Vräkt av godman/förvaltare
Hej jag skulle behöva lite hjälp. Det är så att jag bor hemma hos min handikappade pappa i Stockholm. Han har en förvaltare som har hand om hans ekonomi.
Jag har bott här i några år innan förvaltaren kom in i bilden. Har inte haft jobb då jag varit sjukskriven och har kommit överens med min pappa att jag inte behöver betala hyra bara jag hjälper till i hemmet. Men jag har nu fått ett jobb som jag ska börja på nästa vecka.
Men till saken. Förvaltaren sa till mig idag att jag blir vräkt ur min pappas bostad den 20 februari och kronofogden kommer förvara mina saker om jag inte flyttat ut dom innan detta datum. Jag har ingenstans att ta vägen då bostadsmarknaden ser ut som den gör.
Min fråga till er är om detta verkligen får ske? Har en förvaltare rätt att vräka mig ur min pappas bostad enbart för att jag är vuxen (27 år) och inte betalar hyra? Jag för inget liv och följer reglerna som är uppsatta tillsammans med assistenterna min pappa har dygnet runt. Min plan har ju varit att få ett jobb och sen börja betala min del av hyran och det har varit ok för min pappa. (Min plan har ju absolut inte varit att bo hemma gratis hela mitt liv. Men det är inte så enkelt att hitta en egen bostad när man inte kunnat arbeta så dra inte upp det emot mig då det inte är det tråden handlar om.) Men förvaltaren fattar tydligen alla såna beslut och vill ha ut mig ur lägenheten. Min faster har varit delaktig i detta beslut också då hon har nästan daglig kontakt med min pappas förvaltare.
Finns det något jag kan göra för att överklaga detta beslut eller är det bara för mig att packa mina saker och flytta ut på gatan?
Och kan ni inte hjälpa till så kommentera gärna inte något negativt. Jag mår riktigt dåligt över detta och behöver inga påhopp. Tack på förhand.
Är tacksam över all hjälp jag kan få!