• Mojligtvisgravid

Vi som plussade i januari 2017

Hej alla glada!

Stort grattis till plusset! Jag själv plussade svagt för ca 1,5 veckor sedan. Det tog lite snabbare än vad jag trodde och nu är det lite pirrigt för det är mitt första barn, några fler som plussade i januari 2017?

• Svar på tråden Vi som plussade i januari 2017
  • kvp23

Hej,

Stort grattis till er som plussat!!????

Ni som kanske är lite rutinerade på den fronten nu, vill ni hjälpa mig att tyda detta?

Bim+4

Ser jag i syne, kan det vara positivt??????

• linnissofia
    kvp23 skrev 2017-02-09 01:23:09 följande:

Åh alla "????" var menade emojis!

Den är positiv! Grattis! :D
  • kvp23

Jajemen den var positiv, så nu blir det bebis i oktober. Helt fantastiskt jag trodde inte jag var gravid då jag haft väldigt få symptom. Mest hungrig och trött typ.

Längtar <3

• Mojligtvisgravid
    kvp23 skrev 2017-02-11 20:01:13 följande:

Jajemen den var positiv, så nu blir det bebis i oktober. Helt fantastiskt jag trodde inte jag var gravid då jag haft väldigt få symptom. Mest hungrig och trött typ.

Längtar <3

Så kul att du kom över hit! Återigen grattis, verkligen jättekul!
  • Mojligtvisgravid

Är det någon mer än jag som börjar få lite smått panik? Vi planerade graviditeten in i minsta detalj, men nu får jag ångestliknande känslor över hela situationen. Jag googlade och det verkade som om många känner så i början på graviditeten. Vad säger ni, känns det bra eller sådär för er i dagsläget?

• Jawnaax

Igår var jag på VUL och det visade 6+3 ett packande hjärta och det häftigaste var att höra hjärtslagen ????

• Mojligtvisgravid
    Jawnaax skrev 2017-02-14 10:41:20 följande:

Igår var jag på VUL och det visade 6+3 ett packande hjärta och det häftigaste var att höra hjärtslagen ????

Så roligt! Måste kännas verkligt när man ser det med egna ögon. Gick du till en privat mottagning? I Västra Götaland gör man första UL i v. 12. Har en känsla av att barnmorskan som jag pratade med, ljög. Jag vill också göra VUL, tror jag måste gå till privat.
  • Jawnaax
    Mojligtvisgravid skrev 2017-02-14 12:56:10 följande:

Så roligt! Måste kännas verkligt när man ser det med egna ögon. Gick du till en privat mottagning? I Västra Götaland gör man första UL i v. 12. Har en känsla av att barnmorskan som jag pratade med, ljög. Jag vill också göra VUL, tror jag måste gå till privat.

Ja det var verkligen helt otroligt ? Jag har haft PCO och därför har vi varit på utredning på sjukhuset här i Karlstad därav fick vi en extra koll men nu får jag vänta precis som alla andra till v 12. Ring gyn annars och säg att du är orolig, känns inte som de borde neka dig en tid.
  • Roos28

Hej alla! Jag har konstant illamåendet, jobbigt. Och är sjuk trött. Jag jobbar kvällar, fördelen att jag kan ta det lugnt på morgonen men eftersom illamåendet är konstant, blir det ibland värre under dagen och jag är inte hemma förre 22 eller 23 ibland halv 12.

Hur går det för er? Går det bra att jobba? Jag känner redan nu att det är jobbigt men får hoppas det blir mindre efter dom första 12 v.

Skulle så gärna ville ha UL så jag kan ser bebisen och hör hjärtat men tror inte vi får det förre vecka 18, tycker det är sent! Undrar om jag ska googla på privat klinik så vi kan se lilla bebisen.

Jag har varit hos gyn 2,3 gånger sista 3 år då jag hade nåt (kom inte på ordet) men för 1,5 år sen jag var där och berättade om planen att skaffa barn då sa hon typ go for it, ser bra ut. Men 3 år tidigare rekommenderade en annan gyn en operation. Är lite förvirrad nu känner jag.. kanske kombi av stress också att vi verkligen är med barn och gått in i v 8..

Svar på tråden Vi som plussade i januari 2017