Inlägg från: KillBill |Visa alla inlägg
  • KillBill

Moderaternas moraliska haveri och vägen mot botten

The Maniac skrev 2018-07-08 09:30:16 följande:

Intressant. Kan du förklara varför nästan inga kvinnor sökte sig till Sverige trots dessa generösa regler? Borde inte kvinnorna tilltalas av anhriginvandring?

För det kan väl inte vara så att kvinnorna i dessa länder såg det som en begrielse när männen stack?

Huruvida jag är intresserad av flyktingkvinnornas stuation avgör jag. Inte du. Eftersom jag är det skulle jag gärna se en jämställd flyktingmottagning där dessa kvinnor kan få chansen att avgöra om de vill ha hit sin man eller ej.

Anhöriginvandring har inte gällt bara barn utan även äldre släktingar vilket gett en åldersstruktur liknande den svenska.

Jag menar att Sverige tvingas ställa anhöriginvandring mot rådande flyktingström. De vars liv är hotat borde kanske går före ev. sysslingar och pysslingar till redan mottagna.

Flykten betraktades som farlig och därför åkte männen före. De visste att Sverige hade en generös anhöriginvandring och därför så valde man att fly just till Sverige. Sedan valde den Svenska regeringen i november 2015 att skärpa reglerna kring anhöriginvandring och då gick planen i stöpet.
    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • KillBill
    Tom Araya skrev 2018-07-09 02:39:24 följande:

Det förekommer säkert. Hur vet man ens att de varit i ett annat land om de inte kan identifiera sig och de inte registrerats med fingeravtryck?Om de verkligen flytt från Syrien eller Eritrea och inte varit bosatta i andra länder, sökt asyl i andra länder och ej heller passerat andra länder där de kunnat söka asyl, så ja.

Som anhöriga för godkänd anhöriginvandring räknar jag då äkta makar (myndiga enligt svensk lag) samt minderåriga barn och deras föräldrar.

Asyl och uppehållstillstånd ska ansökas av de vuxna i familjen och beslutet gäller då hela familjen. Vuxna ska inte kunna glida in på en räkmacka bestående av ensamkommande barns uppehållstillstånd som just ensamkommande. Barn ska således upphöra att räknas som ensamkommande när de återförenas med sina föräldrar eller annan vuxen anhörig, som kan åta sig vårdnaden.

Du bygger ditt resonemang på spekulation och på vad du själv tycker borde vara rätt men inte på vad som faktiskt gäller enligt de internationella överenskommelser som finns kring flyktingar (och som Sverige och övriga EU länder är överens om).

I verkligheten så börjar alltid en migrationsutredning med att myndigheterna kontrollerar om en flykting tidigare varit registrerad i ett annat land. Har flyktingen det så kommer flyktingen att flyttas dit. Är inte flyktingen registrerad i något annat land ska rätten till asyl bedömas i Sverige.

Sverige kan/får inte skicka flyktingar till länder om inte flyktingen varit registrerad i detta land (även om det är sannolikt att flyktingen passerat detta land.
  • KillBill
    Tom Araya skrev 2018-07-10 00:12:00 följande:
    Men hur kontrollerar man det för en person som inte kan identifiera sig?
    Kan personen identifiera sig går det troligen i alla fall att få reda på var personen är född och var personen är bosatt.

Det här påvisar de uppenbara bristerna med medlemskap i EU och Schengen samt bristerna i hur EU fungerar.

Med gränskontroller går det inte att resa mellan länder utan att registreras.
    Nu har man dålig koll på vilka som reser ut och in i EU-länderna samt vilka som befinner sig i ett EU-land.

Det minsta man borde kunna göra är att i alla fall fastställa en identitet direkt när personen når EU's yttre gränser.

Förövrigt följer inte Sverige strikt alla konventioner och fördrag från FN och EU som Sverige ratificerat.
    Vilka regler och konventioner följer inte Sverige?
  • KillBill
    The Maniac skrev 2018-07-10 21:05:10 följande:

Vilken regelbok refererar du till? Koranen?

Vad är det som du inte förstår? Jag ställer en fråga till Tom. Om du har frågor bör du rikta dem till Tom.
  • KillBill
    The Maniac skrev 2018-07-10 22:12:43 följande:
    Spontant känns det tokigt att fråga Tom om vad du menar.

#9154 Tom påstår att Sverige inte följer all regler och konventioner. 
    #9155 Jag frågar Tom vilka regler och konventioner som sverige inte följer
    #9156 Du frågar mig vilken regelbok jag refererar till

Vad menar du egentligen? Det är Tom som påstår saker om regler och konventioner och jag har bett om ett förtydligande, vill du också ha ett förtydligande så ställ frågan till honom. 

• KillBill
    The Maniac skrev 2018-07-10 22:34:33 följande:
    Så du vet inte ens vilka regler och konventioner du påstår att Sverige följer?
    Det är inte jag som påstår något, det är Tom och jag har bett om ett förtydligande.  
  • KillBill
    Pizza77 skrev 2018-07-11 12:21:03 följande:

En majoritet av Moderaternas väljare är dock öppna för ett samarbete med SD, det vore också Moderaternas bästa möjlighet att få igenom så mycket av sin politik som möjligt.

Släpp NMR, de är knappast relevanta i detta sammanhang. 

39 % av moderatväljarna säger ja till ett sammarbete med SD medan 41 % av moderatväljarna säger nej till ett samarbete med SD.

www.svt.se/nyheter/inrikes/moderat-valjare-kluvna-till-samarbete-med-sd
  • KillBill
    The Maniac skrev 2018-07-11 22:12:08 följande:

Istället kan man lita på SCB som frågar väldigt många och oftast har väldigt fel.

Det stämmer inte att SCB ofta har fel. Varför påstår du saker som inte stämmer?
  • KillBill
    The Maniac skrev 2018-07-11 22:27:08 följande:

Det stämmer. Man har t.ex aldrig lyckats pricka SD ens i närheten innan ett val. Vi talar om  50% felskattning.

Nu har du fel igen. Förra valet gjorde SCB en inofficiell opinionsundersökning dagarna före valet

2014 och där prickade man rätt på SD. Samma sak i oppunionsundetsökningen i november 2014.
Svar på tråden Moderaternas moraliska haveri och vägen mot botten