Inlägg från: FDFMGA |Visa alla inlägg
  • FDFMGA

Moderaternas moraliska haveri och vägen mot botten

nihka skrev 2019-04-16 14:17:37 följande:
    Jag fattar verkligen inte hur man inte fattar att det kommer att komma fram.
    För korkad och för girig för att inte kunna avstå från att försöka lura till sig pengar.

Eller som vurmaren antyder - en hjälte som avslöjar sossarnas system.

Inte nog med att forumets vurmare har svårt att hålla reda på vilken veckodag det är, eller tolkar det faktum att Ebba Busch Thor har stöd bland SD, KD och M-väljare som att S med flera ickevurmarpartier ska lyssna till sina väljare och börja samarbeta med SD - de tycks också tro att ersättningssystemen till riksdagsledamoter är sossarnas skapelseTomte

Allt är alltid sossarnas felSkrattande
  • FDFMGA
    oOOo oOOo skrev 2019-04-16 14:39:15 följande:
    Jobbar inte du idag? :D
    Jomenvisst.

Jag förstår att du är en smula obekant med det moderna arbetslivet. Jag jobbar just nu och idag precis som alla andra dagar gör jag det jag förväntas göra utan övervakning.

Jag förstår att det inte fungerar för alla - en förutsättning är att man kan ta ansvar, en annan att man inte är drabbad av UPA-ryggmärgsreflexer.

Jag gillade verkligen din kommentar, den sammanfattar vurmarhögerns nedärvda essens:

Allt är alltid någon annans fel i allmänhet och i synnerhet är allt alltid sossarnas felSkrattande
  • FDFMGA
    oOOo oOOo skrev 2019-04-16 14:57:02 följande:
    Ah, ungefär som sossen som skulle visa riksdagen idag och dök upp berusad :D

Inga höga förväntningar på dig antar jag :D
    Mm, i viss mån.

Ledamoten sa att hen skäms över sitt beteende, att hen kommer att sjukskriva sig, och att hen ska få professionell hjälp.

Det är väl ett slags sätt att ta ansvar för sitt beteende, i stället för att tillgripa vurmarnas ryggmärgsreflex att skylla på andra.

Som när vurmarhögern skyller på sossarna när en moderat riksdagsledamot fuskat till sig pengar.

Ja säger då det, sönderdaltade in i ryggmärgenSkrattande

Men nu måste jag överge dig, annars hinner jag inte det jag har tänkt att göra idag. Alla surfar ju inte omkring på en bidragsräkmackaSolig
  • FDFMGA
    oOOo oOOo skrev 2019-04-16 15:19:00 följande:
    Ah, det är det som är skillnaden mellan er då Skrattande
    FDFMGA skrev 2019-04-16 15:13:43 följande:
    Men nu måste jag överge dig, annars hinner jag inte det jag har tänkt att göra idag. Alla surfar ju inte omkring på en bidragsräkmackaSolig
    Det var värst, fick du ett par minuter över till jobb nu :)
    Verkade som du förespråkade modern noll timmars arbetsvecka på typiskt vänstermaner Solig
    "Surfa" du vidare på din arbetsgivares bekostnad Drömmer
    Nja, inte skäms jag för att påpeka för en tidsvill person att det är måndag när hen fått för sig att det är fredagskväll och att jag inte borde få posta inlägg då.

Inte heller skäms jag över att påpeka att vurmarkulturen tycks ha en fundamental och nedärvd essens av att alltid skylla på andra. T ex när en sniken moderat bidragsfuskare framställs som en hjälte som utmanar sossarnas system.

Jag skäms heller inte över att rätta vurmaren och påpeka att bidragen till riksdagsledamöter är något alla riksdagspartier står bakom.

Jag noterar att inte heller du har förstått hur mångas arbetsliv ser ut idag. Du är inte ensam om detta - just påpekanden om hur folk kan skriva inlägg under normal vardagsarbetstid är synnerligen vanligt på sociala forum.

Du kan emellertid inte utgå från att alla behöver övervakas, tvärtom förväntar sig många arbetsgivare att man kan utföra sitt arbete utan övervakning.

Hursomhelst. Ditt konstaterande att det är sossarnas fel att en moderat riksdagsledamot bidragsfuskar  är mitt i prick - alltså rena essensen av vurmarkulturens synsätt på ansvarstagande.

Ha nu en synnerligen vilsam och solig kväll om nu din chef har kontrollerat ditt arbete och gett dig tillstånd att gå hemSolig
  • FDFMGA
    Ni blir inte av med mig skrev 2019-04-16 22:51:18 följande:

Ingen arbetsgivare vill ha dig på en arbetsplats. Därav låter de dig göra vad du vill. Dina patetiska inlägg på FL lär ju knappast skada din arbetsgivare, så de låter dig hållas.

Alla inser nog att få arbetare skulle accepterade att bli kallade för vurmare dagarna i ända.

Hm, du glömde citera i de tre sista identiska inläggen.

Nåja, man kan inte lyckas med allt, i synnerhet inte något så komplicerat som att posta inläggSkrattande

Hursomhelstt - det är gulligt av dig att så explicit visa på vurmarens karaktärsdrag. Och det är gulligt av dig att alltid försvara dina medvurmare.

Men inte är det några arbetare som känslovallar och vurmar för SD-samarbete här på FL. Jag har åtminstone svårt att tro att den gnällorkestern har någon framtid i någon annan bransch än säckpiperekvisitabranschenSolig

Missförstå mig inte. Självklart finns det sverigedemokrater som klarar av att sköta ett arbete, men jag syftar på nätvurmarna.

Nåja, jag gillar även o-nickets påståenden - som att det är sossarnas fel att moderata riksdagsledamöter bidragsfuskar. Lika karaktärsbestämmande som dina inlägg har varit under de 10 år du vurmat för SD här på FL.
  • FDFMGA
    nihka skrev 2019-04-16 23:34:19 följande:
    De kanske kan gnälla med varandra?
    Tja, egentligen är det väl synd om flertalet.

I grunden kan det inte vara så särskilt upplyftande att ha tillägnat sig SD-vurmarkulturens konsekventa vägran att som grupp eller individ ta ansvar för det man gör.

Men jag begriper inte hur det ska vara möjligt för oss att assimilera den här kulturen - jag ser den som fullständigt inkompatibel med den svenska majoritetskulturen.
  • FDFMGA
    Digestive skrev 2019-04-17 00:06:03 följande:
    Menar du att det spelar någon roll om det är synd om dem? Jag avvaktar med potentiell förvåning.

Svensk majoritetskultur... med både värdegrund och modell får jag anta.
    Nej, det spelar ingen roll vad andra tycker om nätets SD-vurmare. Det ligger väl i subkulturens natur eller nedärvda essens att alltid skylla ifrån sig.

Och med majoritetskultur avser jag det stora flertalet av oss som inte inbillar oss att det är fredagkväll en måndagsförmiddag, som inte anser att det är sossarnas fel att en moderat riksdagsledamot bidragsfuskar.

Och naturligtvis finns majoritetskulturen representerad i samtliga riksdagspartier, jag tror inte för ett ögonblick att det är möjligt att sätta likhetstecken mellan SD:s väljare och nätets SD-vurmare.

Visst kan jag stundtals känna medlidande med vurmarna, men det går oftast över när t ex någon postar en bild på ett barn i 4-årsåldern och ser barnet som en representant för ondskan. Då är det mer av känslan att vurmaren är något som krälat fram från sitt vanliga gömsle under en sten.
  • FDFMGA
    oOOo oOOo skrev 2019-04-17 18:32:09 följande:
    Nej, du är inte ensam. Det är bara ganska tragikomiskt i hur ni sossar beter er. Arbetsgivaren skall inte kunna avskeda er när hen är missnöjd med ert arbete, det är taskigt nämligen. Sedan spenderar ni arbetstiden med att tjattra på internet och inbillar er att det är helt i sin ordning för att ni inte får kängan :D

Gnäll och avundsjuka på folk som tjänar stora pengar, det skall vara omöjligt eftersom de har samma utbildning som den den lille sossen som ju bara gör som alla andra och tjattrar på internet på arbetstid som alla andra hen känner. Ingen tanke på att de kanske inte sitter och surfar hela dagarna utan faktiskt jobbar på jobbet :D
    Nja, personangreppet tycks vara en nedärvd essens bland forumets SD-vurmare.

Din ryggmärgsreaktion att det är sossarnas fel att en moderat riksdagsledamot bidragsfuskar är också en del av den nedärvda essensen.

Men inget är oföränderligt, jag tror att vurmarkulturen kan assimileras till vanligt svenskt ansvarstagande, men det kräver att den automatiska gnällmekanismen reglerasSkrattande
  • FDFMGA
    Digestive skrev 2019-04-17 22:01:30 följande:
    Jag kan tycka att det är kul att ordfäktas med FDFMGA emellanåt - precis som du och han gör här - men försöker undvika lagspel mot en. Sådant för mina tankar till hur exempelvis Lonlely Wolf har hanterats här på Familjeliv...

Med det sagt så menar jag inte att moralisera. Det är snarare mina studier som har gjort mig väldigt känslig... det är någonting speciellt med att studera det mänskliga beteendet. Att acceptera att det finns försvinnande få monster i en verklighet som kan innehålla så fruktansvärt mycket lidande... är inte bara fakta som man behöver förhålla sig till för att få höga betyg på en kurs, utan även en tung insikt.
    Mm, en person som å ena sidan enligt egen utsago är sängliggande på grund av en kronisk sjukdom, som motarbetas av F-kassa och socialtjänst som enbart ger bidrag till invandrare, men å andra sidan inte vågar gå ut av rädsla för att bli våldtagen, men samtidigt planerar att fly det kommande inbördeskriget - då muslimerna ska ta över - med sina barnbarn och bosätta sig i en koja i de norrbottniska skogarna.

En sådan persons agenda kan säkert få vilken vurmare som helst att känna hur illa behandlad hen blirTomte
  • FDFMGA
    KillBill skrev 2019-04-18 07:29:54 följande:

Kommer moderaterna kräva att riksdagsmannen Erik Bengtzboe sparkas och får ett långt fängelsestraff eller anser man att fusk med bidrag är ok om det är en moderat som har fuskat? Varför är Ulf Kristersson så tyst?

Kanske moderaterna anmäler sossarna till KU, inspirerade av den person som ansåg att det är sossarnas fel att moderata riksdagsledamöter bidragsfuskarSkrattande
Svar på tråden Moderaternas moraliska haveri och vägen mot botten