Inlägg från: Euphoria85 |Visa alla inlägg
  • Euphoria85

Gravid Bf Oktober 2017

Hejsan!

Idag gick jag in i vecka 11(10+0)

Illamående och trötthet har (pepparpeppar)

Blivit mycket bättre!

Inskrivning på onsdag men har redan varit hos bm en gång tidigare, visste ej vilken vecka jag var i och var mycket kortare gånget än vad jag faktiskt trodde.

Hade tagit ett sånt veckoindikator test som tydligen inte alls stämt då jag vid besöket var i vecka 6 enligt vul och inte v 8-9 som vi trodde.

Vul fick jag hjälp med då vi har tvillingar på 7 år sedan innan och vi inte var helt säker på veckan,

Min bm var också väldigt bra!

Vilket känns toppen då hon jag hade vid tvillinggraviditeten inte var en sådan som jag kände mig helt trygg med

Vi har inte berättat för någon i familjen direkt,

Mitt jobb vet och några av våra syskon vet.

Barnen berättade vi för några dagar sedan ????

• Euphoria85

Här hos oss blir man bara erbjuden kub efter man fyllt 40.

Eller vid riskfall typ.

Var på inskrivning i veckan och fick bokat Rul, 26 maj är det dax!

Annars har illamåendet släppt nästan helt och jag har börjat känna mig väldigt mycket piggare! Skönt!

V 11+3 idag

• Euphoria85
    Linnnn skrev 2017-04-05 06:43:12 följande:

Jaha, jag trodde att alla landsting erbjöd om man var över 35 år, men att vissa erbjuder samtliga gravida.

Vad skönt att du mår bättre!

Jaha men då kan det vara jag som har fel, kanske är 35 år.

:)
  • Euphoria85
    becka1989 skrev 2017-04-12 15:46:39 följande:

Vilken vecka har alla kommit till?? Själv är jag i v 15 (14+5) mår fortfarande skit från och till men det är bättre. Nu längtar vi till Rul den 5 maj bara 22dagar kvar :)

12+4 här :)
    Bytar vecka på lördagar.
    Rul har vi fått tid till den 26 maj!

Jag kan ej dölja magen i vanliga kläder längre, men den är inte tillräkligt
    stor för att folk ska våga fråga om jag är gravid ;)

• Euphoria85

Min mage syns, när jag var gravid med killarna började inte magen komma försen v 16 ungefär och det var i v 19 på Rul som vi fick veta att de var två därinne

Vi hade inte heller tänkt oss fler barn utan detta blir en liten sladdis och sista barnet.

• Euphoria85
    Linnnn skrev 2017-04-20 20:41:48 följande:

Vet ni att det är en bebis den här gången? Har en bekant som fick två tvillingpar

Vart iväg och kollade i vecka 6 att det bara var en :)

Så vi hoppas att det stämmer! :)
  • Euphoria85
    BFoktober2017 skrev 2017-05-05 21:32:53 följande:

Haha, jag har ju oxå tagit det lugnt i början, soffliggandes i 4 v.

Men det kanske är sammandragningar jag har. Om det inte känns bättre ska jag ringa nästa vecka och höra med dom.

Ja den här graviditeten är verkligen inte lik dom andra.

Jo men det har jag rätt till, jag jobbar min sista dag den 24 augusti :) så det ska bli väldigt skönt.

Jag jobbar mig sista dag (då både jag och mitt arbete räknar med att jag får havandeskapspenning)

Fredag v 30 sen går jag på semester!

Har dessutom fått igenom föräldraledigt v25-26, min kropp längtar verkligen efter lugnare tillvaro!

Någon mer med tungt jobb?

Jag är kock och specialkost kock inom storhushåll vilket just nu innebär ca 1800 portioner lunch om dagen.
  • Euphoria85
    glasstoppen skrev 2017-05-11 05:27:51 följande:

Okej, vi testa nått. Ålder å vilket lämna bor ni i? ????

Skåne.

32.

• Euphoria85

Kände första riktiga rörelsen igår, kändes som det var en orm som snurrade runt från mot magen när jag gått och lagt mig :)

• Euphoria85
    BFoktober2017 skrev 2017-05-20 21:59:24 följande:

Tycker alltid tiden gå så fort i maj/ juni. Har min syster student och har inte ens kollat på studentpresent. Men jag vet på ett ungefär vad jag ska kika på.

Kläder till student/skolavslutning är klart, bara skor kvar. Tom med jag har nog något som jag kan ta på mig :)

Men herregud vad allt växer. Min bikini får jag lägga undan iår, trosorna lämnade fina märken i sidan o överdelen passar knappt längre.. tom min säger att dom är stora.

Fick en mina vita jeans från hm igår, så sköna och snygga.. har nog aldrig haft ett par vita jeans innan.. men riktigt nöjd, kändes fräscht.

Är med väldigt sugen på att köpa vagn, men ska åka och kolla om 2 veckor så att jag vet vad jag vill ha.

Har köpt ytterligare en sak till bebis, har inte fått hem den än. Men kunde inte låta bli

Så söt elefant!!!!

Ser super mysigt ut!
Svar på tråden Gravid Bf Oktober 2017