nihka skrev 2017-06-01 00:44:53 följande:
Ja, det är ovanligt att vara så okunnig om det man väljer att uttala sig om.
Plus lite läsförståelse issues. Jag har inte försvarat någon utan talat om vad de själva har sagt samt rättat dig angående vem som innehar partiledarposten.
Jaja. Då är väl inte Åkesson nazist längre. Om han säger det. Har du något citat från Åkesson där han säger "Jag kallar mig inte nazist längre"? Jag har inte riktigt sett Åkesson förkasta nazism. Vad Åkesson har sagt är att han inte förnekar att det fanns "en och annan" nazist i partiet men menar att SD aldrig präglats av nazism.
Lite svårt att ta avstånd från något man förnekar har existerat.
https://www.svd.se/jimmie-akesson-jag-har-aldrig-haft-nagot-gangJa, precis. Synnerligen ovanligt faktiskt. Jag hjälper dock gärna till om du är osäker.
Nu var ju frågan var/när Ohly förkastade kommunismen. Att han kallar sig något förändrar ju inte vad han är, eller hur? Vad han kallar sig har inte ens med saken att göra men läs igen så undviker du säkert fler läsförståelse-issues.
Tycker väl vare sig Åkesson eller Ohly blir mer rumsrena för att de kallar sig saker. Ohly har ju kallat sig kommunist och grät när Berlin-muren föll.