Inlägg från: FDFMGA |Visa alla inlägg
  • FDFMGA

Moderaternas moraliska haveri och vägen mot botten

Den demokratiske hingsten skrev 2018-12-07 23:32:11 följande:
    Måste kännas fantastskt skönt för dig att kunna racka ner på oidentifierade skrikhögeraktivister. Du kan då känna dig lite finare, lite bättre när du själv fortsätter spy ut koldioxid som aldrig förr.

Att ta ansvar är inte att betala 60 kr extra för en flygbiljett. Vet du vad? Klimatet skiter fullkomligt i vad du betalat för flygbiljetten.

Du tror att du tar ansvar. Men du har röstat på en politik som stängt ner kärnkraft och därmed ökat koldioxidutsläppen.

Du tror att du tar ansvar, men du står enbart för signalpolitik. Pyttesmå avgifter som inte påverkar utsläppen överhuvudtaget. Du fortsätter köpa skräp på lågprisvaruhusen. Skit som går sönder. Nytt produceras och transporteras till Sverige och så går det runt runt. Du fattar inte ens problemet utan tror att du gör en insats när du betalar 60 kr i flygskatt.

Jag tror faktiskt en skrikhöger som jag själv har lättare att anpassa mig. Om jag flyttar till ett mer behagligt klimat så behöver jag inte flyga lika ofta t.ex. Dessutom slipper jag töntar.
    Bortsett från dina iakttagelser om mina köp- och resevanor som i sig, dina iakttagelser, alltså - är ett exempel på vissa högeraktivisters oförmåga att förstå skillnaden mellan verklighet och fantasi.

Ja, bortsett från dessa så är argumentet om den egna insatsens betydelselöshet kännetecknande för ynkryggarnas speciella kynne. Argumentet förekommer i en mängd varianter - t ex om vi inte säljer vapen så  gör någon annan det, om jag inte säljer narkotika så gör någon annan det eller den passiva varianten där den egna insatsen på nationell eller individuell nivå anses betyda så lite att den inte spelar någon roll.

Det skulle vara intressant med forskning kring orsakerna till "ynkedomens" uppkomst. Själv är jag nästan övertygad om att det handlar om uppfostran - att föräldrarna låtit illbattingarna få allt de pekat på, aldrig erbjudit något motstånd, satt några gränser.
  • FDFMGA
    Den demokratiske jultomten skrev 2018-12-08 12:12:27 följande:
    Jag förstår t.ex att om man vill påverka utsläppen av CO2 så kommer det inte räcka med att Gagga på FL åker tåg.

Men det är jättebra att du försöker åka tåg. Glöm inte att lösa biljett och att SJ har uppföranderegler.

En riktigt kul tråd här på FL för några år sedan var den där en SD-aktivist framträdde som ung tjej. Han berättade att den tänkta tjejens pappa förmodligen skulle få nobelpriset i tåg och därefter blev han så upprörd att navelluddet yrde när vuxenvärlden påpekade att det inte finns något nobelpris i den så kallade forskningsdisciplinen tåg.

Hoppas du får en trevlig resa!
  • FDFMGA
    Kolsäcken skrev 2018-12-08 23:39:47 följande:
    Till den gaggiga moderatorn:

Jag har andra nick som lever vidare och du har ingen aning om vem jag är hahaha. Men du kan ju alltid försöka klura ut det.

Fast du är väl den där som ständigt vrålar "se på mig".

Livet är tufft, det finns nog ingen här på FL som orkar bry sig om vem du är, allra minst moderatorerna.

Men lycka till i sökandet efter uppmärksamhet, i synnerhet om detta sker irl!
  • FDFMGA

Såg att anslagen till Naturvårdsverket nästan halveras i den SD-anpassade budgeten från MKD.

Undrar hur det är med SMHI som ju SD har haft mycket svårt för i och med att de sysslar med klimatforskning?

• FDFMGA

Idag är det för övrigt 100 år sedan demokrati infördes i Sverige.

Då som nu hade högern helt andra värderingar än socialdemokrater och liberaler.

• FDFMGA
    misil skrev 2018-12-17 09:11:00 följande:
    Antingen ljuger man medvetet eller så är man så oinsatt gränsande till korkad om man tror att M/KD budgeten endast är en servettskiss.
    Tja, huruvida man är korkad eller inte om man tolkar benämningen servettskiss bokstavligt ism MKD-budgeten vill jag låta vara osagt.

Metaforer är inte alltid så lättbegripliga för allaSkrattande
  • FDFMGA
    misil skrev 2018-12-17 09:55:09 följande:
    M/KD budgeten består av 5000sidor blir en jävligt stor servett.
    Hm, jag har för mig att det bara var 28 servetter den SD-anpassade budgeten var nerklottrad på.

Så otacksamt förresten att SD går ut med en debattartikel där de invänder mot de nedskärningar som Migrationsverket fått i den anpassade budgeten.Skrattande

www.svd.se/sd-fel-att-spara-hart-pa-migrationsverket
  • FDFMGA
    oOOo oOOo skrev 2018-12-17 15:58:37 följande:
    Ja det var väl då sossarna var så intresserade av rasbiologi.
    Det var väl tur inte alla delade deras värderingar då :D
    Nja, jag har fått uppfattningen att det fanns ett konsensus avseende rasbiologi och att institutet formellt bildades under en regering som leddes av en högerman.

Hursomhelst - är det kanske mer intressant att se på vad som skiljer - och då för 100 år sen så var det förstås sossar och liberaler som stod upp för kvinnlig rösträtt medan högerdebattörer menade att det vore demoraliserande för familjen om kvinnor fick rösträtt.

Idag finns det också tydliga skiljelinjer inom politiken, något som tydligt märks när den forna alliansen splittrats efter att Busch Thor och kristersson sökte stöd hos de bruna medan Lööf och Björklund ansåg detta är otänkbart.

Tja, åtminstone har de senare ansett detta hittills.

Ett nyval vore inte helt fel under förutsättning att det brunblå samarbetet blev formaliserat så väljarna hade tydliga alternativ att ta ställning till.
  • FDFMGA
    Mr Hedlund skrev 2018-12-20 01:13:51 följande:
    gagga i egen hög person.
    Dina inlägg är alltid lika välkomna, tycker jag, i synnerhet när andra högerdebattörer som vurmar för SD-samarbete finner tröst och söker skydd i dina betraktelser.

Vi vill väll alla gärna få våra förutfattade uppfattningar bekräftade och under hela min tid här på FL har det roat mig att se hur SD-aktivister förhållit sig till Sufferings uppenbarelser eller SD-samarbetsaktivister söker tröst hos den där kraken som inte klarar av att ens anpassa sig till regelverket på Familjeliv.

Min främsta invändning mot högerpopulismen är att den tycks leda till intellktuellt och emotionellt armod bland anhängarna som alltid verkar vara lika benägna att inordna sig under det lättkränkta martyrskapets gemenskapSolig
  • FDFMGA

För den som bor i Stockholm är den här veckan lik alla andra veckor med ett M-lett landsting.

Tunnebanan fungerar inte. Karolinska Sjukhuset måste spara en miljard efter att M-politikerna av ideologiska skäl allokerat skattebetalarnas sjukvårdspengar till Skanska och engelska Innisffree.

Själv skulle jag inte ens våga anförtro en M-politiker skötseln av en akvariefisk - det vore att grovt underskatta uppgiftens komplexitet relativt utförarens förmåga.

Svar på tråden Moderaternas moraliska haveri och vägen mot botten