Roos28 skrev 2017-02-28 07:25:49 följande:
Hej! Åh va synd! :( Intressant hur kroppen "känner" att det är nåt fel, är verkligen ledsen för dig.
Och glad att du har 1 fin lilla bebis kvar! :) När var du hos bm? Om jag kom ihåg rätt då var det första besöket? Och du fick ul på en gång?
Jag har min inskrivning på torsdag. Jo min svägerska har 2 barn och hon sa också att dom inte gör ul förre v 16-20 eller så.
Jag har mått rätt dåligt. Yrsel och illamåendet. (Mådde värre med tabletterna från Apoteket) Ingen ork alls. Känner ibland att jag inte ens kan stå på benen! Min läkare är märkligt. Har bytt vårdcentral så känner honom inte bra.. Men satt där och berättade om min yrsel och jag jobbar inom vård med människor, så känns otäckt att blir yr när jag jobbar. Då sjukskrev han mig 1 vecka pga illamåendet.?! Ahja.
Ska som sagt till bm på torsdag så hoppas dom har tips. Har också börjat få ont i ljumsken, knät och foten. Värst när jag vaknar (vaknar sjukt tidigt typ 3-4 på morgonen och är sjukt trött!)
Lycka till och hoppas du mår hyfsat efter beskedet du fick.
Jag var hos bm v.7, kommer inte ihåg datum, kanske 15-16? Där tog de bara blodprov. Jag gick sedan till en privat klinik som gör tidiga UL, fick betala för det. Antar att ul som din svägerska menar, är det som alla i Sverige får gratis v.16-20. Jag kan inte vänta så länge, jag är lite otålig. :)
Imorgon ska jag få göra ett till UL, för att säkerställa att det bara är ett som lever och inte två.
Vilken vecka är du i? :)
Men what, en vecka bara?!?! hoppas att han förlänger det.