Inlägg från: FDFMGA |Visa alla inlägg
  • FDFMGA

Moderaternas moraliska haveri och vägen mot botten

KillBill skrev 2018-09-21 20:16:11 följande:

Är det bara jag som upplever att alliansen visar upp samma strategiska skicklighet just nu som alliansen visade prov på i samband med skandalerna på transportstyrelsen?

Det är väl inte så lätt att uppvisa prov på strategisk skicklighet i en grupp där medlemmarna stretar åt olika håll.

Men det kunde ha varit värre - fyra olika håll, nu är det ju bara två iofs motsatta riktningar som gruppen försöker ta ut under största möjliga enighetSkrattande

Det bästa vore kanske att Björklund tar befälet - han har ju vana att kommendera till taktfast marsch i gemensam riktning.

Fast han kanske ska undvika språkbruket han hade på den tidenSkrattande
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • FDFMGA
    KillBill skrev 2018-10-29 07:32:21 följande:
    [quote=79174321][quote-nick]badrockaren skrev 2018-10-28 22:35:14 följande:[/quote-nick]

Hanif Bali är patetisk när han tar på sig offerkoftan efter att betett sig olämpligt. De saker som han anklagar Jerlerup för kommer från en annan diskussion där Hanif Bali anklagade kvinnor att använda ensamkommande som toy boys. Även det var ett olämpligt inlägg av Hanif Bali (men också av Jerlerup).
    Mm, och fenomenet tycks omfatta en stor del av skrikhögern.

Känsliga gossar det där, som tycks ha en självkänsla som balanserar på ett korthus.

Tja, en del är ju gossar rätt till åren komna - som Trump, minst lika lättkränkt som Bali.
  • FDFMGA
    FDFMGA skrev 2018-10-29 15:08:33 följande:
    Mm, och fenomenet tycks omfatta en stor del av skrikhögern.

Känsliga gossar det där, som tycks ha en självkänsla som balanserar på ett korthus.

Tja, en del är ju gossar rätt till åren komna - som Trump, minst lika lättkränkt som Bali.
    För tydlighetens skull - självklart ska man inte skratta åt lättkränkta personer i allmänhet. Men det lustiga med fiskmåshögern - eller höhö-högern som företeelsen också kallas - är att den är lika snar till att kränka som den är snar till att hänvisa till att den blivit kränkt.

Hanif Bali eller för den delen Donald Trump är utmärkta exempel på fenomenet. Man skulle kunna tro att någon presenterat dem en komprimerad sammanfattning av Sandemoses "En flykting korsar sitt spår" där endast en rad återstår: Jantelagens "Du skall inte skatta åt oss".

Skrattande
  • FDFMGA
    Gnun skrev 2018-10-29 21:24:27 följande:
    Gossar är väl polisens beteckning på vissa brottsbegående element.
    Det är möjligt, men ordet har en betydligt vidare betydelse än så och är dessutom kontextberoende - men det har väl också en något ålderdomlig klang.

Men det går lika bra att beskriva de här personerna som känsliga pojkar som ofta ägnar sig åt att i grupp häckla personer eller företeelser de ogillar - samtidigt som de blir oerhört kränkta om någon skrattar nedlåtande åt deras beteende.

När Hanif Bali kallar någon för apa så upplever han ju sig vara så kränkt att han tappar koncepterna.
  • FDFMGA
    barbarian skrev 2018-10-30 18:46:39 följande:
    Oj vad intressant. Kan du berätta mer?
    Det skulle jag iofs kunna göra. Men det måste finnas gränser för hur artig man ska vara, trots allt är detta ett politikforum .

Att jag besvarade hen som trodde att "gossar" var en polisterm får räcka.

Men ta gärna och fråga på språkdelen om betydelsen av gossar, du vet väl vad en del kursledare/lärare brukar säga - att ingen fråga är för dum.

Lycka till!
    Gnun skrev 2018-10-29 21:24:27 följande:
    Gossar är väl polisens beteckning på vissa brottsbegående element.
  • FDFMGA

"Vi har ganska goda skäl att anta att vi skulle få ett betydande inflytande över en Moderatledd regering  /.../ Det finns inga kontakter på partiledarnivå, men det finns signaler på olika nivåer om att vi skulle få det. Det säger Jimmie Åkesson som menar att SD står nära M och KD och att man därför kommer att rösta ja till Kristersson i morgon.

Jag tror Åkesson har helt rätt i sin analys - M, KD och SD står varandra mycket nära.

www.svd.se/sd-sager-ja-till-kristersson/om/sverige

• FDFMGA
    KillBill skrev 2018-11-28 16:06:39 följande:
    Nu vet vi vad KD på Lidingö menade..

Haha, han hymlar åtminstone inte om att girighet är hans fokus.

För övrigt så ser han ut som en kopia av en mäklare som ansåg att vi var oresonliga som krävde att få ta vattenprover från en grävd brunn innan vi köpte fastigheten.
  • FDFMGA
    KillBill skrev 2018-12-06 22:07:52 följande:
    Utsläppen för svenska invånares flygresande motsvarade 10 miljoner ton koldioxid under 2017, det är ungefär lika mycket som från personbilstrafiken under ett år. På knappt 30 år har utsläppen från flygresorna ökat med 47 procent, visar en ny studie.
    Samtidigt lägger modetaterna en budgetmotion där de vill ta bort flygskatten och därigenom göra det billigare att flyga.

Vi har inte råd med partier i Sveriges riksdag som förnekar klimatkrisen/inte agerar för att begränsa koldioxidiutsläopen.

www.dn.se/nyheter/vetenskap/svenskars-flyguts.../
    Det är väl inte särskilt förvånande. Om Kristersson ska undvika att få smisk av farbror Åkesson så kan han ju inte fokusera på att försöka minska koldioxidutsläppen.

Högerpopulism och klimatskepticism är ju dessutom enäggstvillingar.
  • FDFMGA
    the smart nerd skrev 2018-12-07 20:30:21 följande:
    Och du tror fortfarande att fabrikerna i Kina är en fjärt i rymden jämfört med svensk biltrafik?
    Nej, men jag tror att många högeraktivister aldrig har fått låra sig ta ansvar - att de utgör ett sönderdaltat klientel.

Jag inbillar mig inte ens att det påverkar Sveriges miljöskuld hur miljöriktigt jag lever, men till skillnad fån många skrikhögeraktivister så anser jag att ansvar börjar med den enskilda individen, det vill säga i mitt fall med mig själv.

Som svensk anser jag att ansvarstagande på nationell nivå börjar med Sverige.

Tyvärr så har många skrikhögeraktivister stora svårigheter att anpassa sig till civilisationen.
Svar på tråden Moderaternas moraliska haveri och vägen mot botten