Inlägg från: Abegayle70 |Visa alla inlägg
  • Abegayle70

Moderaternas moraliska haveri och vägen mot botten

Padirac skrev 2017-11-23 23:56:02 följande:

[quote=78217903][quote-nick]Abegayle70 skrev 2017-11-23 23:18:32 följande:[/quote-nick][/quote]

Se där.. Välkommen till vår nivå i tråden..

Med det konstaterat så har kretinernas svans fått förnyad kraft, inte bara Moderaternas moraliska förfall kan följas i tråden. SD-svansen lever om.

Hur de reagerar på Åkessons utspel de sista dagarna om att SD delar mest med Löfvens S, minst med Mp och C och ändå helst vill samarbeta med M och KD återstår att se.

JÅ flörtar med alla och håller alla på halster, drömmer om 20-30% samtidigt som de förlorar väljare. Kommer JÅ att kunna hålla ihop galningarna i partiet? Kommer JÅs frierier till M att tas emot av andra än M?

JÅs uttalanden senaste dagarna visar att UK inte på något sätt kan räkna med SDs stilla stöd och hans dröm om att en allians mindre än de rödgröna kan regera utan Dö eller SD är inget annat än ett tydligt besked om att UK inte kommit längre än till valet 2014, när ska UK, M och SD-svansen kliva ut ur 2014-09 och in i 2017/18, dvs nutid.

Vilken fin människa du är.

Vad har en sköldkörtelsjukdom att göra med Moderaternas påstådda moraliska förfall att göra?

Är det bara jag som tycker det är osmakligt att använda ej självförvållade sjukdomstillstånd som skällsord?
    have a dream for breakfast and another one for life
  • Abegayle70
    FDFMGA skrev 2017-11-24 00:01:06 följande:
    Nåja, delar av SD har ju åtminstone förstått att Israel är en bundförvant i kampen mot islam, och Israel var ju också nästan ensamma om att ha nära och kärvänliga relationer med Sydafrika under apartheidregimen.

Det påstås ju till och med att Israel ville exportera kärnvapen till apartheidregimen

www.svt.se/nyheter/utrikes/israel-dementerar-karnvapenaffar
    Berätta gärna mer om dina tankar om att Israel skulle vara något slags bundsförvant i SD's inbllade kampanj mot Islam?

Att någonting påstås innebär inte att det påstådda är sant. Kom att tänka på Aftonbladets kampanj för några år sedan där det påstods att judar mördade araber för att komma åt deras organ. Där skulle man om ville varit elak, kunnat säga till artilekförfattaren att bara för att vitala delar av din hjärna saknas så innebär det inte att en jude stulit dem.

Nära och kärvänliga relationer med otrevliga regimer?

Ljudet av krossat glas ekar ända ner till Tel Aviv.

• Abegayle70
    Padirac skrev 2017-11-24 18:39:04 följande:
    Tja, tänkte att det var ett ord du var bekväm med och en innebörd du verkade känna till. Vad sköldkörteln har med Björn Söders vidriga uttalanden att göra vet jag inte, det används snarare som ett skällsord som betyder något helt annat.
    Abegayle70 skrev 2017-02-14 15:20:58 följande:
    Det är väldigt osvenskt att bete sig som en idiot. Därför ser jag Björn Söder och de andra kretinerna som väldigt osvenska.

Nämen vad duktig du är. Ska du inte påminna mig om när jag kallade Jan Guillou för kaviarkommunist också.
  • Abegayle70
    Padirac skrev 2017-11-24 19:07:20 följande:
    SDs påstådda kampanj mot islam kan man ju ifrågasätta - fast ifrågasättandet i sig gör inte att det inte är sant Kräks

sverigesradio.se/sida/avsnitt/68555

www.aftonbladet.se/nyheter/article12733307.ab
    "mån 19 okt 2009

LJUNGBYHED. Sverigedemokraterna och tvillingbröderna Kent och Ted Ekeroth ska inleda en kampanj mot ?islamismens utbredning i Sverige?.

De menar att islam hotar att utplåna hela västvärlden."

"? Vi riskerar inte att gå under i ett regelrätt krig utan i en stilla suck, säger Kent Ekeroth i talarstolen.

Kämpar mot islam

Därför har han och hans tvillingbror nu tagit saken i egna händer och startat något som heter ?anti-islamistiska fonden?.

Syftet med den är att sympatisörer anonymt, utan att behöva skylta med sitt namn, ska kunna skänka pengar till Kampen.

Kampen mot islam."

Nu handlade inte min kommetar om SD utan om Israels påstådda deltagande i denna kampanj. Det är så dumt att man knappt tror det är sant. 20% av medborgarna här är muslimer.
  • Abegayle70
    Padirac skrev 2017-11-24 19:10:11 följande:

www.svt.se/nyheter/inrikes/vad-beror-attackerna-pa

Publicerad:11 januari 2015 22.18

"Richard Jomshof (SD) säger att terrorproblemen beror på politikerna som står bakom ?massinvandringen? och på islam som religion.
    Han får direkt mothugg av professor Mohammad Fazlhashemi som hänvisar till den stora majoritet muslimer som tar avstånd från våldshandlingar."

Case closed - SD är antiislam

Du behöver inte lära mig vad SD tycker, jag är fullt emedveten om vad rasisterna i detta parti håller på med. Försök inte heller koppla samman mig med dem. Sånt borde du hålla dig för god för åtminstone.
  • Abegayle70
    Padirac skrev 2017-11-24 19:19:42 följande:
    Då missförstod jag dig - och vi är helt överens om vad SDs väv ar gjord av. det förvånade mig mycket att se detta påstående som jag missförstod från dig.
    Abegayle70 skrev 2017-11-24 19:01:08 följande:
    Berätta gärna mer om dina tankar om att Israel skulle vara något slags bundsförvant i SD's inbllade kampanj mot Islam?
    Det skulle stått Israels inbillade kampanj. Nu går det inte redigera på det här forumet, och jag har vissa medfödda problem med ord och stavning som gör att det ibland ser konstigt ut. Dessutom sitter jag oftast med ett engelsk/hebreiskt tangentbord, inte alltid jag ställer om stavningskontrollen till svenska heller.
  • Abegayle70
    FDFMGA skrev 2017-11-24 00:01:06 följande:
    Allt kommer till användning till slut - och jag slänger ogärna böcker.

Jag tror nog att Ebba Busch Thor kan få användning för klassiker i förenklad form.

För FL:s skrikhöger har jag tillgång till riktigt gamla seriemagasin, också det gamla klassiker "Illustrerade klassiker".

Där går det bra att peka på bilderna och ljuda efter bästa förmåga från textbubblorna.

Jag tänker mig den evige sverigedemokraten - numera moderaten - Suffering peka och säga "neger" och sen "jude", ungefär som hen brukar.

Jah undrar varför så pass många skrikhögeraktivister är så negativa till judar, men det är väl det där med att massinvandringen anses vara en del av en judisk konspiration.

Nåja, delar av SD har ju åtminstone förstått att Israel är en bundförvant i kampen mot islam, och Israel var ju också nästan ensamma om att ha nära och kärvänliga relationer med Sydafrika under apartheidregimen.

Det påstås ju till och med att Israel ville exportera kärnvapen till apartheidregimen

www.svt.se/nyheter/utrikes/israel-dementerar-karnvapenaffar
    För att slippa dumma kommentarer på förra inlägget förtydligar jag första delen.

Berätta gärna mer om dina tankar om att Israel skulle vara något slags inbillad bundsförvant i SD's kampanj mot Islam?
  • Abegayle70
    FDFMGA skrev 2017-11-24 20:00:28 följande:

Jag förstår inte riktigt hur du menar. Har jag lyckats påstå att Israel har intresse av att rasister får inflytande i Sverige så ber jag om ursäkt, jag tror inte Israels regering bryr sig tillräckligt mycket om svensk inrikespolitik, mer än att de är negativa till vissa delar av regeringens utrikespolitik.

Jag är rätt ambivalent i min inställning till Israel, men som jag minns var det deras kärnvapensamarbete med apartheidregimen nämnde.

Minns att jag såg att du i någon tråd uttryckte i mitt tycke aning blodtörstigt om vilken möjlighet Israel har att utplåna Iran. Jag är inte så förtjust i massutplåning av människor som lever sina liv som de flesta alltid har gjort, som du eller jag.

Du skriver att delar av Sd har förstått att Israel är en bundsförvant i kampen mot islam.

Israel bedriver ingen kamp mot islam. Att Sd gör det tror jag 99.99 % av israelerna struntar i.

Deras påstådda samarbete. Att någon påstår det gör det inte mer sant än om jag påstår att Löfven äter friterade kattungar som fredasmys.

Ja jag skrev vad de har att vänta sig om de angriper oss med kärnvapen. Jag är inte heller förtjust i massutplåning av människor. Det finns facit på det. Det är just det som vår försvarsmakt här till uppgift att förhindra. Som bekant har iranska ledare fler gånger talat om Israels utplåning.

Vi har inte grannar som Norge Danmark och Finland...
  • Abegayle70
    FDFMGA skrev 2017-11-24 23:00:11 följande:
    Kärnvapen slår urskiljningslöst - och det är detta som är den avskränkande effekten med dem.

Jag är övertygad om att Israel har militär kapacitet att försvara sig mot eventuella grannländer utan att behöva använda kärnvapen.

Dessutom - med vilken rätt beslöt sig Israel att skaffa kärnvapen,? Vad skiljer den rätten från andra länders strävan att på tvärs mot internationella konventioner skaffa en kärnvapenarsenal?

Och hur i helvete kunde man ha så goda förbindelser med en av jordens värsta förtryckar. och rasistregimer som Sydfrika under apartheid att man till och med hjälpte till att förse Sydafrika med kärnvapen.

Fiendens fiende måste inte vara en vän.

Nej, det var illa uttryckt av mig det du anmärkte på. Det borde ha stått att somliga sverigedemokrater ser Israel som en bundsförvant i kampen mot Islam.
    Jo, det har vi, om de anfaller med konventionella vapen. Ett stort problem är att Iran förser nazistorganisationen hezbollah med vapen. Enligt vissa bedömare styr dessa nazister i praktiken Libanon.

Tja, med samma rätt som Sverige tyckte sig ha rätten att tänka sig producera kärnvapen på 50-60talet. Det programmet tog  i praktiken inte slut förrän i början på 70-talet när man beslöt att skrota Marvikenprojektet.

Återigen - det är ett påstående. Jag har inte sett några fakta som stödjer detta med än artiklar i skvallertidningen "The Guardian". En av Storbritanniens svar på vår egen skvallertiding "Haaretz"

OK! Tack för det!

Måste tillägga att jag har svårt för att ta till mig ironi i många fall, det har väl med mit språkhandikapp och lindrig aspberger att göra. Ett par meningar som står fristående går oftas bra, däremot om det är inbäddat i en längre text går jag ofta miste om att förstå det.
    Det är märkligt det där, matematik, formler o dyl har jag inga problem med, inte heller att läsa noter. Det är språk som är problemet... Gissa om det är svårt att lära sig läsa/skriva hebreiska...
  • Abegayle70
    Padirac skrev 2017-11-25 00:31:42 följande:

Det finns som i alla länder problem, men få problem är av denna grad som får höga tjänstemän inom landet,
    FN och människorättsorganisationer att höja ett varningens finger

www.washingtonpost.com/news/worldviews/wp/2017/03/16/is-israel-an-apartheid-state-this-u-n-report-says-yes/

en.wikipedia.org/wiki/Israel_and_the_apartheid_analogy

Ockupation av Palestinas landområden, det omfattande bruket att skapa bosättningar på land som ej tillhör israel och en icke sekulär stat där en folkgrupp ges rättigheter som andra folkgrupper (araber och muslimer) inte har är minst sagt  problematiska ur ett demokratisk perpektiv.

Retoriken är inte helt olik SDs retorik om att europa/Sverige är i krig med islam och hur det ska mötas- det är inte svårt att tänka sig att SD ser israel som ett intressant studieobjekt. Den stora skillnaden är naturligtvis att Israel ligger i någon sorts krig på riktigt.

"In the Israeli Supreme Court decision on this matter, Deputy Chief Justice Mishael Cheshin argued that,Israeli citizens [do not] enjoy a constitutional right to bring a foreign national into Israel ... and it is the right?moreover, it is the duty?of the state, of any state, to protect its residents from those wishing to harm them. And it derives from this that the state is entitled to prevent the immigration of enemy nationals into it?even if they are spouses of Israeli citizens?while it is waging an armed conflict with that same enemy."

"In a 2007 report, U.N. Special Rapporteur for Palestine John Dugard stated, "elements of the Israeli occupation constitute forms of colonialism and of apartheid, which are contrary to international law" and suggested that the "legal consequences of a prolonged occupation with features of colonialism and apartheid" be put to the International Court of Justice.[62] In 2009, South Africa's statutory research agency the Human Sciences Research Council (HSRC) published a legal study finding that, "the State of Israel exercises control in the [Occupied Palestinian Territories] with the purpose of maintaining a system of domination by Jews over Palestinians and that this system constitutes a breach of the prohibition of apartheid." In March 2011, U.N. Special Rapporteur for Palestine Richard A. Falk said, "The continued pattern of settlement expansion in East Jerusalem combined with the forcible eviction of long-residing Palestinians is creating an intolerable situation ... [and] can only be described in its cumulative impact as a form of ethnic cleansing."[63]"

Förklara gärna hur detta har med trådämnet att göra?

Har inget emot att diskutera detta, men då ska det göras i rätt avdelning. Hitta en tråd eller skapa en egen så ska jag kommentera där.

Svar på tråden Moderaternas moraliska haveri och vägen mot botten