Inlägg från: Abegayle70 |Visa alla inlägg
  • Abegayle70

Moderaternas moraliska haveri och vägen mot botten

Falkortheluckdragon skrev 2017-11-14 12:51:52 följande:
    Är man vänster och feminist gör man inte sånt! Det säger Virtanen.
    Den där kvällstidningen får nog se om sin värdegrund.

have a dream for breakfast and another one for life
  • Abegayle70
    Draken55 skrev 2017-11-14 16:48:16 följande:
    Det tragiska är alla som genom åren trott att ex. Aftonbladet och deras redaktion och journalister  verkligen varit "goda" och humana.

Hur många reciteringar från Aftonbladet i frågor om jämställdhet feminsim och "godhet" har inte våra kära vänstervänner på detta forum bistått oss med?, det stinker faktiskt lite.
    Det luktar "kapten klänning" om den där redaktionen.
  • Abegayle70
    anaxo skrev 2017-11-06 18:47:31 följande:
    I Israel så skjuts det personer varje dag utan att någon höjer på ögonbrynen än värre är att om det är en icke Israel så slipper de oftast straff för skjutningen.
    Det skulle ju vara hedersamt av dig om du någon gång kunde lämna ett svar på varifrån du fått dessa uppgifter, eller om det är något du själv fanttiserat ihop.
  • Abegayle70
    FDFMGA skrev 2017-11-16 12:24:10 följande:
    Det positiva är ju att sprickan mellan de forna allainspartierna vidgas ju mer M försöker locka till sig väljare från SD.

Tänk förresten tanken på Ebba Busch Thor som kulturminister, jag skäms egentligen å hennes vägnar, men man får väl hoppas att KD-eländet trillar ur riksdagen.

Men jag undrar vad Alf Svensson och Göran Hägglund tycker om efterträdarens kunskapsnivå Tomte

www.dn.se/dnbok/ebba-busch-thor-kd-kunde-inte-forfattarna-bakom-svenska-klassiker/
    Jag kan garantera att jag inte hade kunnat svara rätt på de frågorna, var tvungen att tänka efter länge. Hade jag stått under tidspress på det viset hade det stått helt stilla. Men antar att det känns riktigt fint att kunna få sätta tomteluva på en kvinnlig partiledare...
  • Abegayle70
    nihka skrev 2017-11-17 00:28:45 följande:
    Då kanske du inte heller skulle ha uttalat dig i frågan - till skillnad från Busch Thor.
    Hon är inte den första som fått hjärnsläpp i direktsändning... Lätt att sitta hemma i soffan och peka finger.
  • Abegayle70
    FDFMGA skrev 2017-11-17 07:59:47 följande:
    Tack för den underbara pekoralen. Det märks att Katerina Janouch har skrivit i Vecko-Revyn. Ett idolporträtt av Alexander Bard, ett tungt ankare inom skrikhögerns intellektuella flygel.

Army of Lowers har utvecklats till Army of Screamers smile2.gif
    Jaha, Veckorevyn, en tidning för unga kvinnor, av kvinnor recenseras av * tadaaa * en man. Skrev han, lätt föraktfullt.

• Abegayle70
    Bobby Clarke skrev 2017-11-17 12:17:21 följande:
    Då kontrar ju vänstern med Soran och Virtanen, som är intellektuella mellan benen.
    Aftonbladets ledarredaktion har nog stora problem med både trovärdighet och väregrund numera. Lägg ner sidan tills hela redationen är utbytt. Alla där lär ha känt till problemen men har väl knipit käft för att skydda dem. 
  • Abegayle70
    Bobby Clarke skrev 2017-11-17 13:07:07 följande:
    Vänstern i ett nötskal. Tror du det varit samma tystnad från Våldtäktsbladet om det var en moderat som gjort samma vidriga övergrepp, som Soran och Virtanen gjort?
    Knappast, jag har nog läst mer om en moderat som skrev "syltryggar" än om en rasistisk judehatare och sexbrottsling som nyss fick sparken från Schibsted.(fd ledarskribrnt på AB o Nyheter 24, ansvarig för soc. medier på AB.) Nämner inga namn, den som är intresserad har inga problem att ta reda på det.
  • Abegayle70
    FDFMGA skrev 2017-11-17 17:13:49 följande:
    Abegayle70 skrev 2017-11-17 12:17:12 följande:
    Jaha, Veckorevyn, en tidning för unga kvinnor, av kvinnor recenseras av * tadaaa * en man. Skrev han, lätt föraktfullt.
    Tja, om det behövs för att du ska få ihop din världsbild så får du väl försöka göra mig till en person som föraktar kvinnor.

Tja, jag läser vad du skriver.

"Tack för den underbara pekoralen. Det märks att Katerina Janouch har skrivit i Vecko-Revyn."

Veckorevyn är ett magasin för unga kvinnor. Med tanke på vad du tidigare skrivit om Katerina Janouch är det knappast ett beröm för tidningen. 

Synd på det stora hela. Hade ett bättre intryck av dig än så tidigare, men alla kan ta fel.
  • Abegayle70
    anaxo skrev 2017-11-06 18:47:31 följande:
    I Israel så skjuts det personer varje dag utan att någon höjer på ögonbrynen än värre är att om det är en icke Israel så slipper de oftast straff för skjutningen.
    Såg att du varit inloggad, så jag passar på att fråga igen var du hittat dessa uppgifter? För inte är det väl så att du hittat på, eller?
Svar på tråden Moderaternas moraliska haveri och vägen mot botten