Inlägg från: viseversa |Visa alla inlägg
  • viseversa

Vräkt av godman/förvaltare

Vad säger din pappa? Han borde väl få bestämma om du får bo hos honom eller inte. Det har väl inte denna andra gubbe med att göra? Låter konstigt. Nästan som om denna gode man vill komma över några tillgåmngar för egen vinning och få dig ur vägen innan. Har du sagt att du kommer betala hyra? Om annars kanske du får börja betala redan nu för att bo gratis känns inte okej oavsett vad pappa sagt.

• viseversa
    valpnos66 skrev 2017-02-03 16:39:18 följande:

Min faster har också uppgett på papper att hon är närmast anhörig. Kan hon göra så?

DU är närmast anhörig. Tycker du ska kolla detta närmare. Faster har något i kikaren och det är inte till din pappas fördel. Har han några tillgångar hon vill åt? Pengar,smycken,bostadsrätt?? Eller något annat som hon kan tjäna något på?
  • viseversa
    valpnos66 skrev 2017-02-04 15:13:26 följande:

Och tack för hjälpen allihop. Jag ska sätta mig ner på måndag och ringa runt överallt för det är något som inte stämmer. 
    Jag har pratat med min pappa och han är absolut inte med på att jag ska flytta härifrån utan det är helt och hållet förvaltaren och min fasters plan. 

Det har varit min fasters plan från början för så fort förvaltaren kom in i bilden så skulle jag flytta ut. 

Men jag ska ta tag i detta på allvar på måndag och jag ska kräva en ny förvaltare och fixa så att jag står som närmast anhörig till min pappa. 

Hur har det gått ts??
Svar på tråden Vräkt av godman/förvaltare