• Mojligtvisgravid

Vi som plussade i januari 2017

Hej alla glada!

Stort grattis till plusset! Jag själv plussade svagt för ca 1,5 veckor sedan. Det tog lite snabbare än vad jag trodde och nu är det lite pirrigt för det är mitt första barn, några fler som plussade i januari 2017?

• Svar på tråden Vi som plussade i januari 2017
  • Jawnaax

Grattis till er alla som plussat!! ????

Jag själv plussade för två veckor sedan efter att jag mått illa en hel dag. Vet inte vilken vecka jag är i riktigt då jag fick missfall i december och ingen mens emellan men är v4-5. Läkaren konstaterade vecka fyra förra lördagen men vet inte om jag gått över ännu ????

Fick en liten blödning förra helgen o tänkte att nu är det kört igen, åkte in på en gång då jag var orolig men allt såg tydligen fint ut. Såg en hinnsäck på några mm o ska på återbesök 13 februari ????

Den symptom jag känner av mest är spänningarna i brösten, hua!

Hoppas att det går bra för oss alla ????

• Malinmana

Här är en till! Jag är i v 6 och beräknad till 30/9 eller 1/10 typ ???? Vi har även två pojkar gemensamt.

Jag har dåligt med symtom tycker jag:

Ömmande bröst, men inte alls mycket.. mest tidig morgon

Molvärk då och då.

Långsammare tarmar/långsammare matsmältning

Ofta kissnödig

• Mojligtvisgravid

STORT grattis alla! Så kul detta ska bli, hoppas att vi kan följa och stötta varandra hela vägen. :)

En fråga, har ni tecknat någon försäkring? Isf, vilket och varför? Jag behöver tips, en j*kla djungel det här med försäkringar, haha!

• Mojligtvisgravid

Förresten är det någon mer än jag som är superorolig? Jag känner mig inte gravid längre och vill göra VUL. Någon som vet privat klinik i Göteborg som gör VUL 7+0?

• natran

Jag plussade fredagen den 13/1, kan ju vart den bästa dagen änså länge

Bf den 14 september. Är i gravid v.9 så bara 3jäkla veckor innan man är ute ur missfall zoonen är så nojig att det ska hända nått. Men försöker med positiva tankar hela tiden

• Roos28

Grattis allihopa! Spännande. Jag har bf 2 oktober. Första graviditet. Har inte ringt barnmorskan än. Blir kul att följa tråden :)

• Roos28

Undrar också det gällande försäkring, vilka är bra är och när ska man täckna? Jag vet inte hur jag reagerar direkt (tips?) på det du skrev tidigare möjligtvisgravid, så detta blev ny inlägg ist gällande försäkringar.

• Mojligtvisgravid

Vad många vi är, grattis till oss alla! :)

Bm ska ringa mig idag kl 15.50, ska bli intressant. Hoppas på ett VUL och vill se pickande hjärta. :) kan vara för tidigt också men man kan alltid försöka.

Någon som tecknat försäkring?

• Mojligtvisgravid

Hej alla blivande mödrar!

Hur mår ni alla? Hur är det med era symptomer?

För mig så har mina bröst växt mycket och det är inte skönt att ha på mig BH. Är trött och seg samt kissnödig hela tiden. Jag är konstant orolig, är ni också det? Jag googlar lite för mycket om MA, MF, druvbörd, statistik osv. Har för övrigt kontrollbehov så det är inte så stressigt som ni tror.

Jag ville bara skriva av mig lite och kolla läget med er!

/ Definitivt gravid :)

• linnissofia

Plussade förra veckan och jag är beräknad till sept/okt. Detta är min första graviditet och jag är så överväldigad och lycklig!

Och jag är så hormonell att jag stundvis undrar hur jag ska ta mig igenom hela denna graviditet om det ska fortsätta i detta tempo.

Det pendlar verkligen mellan att vara hungrig och ledsen i en härlig kombination av att ofta känna mig som den mest ensamma människan någonsin till att fem minuter senare gråta utav lycka.

Jag är också jättesvullen, ser redan ut att vara i fjärde månaden. Haha! Jag har även haft en del kräkningar och det smakar äckligt i munnen typ, har även mycket molande värkar och stickningar.

Det gör ont när jag går i både livmoder och i ryggen. Och jag blir ofta sådär varm att jag tror att jag får värmeslag.

Dock även fått konstiga blödningar. Men det ska "inte vara någon fara"... Kan inte låta bli att oroa mig. :(

Svar på tråden Vi som plussade i januari 2017