Inlägg från: KillBill |Visa alla inlägg
  • KillBill

Moderaternas moraliska haveri och vägen mot botten

Gabbe75 skrev 2018-06-16 15:37:38 följande:
    Att tvångssteriliseringarna fortsatte till 1976 är fakta. Att du håller på och länkar till hatsajter som Expo och liknande skit förändrar inte fakta det minsta. 
    Att SD som enda part röstade för att behålla tvångssteriliseringar av transsexuella år 2013 är fakta. Det är också fakta att SD som enda parti i riksdagen röstade för att inte ersätta transsexuella som blivit utsatta för tvångssteriliseringar. Sverigedemokrater borde skämmas för denna skamliga SD politik som partiet för än idag
    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • KillBill
    Gabbe75 skrev 2018-06-16 20:17:03 följande:
    Jag tror inte att SD skulle ha något emot om sossarna själva betalade de skador de ställt till med. Behöver ju inte ens vara en riksdagsfråga. Socialdemokraterna kan väl ersätta de som drabbats direkt från sin partikassa Skrattande
    SD var det enda parti som röstade för att behålla tvångssteriliseringar år 2013. Det kommer du aldrig ifrån. 
  • KillBill
    80dd skrev 2018-06-17 08:49:44 följande:
    Ingen av ovanstående har tvingats till att sterilisera sig. De har valt det själva, för att få göra könsbyte. Men vem tvingar någon att genomgå ett könsbyte. Sen kan man såklart ifrågasätta hur fel det är med detta krav för att genomgå könsbyte. Men att jämställa det med tvångssteriliseringarna före 1976 är klassisk vänsterpopulism. Ni bryr er exakt noll om de drabbade, bara ute efter billiga poänger.

Ni presenterar kraven för könsbyte som "tvångssteriliseringar av transsexuella". Tror ni vänsterns trovärdighet ökar genom denna typ av lögner?

Är du en av SD's valarbetare?

Hur får du det till att synen på tvångssteriliseringar skulle vara en höger/vänsterfråga?

Alla partier utom SD röstade år 2013 för att slopa kravet på tvångssteriliseringar av transsexuella och alla partier utom SD röstade år 2018 för att de som utsatts för dessa tvångssteriliseringar skulle få skadestånd av staten.  

Moderater, Liberaler Centerpartister och Kristdemokrater har röstat för att ta bort kravet på tvångssteriliseringar och har röstat för att de som utsatts för tvångssteriliseringar ska få skadestånd.   Det är SD som har valt en egen linje i denna fråga och det beror på att SD är ett moralkonservativt parti.

Det är samma drivkrafter som får SD att rösta för tvångssteriliseringar av transsexuella som får SD att lägga fram förslag om kraftigt inskränkta möjligheter för kvinnor i Sverige att besluta om en abort eller som få SD att lägga fram förslag om att sjukhuspersonal ska ha rätt att av religiös övertygelse (tex. kristen eller muslimsk) vägra att utföra arbetsuppgifter som är kopplade till abort eller födelsekontroll (preventivmedel).

• KillBill

För det som tvivlar på att SD är på väg att bli  moderaternas regeringsunderlag. Jag ger er en moderat riksdagsman som ber SD att vara lite snällare mot M!

• KillBill
    Anton Chigurh skrev 2018-06-17 17:29:06 följande:
    Ja du, Bill, det här var i sanning ett klargörande som heter duga. Du redovisar ju faktiskt vad hela den moderate valmanskåren anser, tycker och tänker.

Inte vad EN individ anser, tycker och tänker. Utan......Ja.
    En moderat riksdagsman.
  • KillBill
    80dd skrev 2018-06-17 17:42:56 följande:
    Jag kan bara hålla med om att en SD-stödd M-regering är ett stakt alternativ efter valet. Om L, KD, MP alla tre åker ur så kan MP+SD få egen majoritet. Smaka på den.

Nog för att MP har samarbetat med både Moderaterna och med Socialdemokraterna men jag tror nog att MP drar gränsen för möjliga samarbeten en bra bit innan SD..

• KillBill
    80dd skrev 2018-06-17 20:05:20 följande:

Fast det var ju du som nyss arguementerade för att M vill samarbeta med SD. Länkade till twitter och allt. Hur ska du ha det?

Jag tror Kristersson inte har så mycket emot ett SD-samarbete. De har ju liknande åsikter i invandringsfrågan.

Vidare tror jag tokraset för M i opinionen hade andra orsaker än de du hoppades på.

Det var jag och inte Padirac som länkade till den moderate tjänstemannen..
  • KillBill
    Gabbe75 skrev 2018-06-18 19:32:17 följande:

Länken fungerar inte. Vet inte vad det beror på, men det kan ju vara så att den anmälts och plockats bort.

Jodå länken funkar men du kanske inte vet hur man gör?
  • KillBill
    Abegayle70 skrev 2018-06-18 19:41:48 följande:

Det är väl ingen nyhet att det ofta är krångel att länka härifrån? 

Vilken krönika är det? Datum? så kan jag leta upp den på sr.se

God morgon världen, Krönika av Göran Rosenberg om auktoritära majoriteter och böneutrop, fredag den 15 juni.
Svar på tråden Moderaternas moraliska haveri och vägen mot botten