFMGA
    Flash Gordon skrev 2019-03-26 09:17:14 följande:
    Varje förslösad skattekrona är en stöld från folket
    Fast nu lyckades åklagaren begränsa stölden genom att lägga ner ärendet.

Men man kan ju hoppas på att moderatpolitikern får ett rejält straff - inte i första hand för stölden av skattemedel utan mer för att behovet av signalpolitik inte ska innebära förtal av barn.

Men apropå förslösade skattekronor i bemärkelsen stöld så är väl moderaterna i Stockholms läns landsting helt outstanding i den genren.
Svar på tråden Moderaternas moraliska haveri och vägen mot botten