Gabbe75 skrev 2018-06-10 19:29:56 följande:
SD är inget rasistiskt parti och jag vill hävda att de aldrig någonsin varit det.
SD röstade ju på alliansens budget, vilket sedemera gav upphov till decemberöverenskommelsen. Om samma möjlighet dyker upp igen tror jag de föredrar M framför S. Har hört alltfler som inte tror att C kommer ingå i en ev alliansregering, utan den kommer enbart bestå av M och ev KD. Egentligen gör de ju ingen skillnad, eftersom de ändå inte kommer få egen majoritet. SD:s ställning som vågmästarparti är ju där vare sig man vill eller inte. Förutsatt att inte M+S bildar regering, men jag tror många företrädare inom dessa partier hellre äter mask än låter det hända.
Det ända jag kan hålla med dig om är att det är spännande tider och att valet egentligen inte avgörs på valnatten, utan dagarna efter när det ska förhandlas.
Har SD aldrig varit ett rasistiskt parti? I så fall måste du blivit helt förblindad av din dyrkan av SD.
Här har du några exempel på SDs rasism från 90-talet. Skända inte din ras, sträva efter ett etniskt homogent sverige, etniska främlingar som kommit till Sverige efter 1970 ska kastas ut.. Det här är bara några exempel, det finns många fler.