• Cupcake1

Gravid Bf Oktober 2017

Plussade den 25/1 med beräknad Bf i början av oktober.
    Nu sitter man ju och läser om allt som kan hända de första veckorna. Är rädd för att få missfall eller andra komplikationer :( 
    Så jag tänkte att vi kanske kunde dela med oss här inne om våra tankar och kanske stötta varandra lite :) Gravid 

• Svar på tråden Gravid Bf Oktober 2017
  • Linnnn

Vilka fina magar!

Skönt att ni fått ett datum att rikta in er på Swinka.

Lämna stan, det går väl knappt att planera något pga de dagliga kontrollerna Musetti?! Skönt att det ser bra ut med liten, men då kunde man ju för din skull önska att de kunde hitta ett annat system för uppföljning. Jag har faktiskt ett bm-besök inbokat bf+6. Får väl hoppas att jag inte behöver det, men man vet aldrig...

• Musetti
    Linnnn skrev 2017-10-05 16:45:30 följande:

Vilka fina magar!

Skönt att ni fått ett datum att rikta in er på Swinka.

Lämna stan, det går väl knappt att planera något pga de dagliga kontrollerna Musetti?! Skönt att det ser bra ut med liten, men då kunde man ju för din skull önska att de kunde hitta ett annat system för uppföljning. Jag har faktiskt ett bm-besök inbokat bf+6. Får väl hoppas att jag inte behöver det, men man vet aldrig...

Nej precis, jag kan inte planera nagonting! Ok, jag ska inte klaga, bebis mar bra och jag bor trots allt i Paris, men jag langtar efter skog och frisk luft. Sambon, som marker attt jag borjar tappa gnistan, har foreslagit att vi kan aka till hans foraldrar over helgen, de bor ca 1h med tag harifran. Men jag vagar inte det ifall hon satter igang pa natten. 

Inte for att jag ar sa sugen pa kejsarsnitt men jag blir avis pa att du fatt ett datum Swinka! 
  • Linnnn
    Euphoria85 skrev 2017-10-05 07:46:50 följande:

38+1 idag.

Gått upp 1,5 kg på 2 dagar utan att egentligen äta mer än jag brukar.

Ska iväg till tandläkaren idag och laga ett begynnande hål.

Det är roligt nästan jämnt.

Kommer iaf ut ur huset ett tag

Och skulle vattnet gå i tandläkarstolenär det iaf närmare till sjukhuset

Ha en bra dag allihop!!

Härliga tider! Hoppas det gått bra hos tandläkaren.

Imorgon jobbar jag min sista dag. Känns fortfarande konstigt, men jag är rejält trött nu eftersom jag sover så dåligt på nätterna, så jag ska försöka att ta det lite lugnare nu.
  • Swinka
    Marrebj skrev 2017-10-05 09:57:03 följande:

Jag har en irriterande dag .. har haft sen igår molnande värk i ryggen , nedre delen av magen å ljumsken som kommit och gått, de ökade lite sen avtog de .. somnade tidigt och vaknade sen mitt i natten med samma värk igen ... efter ett tag ökar de för att sen minska ... lyckas somna igen vid 8 men vaknade åter igen med värken vid 9... så kommer å går å minskar ... hunden verkar känna av något för hon brukar annars ligga långt bort men igår å idag ska hon ligga nära mig hela tiden .

Plus igår pågrund av skit vädret skulle jag vara snäll å ta in hästarna lite tidigare då alla jobbade å ramlar platt på magen .. gjorde nå jävulsk ont men lilleman rör sig där inne så . Bitter å trött idag intar man soffläge å hoppas ingen kommer på besök faktiskt haha . Sambon anländer hem imorgon så de känns väldigt bra å efter längtat

Åh låter jobbigt, förstår att du är trött nu. Hoppas det händer snart!
  • Swinka
    MiaPaulina skrev 2017-10-05 12:57:48 följande:

Vad skönt att du fick en tid tillslut!

Den 16 oktober har vi inskrivningen sen den 18 oktober kommer våran lilla fis :)

Spännande att de snart är här! :)

Ja supersnart! Men då är du där på inslrovning när vi ligger där på operation

Läst.blndade recensioner om södertälje men förstår att de öppnat nytt nu och de få tjejer jag hört från har varit jättenöjda, visserligen inte kejsarsnitt men eftervård och bb har varit bra så hoppas de är lima proffsiga på operation!
  • Swinka
    Musetti skrev 2017-10-05 16:58:55 följande:

Nej precis, jag kan inte planera nagonting! Ok, jag ska inte klaga, bebis mar bra och jag bor trots allt i Paris, men jag langtar efter skog och frisk luft. Sambon, som marker attt jag borjar tappa gnistan, har foreslagit att vi kan aka till hans foraldrar over helgen, de bor ca 1h med tag harifran. Men jag vagar inte det ifall hon satter igang pa natten. 

Inte for att jag ar sa sugen pa kejsarsnitt men jag blir avis pa att du fatt ett datum Swinka! 

Nej jag är eg inte heller sugen på kejsarsnitt, fick bra feeling när jag fått snittkontralt för.jag föredrar att kunna föda men nu vill han ju inte öigga rätt så, men som du säger, jätteskönt att veta exakt när han kommer, om han inte får för.sig att titta ut innan

Förstår att det är kämpigt med alla kontroller och allt och att man är ganska fast i stan. Det är lätt att bli smått.bitter mot.slutet när allt känns som en evig väntan.
  • Swinka
    Swinka skrev 2017-10-05 18:33:03 följande:

Ja supersnart! Men då är du där på inslrovning när vi ligger där på operation

Läst.blndade recensioner om södertälje men förstår att de öppnat nytt nu och de få tjejer jag hört från har varit jättenöjda, visserligen inte kejsarsnitt men eftervård och bb har varit bra så hoppas de är lima proffsiga på operation!

oj vad jag stavar illa haha
  • Marrebj
    Swinka skrev 2017-10-05 18:29:51 följande:

Åh låter jobbigt, förstår att du är trött nu. Hoppas det händer snart!

Hoppas också .. men tyvärr håller de fortfarande på ... lättar å ökar lite .. kommer och går ... legat i soffan hela dagen suck . Ibland kniv hugg som kommer å går ... googlade runt å vissa har haft så här i 3 dygn ... jag klarar inte av fler dygn nu ...
  • Linnnn
    Marrebj skrev 2017-10-05 18:46:55 följande:

Hoppas också .. men tyvärr håller de fortfarande på ... lättar å ökar lite .. kommer och går ... legat i soffan hela dagen suck . Ibland kniv hugg som kommer å går ... googlade runt å vissa har haft så här i 3 dygn ... jag klarar inte av fler dygn nu ...

Du kan också höra av dig till din bm eller förlossningen och berätta om läget. Är förlossningen på gång kan man väl få en sovdos och är den det inte tror jag att det går att få en igångsättning (eller kanske åtminstone ett datum) om man mår alldeles för dåligt. Känn efter vad du orkar med.
  • Linnnn
    Musetti skrev 2017-10-05 16:58:55 följande:

Klart att du får klaga! Vad ska man annars förgylla dagarna med så här i slutet av graviditeten...
Svar på tråden Gravid Bf Oktober 2017