-
Folk får gärna vara abortmotståndare men abortmotståndare som vill inskränka andras rätt till abort eller abortmotståndare som kräver rätt att vägra att ge vård till kvinnor som söker för abort måste de vara beredda på att ta debatten.nattuw skrev 2019-07-22 07:31:19 följande:Sverige är tolerant så länge ingen har en avvikande åsikt. Den som har en avvikande åsikt om till exempel abort får vara beredd att löpa gatlopp i media.
-
Är inte riktigt säker på vad du syftar på. Kan du ge ett exempel på när, var, hur en enskild debatterat frågan med journalister?Digestive skrev 2019-07-22 10:37:37 följande:Är det verkligen tänkt att den enskilde (offentlig eller inte) ska föra debatter med journalister?
-
Det är din bild. Abortmotståndare har de senaste åren skrivit mängder av debattartiklar kring rätten till abort och rätten att vägra ge vård till kvinnor som söker för abort.nattuw skrev 2019-07-22 11:47:18 följande:Vilken debatt. De som har en avvikande åsikt får inte ens en ärlig chans att försvara sina ståndpunkter utan blir istället stenad.
-
Så din fråga till mig gällde något som du inte vet om det existerar? Min uppfattning är att antiabortlobbyn de senaste åren varit mycket engagerade i debatten och min bild är att det mest är intresseorganisationer såsom Vårdförbundet, Svenska barnmorskeförbundet, SKL, politiker och olika ledarskribenter som svarat. Det kan jag inte se något fel med.Digestive skrev 2019-07-22 12:00:11 följande:Jag känner inte till något sådant exempel och därför frågade jag. För det var ju media som nattuw tog upp och som fick oliktänkande att löpa gatulopp, i inlägget som du gav replik på...
...och visst vore det knepigt om den enskilde (offentliga eller inte) förde debatt med journalister.
Så hur är det relevant att >>ta debatten<< i det här avseendet? -
Antiabortlobbyn har de senaste åren publicerat ett flertal debattartiklar. Menar du att dessa artiklar inte får/ska bemötas?nattuw skrev 2019-07-22 12:56:28 följande:Det är inte min bild utan det är hur det svenska "debattklimatet" ser ut.
-
Kan du ge exempel?nattuw skrev 2019-07-22 17:55:40 följande:
Det är hur åsikter bemöts som är problemet.
-
Digestive skrev 2019-07-22 21:40:13 följande:Kan bidra med ett summerande exempel i allmänhet:
>>Kryp tillbaka under stenen som du kom ifrån!<<
- Margot Wallström, Utrikesminister
Det finns inte ens ett intresse för samtal och debatt i Sveriges etablissemang - utan det är bashing (i mer eller mindre subtila format) som gäller mot oliktänkande. Någonting annat återfinns och till 99% i alternativa Youtube-kanaler...
Är precis samma sak här på Familjeliv. Det finns inte enda etablissemangsvänlig skribent i dessa forum som bemöter oliktänkande med någon sorts given och oskriven regel av respekt.
Bashing har blivit fullständigt normaliserat sedan kulmen av SD-hysterin.
Har du inget riktigt exempel? Det uttalande som du kommer med har inget med aborter eller vårdvägran att göra utan kommer från en debatt som behandlade hur kvinnors situation kan stärkas. (Jordan B Peterson, som Wallström kritiserade, är som du säker vet närmast antifeminist). Menar du att man inte får kritisera en av världens mest kända föreläsare och debattörer?
-
Bete dig inte som en mulla, Hanif Bali
www.expressen.se/debatt/bete-dig-inte-som-en-mulla-hanif-bali/
-
M-politiker ska inte göra sig till nyttiga idioter
https://www.dn.se/ledare/m-politiker-ska-inte-gora-sig-till-nyttiga-idioter/
"Det var den högerextrema sajten Fria Tider som publicerade artikeln med rubriken Så slipper man rånas enligt TV4-experten: Klä dig fattigt"
- - - -
"Den moderata riksdagsledamoten Lars Beckman gjorde en skärmdump och kommenterade på Twitter: ?(S)verige 2019"
- - - -
"Den amerikanska tidningen visar att flera av de största svenska sidorna ? bland annat Fria Tider, Nyheter Idag, Nya Tider och Samhällsnytt - har en rad mer eller mindre direkta kopplingar till Ryssland. Fria Tider använder ogenerat material från den Moskvatrogna sajten Sputnik. Nya Tider publicerar skribenter som regelbundet skriver för den ryska propagandakanalen Russia Today. I flera av fallen har ett Berlinbaserat rysk-ukrainskt företag som säljer bildelar bidragit med finansiering genom att annonsera på sajterna"
-
När har Vänsterpartiet avslöjats för sina kontakter med Ryssland? Inte i nutid i alla fall.dead fish skrev 2019-08-13 20:11:35 följande:
Vänsterpartiet avslöjas gång på gång för sina kontakter med Ryssland, men då är det okej.
P.S
Nu var det väl en TV4-reporter som tipsade om att man ska klä sig fattigt för att slippa bli rånad, men det har du inga problem med?