Inlägg från: KillBill |Visa alla inlägg
  • KillBill

Moderaternas moraliska haveri och vägen mot botten

x22z23 skrev 2018-05-13 18:38:36 följande:

Är det inte lite smygrasistiskt att påstå att invandrare inte påverkar tillgång/efterfrågan/prisnivå. Är det enligt vänstern bara feta vita medelålders män som påverkar bo-priser?

Jag tror att de flesta inser att de som sällan eller aldrig har resurser att köpa bostadsrätt eller villa också har marginell påverkan på prisutvecklingen för bostadsrätt och villa. 

Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • KillBill
    Gabbe75 skrev 2018-05-13 20:26:22 följande:
    Jag vet flera kommuner som ger nyanlända förtur i bostadskön. Kommuner där kötiden har förlängts med flera år i och med förtursrätten för nyanlända, då de får en viss kvot av alla lediga hyresrätter. Det har även mäklare tagit upp som en klart bidragande orsak till prisrallyt på bostadsrätter.

Sänkta löner är jag helt emot oavsett vem som föreslår. Det förvärrar bara segregationen och cementerar olikheter, tränger undan andra.
    Jag har har inte sett någon som argumenterat för att flyktingars tillgång till hyresrätter skulle påverka prisbilden på bostadsrätter och villor så du får gärna länka till din källa. 
  • KillBill

Det var oväntat. Trots Ulf Kristerssons löfte om sänkta marginalskatter och att principen ?hälften kvar? ska råda, kommer Moderaterna att låta marginalskatterna ligga kvar på 60 procent.

www.di.se/nyheter/m-backar-om-sankt-skatt/

• KillBill
    Gabbe75 skrev 2018-05-14 22:19:36 följande:

Inte helt oväntat kanske. Invandringen slukar enorma mängder pengar och även om M vill driva en striktare flyktingpolitik tänker de sig knappast att utvisa flyktingar som redan beviljats uppehållstillstånd. Skatterna kommer garanterat bara höjas då försörjningsbördan bara blir större och större.

Det hangar inte om kostnader för invandring utan om andra prioriteringar. Moderaterna avser fortfarande att genomföra ytterligare ett jobbskatteavdrag till en kostnad av ett antal tiotals miljarder kronor per år, ett jobbskatteavdrag som leder till att en fattigpensionär får betala högre skatt än en välbetald tjänsteman.
  • KillBill

Kommentarer överflödiga..

• KillBill
    FräsJan skrev 2018-05-16 18:22:41 följande:

Om du tänker efter är det ganska logiskt. Vänstern har tyvärr svårt att förstå hur man gör affärer.

När alliansen lät statliga vattenfall köpa Nuon betalade man enligt experter mer än 50 000 000 000 kr för mycket. Den affären kostade altså varje svensk 5000 kr mer än nödvändigt (eller en dryg försvarsbudget om du tycker att det är en bättre jämförelse). Som grädde på moset så gav alliansen oss också Post Nord..

Jag tycker att alliansen borde få näringsförbud för all evighet.
  • KillBill
    FräsJan skrev 2018-05-16 22:02:34 följande:
    Alltid lätt att stå med facit i hand och peka finger. Det är därför vänstern gjort det till en specialité. När man köper upp ett företag så betalar man alltid ett överpris. Så fungerar marknaden. Var det nåt mer du ville veta?

Konstigt, när alliansen köper något så sker det oftast till överpris men när alliansen säljer något så sker det oftast till underpris. Jag vet inte vad du har för preferenser men jag föredrar politiker som köper billigt och säljer dyrt och på så sätt maximerar nyttan av de resurser som de förvaltar åt oss skattebetalare.

www.dn.se/debatt/lakare-gjorde-jatteklipp-pa-avknoppad-vardcentral/

• KillBill
    Henkelsson skrev 2018-05-17 20:10:45 följande:

Detta är ju rent bull-shit

Vadå bullshit? Vem minns inte alliansen försäljningar av allmännyttans bostäder till underpris eller utförsäljningar av vårdcentraler, kommunala förskolor och hemtjänstverksamhet till priser långt under marknadsvärdet. Försäljningar som i vissa fall visat sig vara olagliga.
Svar på tråden Moderaternas moraliska haveri och vägen mot botten