• Cupcake1

Gravid Bf Oktober 2017

Plussade den 25/1 med beräknad Bf i början av oktober.
    Nu sitter man ju och läser om allt som kan hända de första veckorna. Är rädd för att få missfall eller andra komplikationer :( 
    Så jag tänkte att vi kanske kunde dela med oss här inne om våra tankar och kanske stötta varandra lite :) Gravid 

• Svar på tråden Gravid Bf Oktober 2017
  • Linnnn
    BFoktober2017 skrev 2017-10-04 14:14:30 följande:

Va hos bm idag, allt såg bra ut även denna gång. Huvudet är ff ruckbart.

Frågade om blöjor o bindor. Hon tyckte man skulle ta med sig det. Även om man får ett lite startkitt på 5 bindor o 2 par nätbyxor. Även några blöjor tror jag man fick och så får man ju den där libero väskan och där finns blöjor i.

Det låter som här ungefär. Har börjat packa fl-väskan och lagt i några blöjor, men inga bindor. Får ni liberoväska på fl? Idag har jag köpt nappar och ett paket med större blöjor än de man får i gratisboxarna. Räknar ju med att det ska bli en stor bebis
  • Linnnn

Vad jobbigt att det är så fullt överallt i sthlm. Man vill ju gärna få besked i förväg hur det ska bli också. Jag hade gärna sett att jag haft möjlighet att välja mer hur jag vill föda, men det är ju sällan det är fullt här.

• BFoktober2017
    Linnnn skrev 2017-10-04 18:41:07 följande:

Det låter som här ungefär. Har börjat packa fl-väskan och lagt i några blöjor, men inga bindor. Får ni liberoväska på fl? Idag har jag köpt nappar och ett paket med större blöjor än de man får i gratisboxarna. Räknar ju med att det ska bli en stor bebis

Tänkte jag med skulle börja packa snart, har lite att köpa bara.

Ja eller när vi kommer över på BB så får man väskan, har för mig det va så sist.

4300g vägde min son och jag har för mig att jag klarade mig på dom minsta blöjorna.

Nappar har jag 3 st, som jag fått i gratis boxarna
  • Mammamu1517

Hallå tjejer! Ursäkta väldigt sent inhopp och hoppas det är okej. Är gravid i v. 37+6 med andra barnet, var hos bm idag och vi undersökte samt försökte med hinnsvepning vilket inte gick då kotten inte är fixerad och sitter väldigt högt upp. Min bm sa dock att jag är öppen för ett finger, undersökningen var inte obehaglig alls eller så och hon påtalade efteråt för mig att om något händer efter det här så är det inte för att hon varit där och rotat. Jag kom hem, inget blod eller något tecken på någonting. Gick och la mig och fick märkliga molvärkar. Vaknade ca en timme senare, fortfarande svaga molvärkar. Efter ett tag så kände jag blodlukt och när jag torkade mig så kommer det rosa-röda blodblandad flytning, ser nästan ut som slemproppen som släppte för mig samma kväll som jag fick värkar med första barnet. Jag vill inte hoppas helt i onödan, vad är oddsen att något faktiskt är på gång och inte bara blödning efter undersökningen? Tog trots allt timmar innan dess att det kom något blod och det fanns inte minsta lilla spår av blod på handsken, verkar inte riktigt som att hon ens kom åt. Vad tror ni tjejer? Lugna mina nerver!!!

• MiaPaulina
    Swinka skrev 2017-10-04 17:44:38 följande:

Skönt att allt ser bra ut!Men oj, södertälje!

Åh jag hoppas jag får svar snart, ska ju på inskrivning nånstans redan nästa vecka så skulle va skönt att veta vart!Ååh stackarn, snart så!

Ja hade inte riktigt räknad med att bli skickad dit. Men jag är ändå tacksam att jag fick veta det nu (två veckor innan) så jag hinner mentalt förbereda mig.

Oj, jag hoppas du får veta snart vart du ska!!
  • josssa
    Mammamu1517 skrev 2017-10-04 20:19:57 följande:

Hallå tjejer! Ursäkta väldigt sent inhopp och hoppas det är okej. Är gravid i v. 37+6 med andra barnet, var hos bm idag och vi undersökte samt försökte med hinnsvepning vilket inte gick då kotten inte är fixerad och sitter väldigt högt upp. Min bm sa dock att jag är öppen för ett finger, undersökningen var inte obehaglig alls eller så och hon påtalade efteråt för mig att om något händer efter det här så är det inte för att hon varit där och rotat. Jag kom hem, inget blod eller något tecken på någonting. Gick och la mig och fick märkliga molvärkar. Vaknade ca en timme senare, fortfarande svaga molvärkar. Efter ett tag så kände jag blodlukt och när jag torkade mig så kommer det rosa-röda blodblandad flytning, ser nästan ut som slemproppen som släppte för mig samma kväll som jag fick värkar med första barnet. Jag vill inte hoppas helt i onödan, vad är oddsen att något faktiskt är på gång och inte bara blödning efter undersökningen? Tog trots allt timmar innan dess att det kom något blod och det fanns inte minsta lilla spår av blod på handsken, verkar inte riktigt som att hon ens kom åt. Vad tror ni tjejer? Lugna mina nerver!!!

Är i precis samma sits som dig! Är i v.40 nu (BF på söndag) och skulle få göra två hinnsvepningar idag. Men bebisen huvud var fortfarande ruckbart och efter att två barnmorskor gick in och kände så konstaterade dom att det inte gick göra något idag. Fick iaf veta att att tappen var helt mjuk och att jag var 1cm öppen. Var där vid 14 och nu för två timmar sedan fick jag också rosa-röda flytningar. Men inget mer sen dess och inga känningar alls. Segt detta.
  • Mammamu1517
    josssa skrev 2017-10-04 22:32:59 följande:

Är i precis samma sits som dig! Är i v.40 nu (BF på söndag) och skulle få göra två hinnsvepningar idag. Men bebisen huvud var fortfarande ruckbart och efter att två barnmorskor gick in och kände så konstaterade dom att det inte gick göra något idag. Fick iaf veta att att tappen var helt mjuk och att jag var 1cm öppen. Var där vid 14 och nu för två timmar sedan fick jag också rosa-röda flytningar. Men inget mer sen dess och inga känningar alls. Segt detta.

Men Gud vad skönt!!! Då är jag alltså inte ensam, just nu har jag små små känningar men ingenting påtagligt alls. Tror det kan vara pga tarmrörelser eller liknande för det känns verkligen inte som värkar. Bara väntar på att den där magiska känslan ska infinna sig men antar att det kanske inte blir inatt. Haha vad kul att du var där vid 14, jag var hos min bm kl 13 och kl 16 upptäckte jag de rosa röda flytningarna som än inte avtagit alls. Det kommer dessutom små slemklumpar, men det ser inte ut som slemproppen gjorde med första barnet. Oerhört förvirrande. Känns nästan inte ens värt att förvänta sig något men jag kan inte släppa att barnmorskan konstaterade att pm något händer så är det inte hon som orsakat det. Har inte blödit vid tidigare undersökningar eller liknande alls så förstår inte varför jag skulle göra det nu och dessutom efter så lång. Vi får la hålla tummarna och följas åt! :D
  • Euphoria85

38+1 idag.

Gått upp 1,5 kg på 2 dagar utan att egentligen äta mer än jag brukar.

Ska iväg till tandläkaren idag och laga ett begynnande hål.

Det är roligt nästan jämnt.

Kommer iaf ut ur huset ett tag

Och skulle vattnet gå i tandläkarstolenär det iaf närmare till sjukhuset

Ha en bra dag allihop!!

• Glad81

Fin mage :)

38+6 idag, 7 dagar kvar till bf. Har fått så ont i vänstersida rygg och ner över vänster skinka så jag har svårt att ta mig fram. Är riktigt kämpigt och varenda rörelse jag gör är en riktig pina. Vilken tur att min minste är 5 så han klarar ju de mesta själv. Tänk om jag hade haft en liten på 1-2 år. Hade jag inte fixat..... Önskar så att det kan sätta igång nu.

Ha en bra dag allihop och hoppas det snart blir en bebis för någon av oss :)

• josssa
    Mammamu1517 skrev 2017-10-05 00:16:36 följande:

Men Gud vad skönt!!! Då är jag alltså inte ensam, just nu har jag små små känningar men ingenting påtagligt alls. Tror det kan vara pga tarmrörelser eller liknande för det känns verkligen inte som värkar. Bara väntar på att den där magiska känslan ska infinna sig men antar att det kanske inte blir inatt. Haha vad kul att du var där vid 14, jag var hos min bm kl 13 och kl 16 upptäckte jag de rosa röda flytningarna som än inte avtagit alls. Det kommer dessutom små slemklumpar, men det ser inte ut som slemproppen gjorde med första barnet. Oerhört förvirrande. Känns nästan inte ens värt att förvänta sig något men jag kan inte släppa att barnmorskan konstaterade att pm något händer så är det inte hon som orsakat det. Har inte blödit vid tidigare undersökningar eller liknande alls så förstår inte varför jag skulle göra det nu och dessutom efter så lång. Vi får la hålla tummarna och följas åt! :D

Jag hade sådana höga förväntningar inför hinnsvepningen att jag knappt sov något natten till igår, och inatt sov jag dåligt för att jag låg och hoppades på att något skulle hända. Men icke. Min barnmorska sa däremot motsatsen från vad din tycks ha sagt. Hon sa att det kunde räcka med att dom varit där och känt, för att få igång förlossningen :)

Det är också intressant att man kunnat vänta i 9månader men kan knappt stå ut med tanken att kanske behöva gå över tiden med 1-2v! Blir nog mest arg för att min dotter sov hos farmor och farfar inatt för att jag hade hinnsvepningen inbokat. Så nu sov hon där "i onödan" och vi måste be om hjälp snart igen.
Svar på tråden Gravid Bf Oktober 2017