• Cupcake1

Gravid Bf Oktober 2017

Plussade den 25/1 med beräknad Bf i början av oktober.
    Nu sitter man ju och läser om allt som kan hända de första veckorna. Är rädd för att få missfall eller andra komplikationer :( 
    Så jag tänkte att vi kanske kunde dela med oss här inne om våra tankar och kanske stötta varandra lite :) Gravid 

• Svar på tråden Gravid Bf Oktober 2017
  • josssa

Jaha, BF idag men ingen bebis. Har inte ens märkt av slemproppen. Känns som att det kommer dröja det här.

• BFoktober2017
    Musetti skrev 2017-10-08 21:47:56 följande:

Hoppas att ni alla haft en fin helg!

Jag har också frågat om hinnsvepning men det har man visst slutat med här.

Haft mycket sammanfragningar i helgen. I fredags fick jag snällt byta soffan mot pilatesbollen under netflixtittandet (min BM har tipsat om att röra höfterna enligt alfabetet, så man håller sig sysselsatt). Sen fick jag sitta i duschen med skållhett vatten en god halvtimme före sängen då jag hade så ont. Då trodde jag nästan att nåt skulle kunna starts under natten. Men icke.

I lördags var det bättre och vi promenerade en del. Magen blir helt stenhård, tappen stramar och jag får svårt att gå. Samma idag. Så nog känns det som att det börjar närma sig men inte på riktigt.

Bara att kämpa vidare :)

Jobbigt det låter, då vill man ju bara att det ska sätta igång.
  • BFoktober2017
    FiaW skrev 2017-10-08 21:28:48 följande:

Så jobbigt BFoktober2017, skönt att det gick över fort.

Grattis till ledighet Linnnn! Njut nu, det är du värd!

Det har inte nämnts något om hinnsvepning hos min bm eller i föräldragruppen. Man kanske inte gör det här där jag bor direkt och jag antar att det kanske bara är aktuellt om man har väldigt ont eller stora problem med att fortsätta graviditeten och därför inte kan invänta att det sätter igång av sig själv?

Vecka 39+0 idag :)

Ingen BM har sagt något till mig heller, utan jag hade läst om vid förra graviditeten och så nämnde jag det när jag va på besök.

Ja det va skönt att det gick över.. vill inte ha sån smärta innan det är dags på riktigt.

Inte långt kvar nu.. man ser ju nästan ljuset i tunneln
  • BFoktober2017
    josssa skrev 2017-10-08 22:15:31 följande:

Jaha, BF idag men ingen bebis. Har inte ens märkt av slemproppen. Känns som att det kommer dröja det här.

Spännande, hoppas det sätter igång snart Jag gick över 1 vecka med båda mina
  • Linnnn

Igår kändes det som att bebis huvud sjönk ner. Typ som en boll mellan benen och jag tänkte att jag kanske inte går över tiden ändå, men på kvällen var fötterna ovanför bröstbenet tillbaka... Fortfarande rörlig bebis alltså som inte har vett att sjunka ner och lämna lite plats åt mina lungor Blir anfådd bara att gå upp på övervåningen hemma. Nu ska jag göra lite yoga och hoppas att det får bebis i bättre läge.

• Linnnn
    josssa skrev 2017-10-08 22:15:31 följande:

Hoppas att det är din tur snart!
  • Linnnn

Jobbigt att ha ont och gå och vänta så länge Musetti. Man vill ju att det ska vara på riktigt när det börjar göra ont. Hoppas det blir på riktigt snart!

• Musetti
    Linnnn skrev 2017-10-09 08:26:40 följande:

Jobbigt att ha ont och gå och vänta så länge Musetti. Man vill ju att det ska vara på riktigt när det börjar göra ont. Hoppas det blir på riktigt snart!

Ja det är segt, idag känner jag mig knappt gravid ens (jooo, men ni förstår vad jag menar). Vilken skillnad det kan vara!

Har slarvat med yogan, bra att du påminde om det Linnnn :)

8 dagar kvar nu.
  • Swinka

Vad vi kämpar på allihop. Låter som att de flesta av oss är lite trötta på att vara.gravida nu.

7dagar kvar till snitt men hoppas att han kommer igång själv lite grann så att jan dels är redo men också för att jag inte orkar vara gravid mer.

Har fått riktig nojja nu kring hur i helskotta jag ska klara av att ta hand om honom efter en stor.bukoperation! Min man är hemma 10 dagar men ändå...

V.39 imorgon iaf så nu kan det ju faktiskt hända närsomhelst!

• erijon
    Swinka skrev 2017-10-09 12:05:25 följande:

Vad vi kämpar på allihop. Låter som att de flesta av oss är lite trötta på att vara.gravida nu.

7dagar kvar till snitt men hoppas att han kommer igång själv lite grann så att jan dels är redo men också för att jag inte orkar vara gravid mer.

Har fått riktig nojja nu kring hur i helskotta jag ska klara av att ta hand om honom efter en stor.bukoperation! Min man är hemma 10 dagar men ändå...

V.39 imorgon iaf så nu kan det ju faktiskt hända närsomhelst!

Jag snittades akut, med båda barnen. Förra gången gick allt väldigt bra.
    Denna gång med en del komplikationer.
    Kunde inte ens komma upp i sängen utan att gråta första två dagarna. Jag hade INTE fixat något utan min sambo. Att gå upp på toa och byta blöja nattetid, ur sängen var bara att glömma!

Kunde inte ens sätta mig och amma utan att väcka sambon så han fick hjälpa mig sätta mig eller vända mig.
    De större barnen klarar sig själva, men imorgon ska jag som inte får bära (har inget ont nu alls! Allt funkar bra nu.) skjutsa den ena till skolan, andra till dagis. I och ut med bebis.. hur? Sen till sjukhuset på kontroll av såret (blev infekterat. Vart mer på sjukhuset än hemma. Sådana här infektioner är ovanliga men det händer ibland vid akutsnitt). Med bebis..? Babybjörn är typ enda som kan gå. Men han är ju så liten och skör.

All tid detta kommer ta, när ska bebis få äta? Jag? Gud vad jag inte ser fram emot detta. Hade jag bara fått bära bilstolen eller vagnen ur bilen hade det underlättat massor.
Svar på tråden Gravid Bf Oktober 2017