Inlägg från: KillBill |Visa alla inlägg
  • KillBill

Moderaternas moraliska haveri och vägen mot botten

opencl skrev 2018-09-14 19:47:09 följande:
    Haha, för en råsosse som killbill är det ofattbart att en borgerlig väljare kan tycka att borgarna gör något dåligt.

Fan vad nice att vi över blockgränserna har enats i kritik mot den förre moderate justitieministern! 

En sådan här kväll minns jag den smått episka händelsen då Beatrice Ask för några år sedan spred en påhittad knarkartikel. Vem hade gissat att hon själv skulle glorifiera användandet av knarkpiller bara några år senare?

www.svt.se/nyheter/inrikes/ask-spred-pahittad-knarkartikel

Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • KillBill
    Rataxes skrev 2018-09-15 12:03:24 följande:
    Det är inte särskilt svårt att kritisera slöa knivar oavsett vilken besticklåda de hör hemma i. Att en så slö kniv som Beatrice Ask varit med och stiftat lagar om narkotika utan basal kännedom i frågan är sorgligt, men ganska typiskt för Sverige. 

Jag visste själv inte vad det var för piller innan jag sökte för en stund sedan, hittade innehållsförteckningen på Amazon. Det verkar vara hysteri på Twitter, då ingen tycks känna till vad det är för tabletter. Nästan samma hysteri som att kräva att polisen ska ägna tid och resurser på sånt här nonsens. Jag tycker att det finns betydligt mer angelägna ärenden att lägga resurser på. Men så är jag ju ingen såsse med moralpanik heller. 

Hehe, du har alltså inte insett att det inte handlar om moral eller hysteri utan om att twittervänstern driver med twitterhögern

• KillBill
    Rataxes skrev 2018-09-15 12:14:09 följande:
    Det är fortfarande bara Du som krävt att polisen ska göra ett ingripande, försöker du nu släta över vad du skrev i tidigare inlägg när du insett hur pinsam du var?

"Det är rätt många poliser som läst hennes erkännande och nu är det bara att plocka in henne för provtagning.
    Detta är ett utmärkt tillfälle att visa att polisen tar krafttag mot buset." 

Det här blir bara roligare och roligare

• KillBill
    Rataxes skrev 2018-09-15 15:04:01 följande:
    Med såsselogik är det klart att det är roligt att slösa med polisresurser. Någon annan får ju betala.

Du verkar mer intresserad av att skjuta budbäraren än att klandra den moderate ministern knaprar den typ av knarktabletter hon själv såg till att förbjuda eller är det helt enkelt så att du anser att f.d. Moderata stadsråd står ovanför lagen?Nu handlar detta om att vänstertvitter drev med tvitterhögern och jag tog det hela till FL för att se om någon skulle nappa och så nappade självaste storgäddan!

• KillBill

Nu är det klart. Hanif Bali och Ann Heberlein var inte tillräckligt populära för att komma in i riksdagen. Skönt.

• KillBill
    K Markatta skrev 2018-09-16 10:43:43 följande:
    Bali sitter redan i riksdagen och han blir nu återvald tack vare sin listplacering.
    Ok, jag hade för mig att Hanif hade hamnat långt ner på listan och att han därför åkte ur. Sad. 
  • KillBill
    FDFMGA skrev 2018-09-16 11:13:33 följande:

Du får se till det positiva i bedrövelsen.

Den här tråden har därmed bättre förutsättningar att bli en av FL:s mesta långkörare genom tiderna

• KillBill
    K Markatta skrev 2018-09-18 09:37:56 följande:

Kan även glädja Bill med att hans andra favorit Ann Heberlein nu istället blir invald i kommunfullmäktige i Lund

Bra, ju länge bort från den kungliga huvudstaden desto bättre!
  • KillBill

Är det bara jag som upplever att alliansen visar upp samma strategiska skicklighet just nu som alliansen visade prov på i samband med skandalerna på transportstyrelsen?

• KillBill
    Mentat skrev 2018-09-21 21:00:56 följande:
    Ja, troligen. Att såsom nuvarande regeringssida se till att uppgifter känsliga för rikets säkerhet kommer i utländska händer är i alla fall definitivt inte någon strategisk skicklighet...

Som socialdemokrat så var jag inte särskilt stolt då och att den samlade alliansen lyckades försvaga sig själv under denna skandal är ofattbart klantigt.

Svar på tråden Moderaternas moraliska haveri och vägen mot botten